Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

temperatura silnika


Gość cesar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,jeżdżąc tylko i wyłącznie praca,budowy,dom /nie w terenie/,zauważyłem,że temperatura oleju stoi równo na połowie jasnego pola,próbowałem na autostradzie z prędkością,czyli go rozgrzać i nic,spalanie przy automacie mam przy 130 km/h około 12 litrów przy włączonym tempomacie,czy temperatura oleju pt. zimny ,nie jest przyczyną trochę większego spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jeszcze napisał jakie masz autko to byśmy się nie pogniewali ;)

Domyślam się, żę pisząć w terenowych masz na myśli terenówke, a one nie należą do najoszczędniejszych i najbardziej aerodynamicznych, więc przy 130km/h taki wynik spalania nie powinien cię dziwić. Jeszcze w doadtku w automacie.

Coś mi się wydaje, żę nie temperatura oleju nie ma za bardzo wpływu na spalanie, chyba, że ci przz pierścionki przepuszcza i bierze mniej ropy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne cuda się dzieją, mogłeś np wjechac z impetem w jakąś dziurę w drodze i jakoś niefortunnie zmieniło zbieżność. Albo któryś hamulec minimanie lepiej hamuje.

Przy jakich prędkościach ci ściąga, bo jak przy wyższych to może jeden hamulec minimalnie lepiej hamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do temperatury, to u mnie też stoi jak wół, zawsze w połowie skali i ani drgnie.

Może zrobili chłodzenie na wyrost i tak skutecznie działa!?

 

Tak, oczywiście chodzi o temp. płynu chłodzącego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że się wtrącam, ale gdzie jest wskaźnik temperatury oleju w navarce ??? Chodzi chyba o temperaturę cieczy chłodzącej ??!! Stoi poniżej połowy nawet i tak ma być...

To po pierwsze ...

 

Po drugie - sprawdź ciśnienie w oponach, zwłaszcza z tyłu na zimno i bez "podświetlania" słońcem jednej z nich.. Jeśli będziesz miał różnicę większą niż jedna dziesiątka, będzie ściągać..

 

[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2007 23:47 ]

Różne cuda się dzieją, mogłeś np wjechac z impetem w jakąś dziurę w drodze i jakoś niefortunnie zmieniło zbieżność. Albo któryś hamulec minimanie lepiej hamuje.

Przy jakich prędkościach ci ściąga, bo jak przy wyższych to może jeden hamulec minimalnie lepiej hamować.

 

Nie zgodzę się z Twoją tezą - jeśli jeden z hamulców lepiej hamuje przy niewielkich i średnich prędkościach - to będzie się grzało właśnie to koło - być może, że będzie sciągać, ale tylko wtedy, kiedy będzie to koło przednie..

Natomiast jeśli przy wyższych prędkościach będzie lekko dohamowywać jedno z kół - to założę się, że w życiu nie poczujesz żadnego ściągania, za to poczujesz duże wibracje na kierownicy..

Poza tym wytłumacz dlaczego niby hamulec miałby lekko hamować przy wyższych prędkościach, a przy niższych nie.. Nie bardzo rozumiem !! Cuda owszem się zdarzają (tego typu) w starszych autach - ale nie w nowej Navce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie,jeżdżąc tylko i wyłącznie praca,budowy,dom /nie w terenie/,zauważyłem,że temperatura oleju stoi równo na połowie jasnego pola,próbowałem na autostradzie z prędkością,czyli go rozgrzać i nic,spalanie przy automacie mam przy 130 km/h około 12 litrów przy włączonym tempomacie,czy temperatura oleju pt. zimny ,nie jest przyczyną trochę większego spalania?

 

 

Silnik diesla ma inaczej skonstruowane chłodzenie niż benzyniak. W silniku benzynowym wiatrak na chłodnicy włącza się jak temperatura cieczy chłodzącej zbliża się do czerwonego pola na wskaźniku.

 

W dieslu wiatraki załączają się dużo wcześniej albo pracują cały czas (np. jak są dwa - to jeden cały czas się kręci). Poza tym nowoczesne konstrukcje diesli spowodowały znaczny wzrost sprawności silnika, a co za tym idzie dużo mniej ciepła idzie na podgrzanie planety :one: , albo zimą na ogrzanie samochodu.

 

Dlatego też m.inn. w nowoczesnych dieslach są podgrzewane fotele, dodatkowe elektryczne nagrzewnice powietrza w kabinie, podgrzewane elektrycznie szyby, .........

...a i tak niektórzy zima jeżdżą w beretach. :D

 

Uff, trochę dużo tego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.byłem na serwisie ,przestawiła się geometria,mechanik powiedział,że jak na tego typu auto -Navara jest bardzo wrażliwa na te usterki.mnie się wydawało,że to jest auto prawie terenowe.Swoją drogą nie najechałem na krawężnik,nie wpadłem w żadną dziurę.Dziwne.Co do temperatury,podobno tak ma być ot i cała odpowiedź a to jest rzeczywiście czujnik cieczy chłodzącej.

pozdrawiam cesar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie terenowe nissany mają z tym problem, oczywiście tylko te z nizależną zawiechą. W moim terrano wystarczyło, żeby raz zawiecha dała po odbojach i bye bye geometria :D

Swoją drogą to zbieżności trzeba pilnowac bo potrafi oponki szybko skonsumować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w moich trzech pickupach nissana nigdy nie miałem z geometrią problemu, mimo że musiały trochę popracować w różnych warunkach.

 

Nawet w pierwszym - Terrano KingCab - sprzedający wsadził różnej średnicy opony na tył i przód i przy włączonym 4x4 szarpało (wtedy nie wiedziałem jeszcze o co chodzi) i spokojnie wytrzymały napędy, nigdy nie trzeba było nic tam poprawiać.

 

Dlatego cenię sobie te nissany :)

 

Ale z pewnością warto dmuchać na zimne, i co jakiś czas skontrolować zawiechę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...