Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] drazek stabilizatora, co musze kupic ?


INC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

orientuje sie ktos co musze kupic zeby zamontowac drazek stabilizatora jesli go wczesniej nie posiadalem ?

 

oczywiscie oprocz samego drazka, chce wiedziec co musze miec zeby za jednym razem wszystko zrobic

 

drazek, 2x przegub elastyczny i 2x koncowka drazka. cos jeszcze ? zy to wszystko ?

czy wahacze w wersji ze stabilizatorem sa inne ? (chodzi mi o otwory do mocowania koncowek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba wszystko co potrzeba, wahacze na pewno będą przygotowane pod stabilizator, poza tym to wczoraj widziałem drążek do almery na allegro, daj znać jak już założysz jaka jest różnica w prowadzeniu, bo tez mi taka modyfikacja chodzi po glowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba wszystko co potrzeba, wahacze na pewno będą przygotowane pod stabilizator, poza tym to wczoraj widziałem drążek do almery na allegro, daj znać jak już założysz jaka jest różnica w prowadzeniu, bo tez mi taka modyfikacja chodzi po glowie

 

no napisalem do typa wlasnie, jak bedzie wszystko to w pon kupuje i zakladam

poznej jeszcze na glebe trzeba almere polozyc i spinka na gore, ale spinke ciezko znalezc w normalnej cenie...

 

ciebie tez wnerwia bujanie na zakretach ?:>

 

jeszcze mi sie przypomnialo... orientuje sie ktos czy do almery pasuje drazek od micry k11 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

Z tego co napisałeś to brakuje Ci ..nie wiem jak to sie nazywa... jakby klamry do mocowania stabilizatora, do budy. Jak nie kupisz tego z "zestawem" to tylko ASO cie uratuje. Dosyć duż o sobie za takie 2 blachy licza bo pewnie po cos ok 70 - 100zł za sztuke. Potrzebujesz 2X.

 

A ... nie wiem jak w N15... bo w N16 w ramie samochodu...tam gdzie są punkty mocowania klamry są otwory..ale nie byly gwintowane..!!! Jesli jest miejsce to podejdzie sie z gwintownikiem, u mnie trzeba było odkręcić i opusćić przedni wózek z całym zespołem napędowym.. wink ... do tej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś to brakuje Ci ..nie wiem jak to sie nazywa... jakby klamry do mocowania stabilizatora, do budy. Jak nie kupisz tego z "zestawem" to tylko ASO cie uratuje. Dosyć duż o sobie za takie 2 blachy licza bo pewnie po cos ok 70 - 100zł za sztuke. Potrzebujesz 2X.

 

to wlasnie ten "przegub elastyczny" :)

 

A ... nie wiem jak w N15... bo w N16 w ramie samochodu...tam gdzie są punkty mocowania klamry są otwory..ale nie byly gwintowane..!!! Jesli jest miejsce to podejdzie sie z gwintownikiem, u mnie trzeba było odkręcić i opusćić przedni wózek z całym zespołem napędowym.. wink ... do tej operacji.

 

z tego co pamietam sa otwory, a czy gwintowane to nie wiem... jesli nie to zawsze mozna zlapac na srube z nakretka i podkladki sprezynujace... nawet lepszy rozklad naprezen bedzie niz z sama sruba wkrecona w rame szczatkowa

 

 

musze sobie wkoncu nissan FAST sciagnac ;) bo tam wszystko rozpisane slicznie...

 

z twojego posta rozumiem ze montowales do N16 ?:> czujesz jakas roznice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie to zawsze mozna zlapac na srube z nakretka i podkladki sprezynujace.

nie wiem jak u Ciebie ale w N16 są otwory w ramie w profilu od góry, żeby dojść od dołu trzeba by było rozwiercić ramę od spodu... szczerze powiem nie odważyłem sie..chociaz to jest szybsze rozwiązanie.

 

 

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Nie wiem co za inżynier-ekonomista wymyślił tą oszczędność ... ale bym go zwolnił. Mod dokonalem chyba 2tygodnie po zakupie auta bo jak dla mnie jeździł jak furmanka rysując klamkami na zakrętach. Rożnica w prowadzeniu jest ogromna i nie odczułem spadku komfortu.

 

Teraz w planach polecą inne mody w zawiasie, ale z częściami do Nismo.. kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu klopot ?? trzeba tylko dobrze szukac i sie znajda... chyba ze ci chodzi o to ze musisz miec TUV (bo z opisu wnioskuje ze siedzisz w niemcowie :) )

u mnie sa otwory, i wogole wszytsko tak wyglada ze na poczatku to sie zastanawialem czy poprostu drazka nie zgubilem :D

 

jeszcze sprezyny... ale narazie nie mam 600 na sprezyny :D no i wkoncu wspomaganie... bo meczy jazda bez :) i myslalem nad dystansami, ale musze sobie przeliczyc czy jak wydluze ramie to czy sily na kole drastycznie nie wzrosna...

 

co do spadku komfortu.... poki mam mlody kregoslup to ma byc nisko,twardo i szeroko :D

jak bedzie sie prowadzil conajmniej tak dobrze jak kumpla audi coupe to warte swojej ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spinka na gore,

 

Moja sugestia.. proponuję spinkę na dół... ciężko jest to kupić ogolnie, łatwo wykonać we własnym zakresie. Chodzi o to żeby połączyć punkty mocowania wahaczy, wtedy łatwiej utrzymać geometrie zawieszenia przy ekstremalnych warunkach.

Dodatkowo proponuję śruby do ustawiania kąta pochylenia kół z przodu. H&R ma takie zestawy, dają płynne ustawienia w zakresie +-3st.

Jako mod dobre sa tez tuleje poliuretanowe jako zamienniki orginalnych.

Oczywiście spinka na górę nie jest zła, ale musi być z regulacją jesli chcesz zastosowywać powyższe mody.

Jeśli wszystko to dostroisz przy ustawianiu geometrii na pewno poprawi sie prowadzenie auta, nie wpływając na komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H&R ma takie zestawy, dają płynne ustawienia w zakresie +-3st.

 

kwestia czy cos takiego jest do N15 i druga ile to kosztuje :) a co do spinki na dol.. pokminie jak bede montowal drazek, zobacze jak to wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu klopot ?? trzeba tylko dobrze szukac i sie znajda... chyba ze ci chodzi o to ze musisz miec TUV

 

Uwierz nawet w niemcowie jest klopot, jesli chodzi o amortyzatory i kompletne zawiasy. Eibach, H&R.. oferują same spręzyby w 2 wariantach. KW ..gwint..ale wiadomo 1000E, Witec...tego to juz nie kupie... :)

 

co do spadku komfortu.... poki mam mlody kregoslup to ma byc nisko,twardo i szeroko :D

jak bedzie sie prowadzil conajmniej tak dobrze jak kumpla audi coupe to warte swojej ceny

 

Nie chce Cie zniechęcać, ale w poprzednim aucie..glebienie skonczyło sie ogromnymi wydatkami bo:

Komplet Wietec -50 -30mm ... 650zł + duperele do montarzu

chwilke pozniej orginalne amortyzatory sie rozciapcialwiec kupilem jakies niemieckie 900zł

siadły spręzyny z tyłu... nie dalo sie jedzić ... nowy komplet glebienia -30 -30 mm 400zł

..rozciapcialy sie tuleje w przednim zaiweszeniu i wahacz 400zł

..notorycznie pogiete felgi aluminiowe... nie pytaj

wyząbkowane opony... nie pytaj

Powrócenie do stanu normalności 700zł .. 4 gazowe amortyzatory i standard sprężyny

 

to wszystko przez jaieks 35 moze 40tkm przy normalnym użytkowaniu. Fakt przyjemność z jazdy jest ..ale po równym. Niedlugo wracam do Polski.. i bardzo sie waham przed glebieniem wowyzej 30mm....

 

[ Dodano: Sro 26 Wrz, 2007 19:14 ]

kwestia czy cos takiego jest do N15 i druga ile to kosztuje

 

Coś ok 25 - 30E, raczej jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorki w zeszlym roku wsadzalem bilsteiny excell g wiec sie chyba nei rozklapia szybko...

co do weitecow to myslalem nad tymi 30/30 wmiare lajtowe obnizenie i ludzie z nkp sobie chwala... moze nie bedzie tragicznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...