Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ubywające Paliwo


Gustlik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem opisałem chyba w miare dobrze w temacie ale napisze jeszcze kilka informacji

Moja prima to 2.0 GT z 97roku z sekwencja IMHO (czy jakos tak) i wszystko było ładnie fajnie ale od jakiegoś miesiąca zauważyłem że jakos szybko mi wacha ucieka ze zbiornika.

Próbowałem szukać pod hasłami dużo pali i brak paliwa itp.

Jak rano go odpalałem kilka razy gdy stał na dworze to przy obrotach 2-3 tysiace potrafiło nim szarpnac ale ostatnio to tak jakby ustało wiec obstawiłem że może poprostu waszka była złej jakości. Przy zbiorniku nie ma żadnej plamu, sprawdzałem przy pompie tez suchutko. Spod silnika tez nic nie kapie. Dodam że filtr paliwa zmieniałem 20tysi temu (pół roku jak kupiłem samochod) i odrazu włożyłem gaz (te 20 tysi to na gazie)

Mam prośbe o rade co i gdzie szukac. U jednego automagika byłem to powiedział że wtryskiwacze puszczają ale mi sie wydaje że jakby wtryskiwacz puszczał paliwo to by go cały czas zalewało i mogło nim szarpac nie zaleznie czy jezdze na benzin czy na gazie.

Mysałem że moze instalacja gazowa nie daje sygnału żeby pompa nie pracowała (miałem taka sytuacje w escorcie ale to była ta najprostrza instalacja bez kompa a tu jest sekwencja i nie moge wyłączyć pompy ponieważ mam zrobione takie cus że jak gaz sie kończy to automagicznie samochod przeskakuje na benzin.

Opisłaem cała moja biografie :) wiec jesli ktoś miałby jakies pomysły to prosze o pomoc, a jesli komus udałoby sie znaleźć coś w archiwum to poprosze o linka najwidoczniej jestem mało sprytny :)

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie uszkodzony moduł sterowania wtryskami (element instalacji gazowej) miałem to samo, podawał i gaz i benzyne i tez było takie szarpanie, taki moduł kosztuje ok 35-50zł i problem bedzies zmiał z głowy. u mnei po myjni był zalany woda i zwariował... z tym temaem do gazowników trzeba pojechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gustlik najpierw sprawdź ile paliwa Ci ubywa, ale przy jeździe na gazie to normalka, tymbardziej jeżeli masz sekwencję. Silnik sam się przełącza na gaz po osiągnięciu danej temperatury, która ustawiona jest przez gazowników. A teraz jesień - zimniej na polu, auto się dłużej nagrzewa, stąd dłuższa praca na benzynie.

Niewykluczone, że jest coś nie tak i pali więcej niż normalnie przy tego typu instalacji.

Szarpnięcie przy 2-3 k obr mogą być spowodowane przybrudzonym filtrem paliwa.

Jeżeli jeździłeś z niskim stanem paliwa to mogłeś zatrzeć pompę paliwa.

A jeżeli chcesz sprawdzić wtryskiwacz,to po prostu wyciągnij go z szyny wtryskowej i udaj się do sklepu z simeringami, oringami, itp. i tam niech Ci dobiorą wg tego co masz. Jak wymiana nie przyniesie poprawy to wiadomo, że nie to.

 

BTW temat nadaje się do działu LPG.

 

[ Dodano: Czw 27 Wrz, 2007 10:59 ]

Dobrze mi sie wydawało, że taki temat był już poruszany:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...t=ubytek+paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez 2 tygdnie wciagnał wachy za 90zł tj 22litry a odpalam samochod 6-8 razy dziennie wiec chyba troche duzo jak na zagrzaie samochodu a i wczesniej tj w lutym jak go kupiłem to zazwyczaj wystarczało mi 20zł namiesiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lektura bardzo ciekawa ale wraz nie ma jednoznacznej odpowiedzi czego szukac.

Wczoraj dzwoniłem go gaziarzy którzy zakłdali mi gaz i powiedzieli ze przy sekwencji jakby mi lał i benzin i gaz to bym auta nie odpalil no ale dzisiaj jadac od dziewczyny tj 40km włączyłem sobie opcje w tym pseudo kompie zeby pokazywał ile mam jeszcze km do przejechania na zbiorniku benzyny. Jechałem na gazie z predkoscia 90km/h wiec powoli i jak wyjezdzałem miałem wskaznik ze zrobie 60km a jak dojechałem do pracy to pokazywał ze juz tylko 50 czyli gdzies ta czesc benzyny uciekła tylko kurcze którędy

Moze wiecie do jakiego automagika udać sie z tym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzenie na ECU przy jeździe na gazie jest niemiarodajne, pamiętaj, że komp pokładowy cały czas mysli , że jedziesz na benzynie więc po odpaleniu silnika kilka - kilkadzieśiąt km "odejmuje" paliwo, dopiero po jakimś czasie jest korekta z ustawienia pływaka.

dużo tego paliwa ubyło... moje propozycje to:

1. nieszczelne przewody paliwowe i to sprawdź koniecznie... na gazie może pompa wypychać benzynkę gdzieś poza układ - ważne - sprawdź bo grozi pożarem...

2. ile ubywa gazu a ile benzyny, może sterownik tylko sygnalizuje jazdę na gazie - a de facto jedziesz na benzynie. Zobacz, czy pracują wtryskiwacze gazowe jak przełaczy się na gaz - trza nadstawić ucho.

3 możliwość pracy na gazie i benzynie jest możliwa i silnik może dostawać podwójne paliwo przy założeniu , że oba sterowniki skróciły czasy wtrysku, a autoadaptacja to wyrównała. Tu winny może być emulator wtrysków i gaziarze powinni Ci to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wynika z tego, że 10-11 l LPG i 2 l Pb/100 km.

Jeśli robisz krótkie trasy i często odpalasz - to jest to możliwe i normalne zużycie.

 

[ Dodano: Nie 07 Paź, 2007 19:30 ]

ja na 3 butle (tj. 1200 km) tankuję za 40 PLN benzyny - (niecałe 10 l)

z tym, że robię długie trasy, czasem 200-400 km na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak mowisz ze to jest mozliwe to ja dziekuje za taki interes wydaje mi sie ze to nie jest opłacalne zbytnio

A na dwoch gazach na bank nie jezdze bo juz to sprawdziłem wtryskiwacze tez podobno nie puszczaja czyli teraz zostaje tylko cos z dawkowaniem paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze EVAP carnister - może zawór cały czas otwarty i paruje cały czas paliwko.

Krótkie trasy - ok 10 -15 km to jest mniej więcej tak, że zimny silnik - ok 2-3 km jedziesz na PB - 10 km na benzynie, czyli 20 % dystansu przjeżdżasz na benzynie - przelicz.

Przeleć jakąś dłuższą trasę i zobaczysz. Istnieje możliwość, że "gazownia " zrypała Ci mapę benzyny i ECU po prostu Ci zalewa silnik podczas odpalania i nagrzewania się i stąd te przepały. Pojeździj zatem na PB i zobacz ile pali - wtedy dopiero możesz mówić o opłacaniu się... Sądzę, że 12 l Pb łyknie jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje możliwość, że "gazownia " zrypała Ci mapę benzyny i ECU po prostu Ci zalewa silnik podczas odpalania i nagrzewania się i stąd te przepały.

A czy jest taka możliwość, że jakimś cudem :D przegrzała się sonda i teraz podczas jazdy na benzynie podaje info, że jest ubogo, więc benzyny leci cały czas na bogato ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istnieje mozliwość skopania mapy, wada sondy oczywiście też, z tym, że na gazie też by mu przekłamywała. Jeśli nie ma tam zrobionej jakiejś dziwnej emulacji powinno wywalić na przegrzanej sondzie błąd "niski woltaż pierwszej sondy". Gustlik powinien pojeździć na benzynie po uprzednim resecie ECU i zobaczyć jak mu spala. Oczywiście nie zaszkodzi wziąć wóz na analizator spalin i zrobić pomiary na gazie i benzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli mam zrestartowac kompa (tzn odpiac klemy na noc??) i pojezdzic na benzin?? jesli chodzi o spalanie benzynki 12l/100 to sie załamie poniewaz jak kupiłem prime to na trasie poznac-lublin 600km przy predkosci 140-170 spalila cos kolo 7,2 z tego co pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli mam zrestartowac kompa (tzn odpiac klemy na noc??) i pojezdzic na benzin?? jesli chodzi o spalanie benzynki 12l/100 to sie załamie poniewaz jak kupiłem prime to na trasie poznac-lublin 600km przy predkosci 140-170 spalila cos kolo 7,2 z tego co pamietam

nie przesadzaj - rozumiem, że okresowo tyle jechałeś, a średnia przelotu wyniosła 80 km/h to wtedy uwierzę, że takie spalanie.

Gdy weźmiesz na autostradę auto i będziesz leciał cały czas z prędkością powyżej 140 km/h to spalanie powinno przekroczyć 9l/100 km.

proszę nie dołączaj do grona tych narratorów, którzy twierdzą, że im szybciej jadą - tym mniej im pali :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak ze to było wskazanie tego "komputera" ja nie meirzyłem tego na zasadzie ze zalałem i pozniej dotankowałem i zobaczyłem ile spalił poniewaz tylko dojechałem autem do LUblina i dwa dni pozniej został założony gaz ja jestem tzw zwolenikiem zagazowywania aut

a co do

ok czyli mam zrestartowac kompa (tzn odpiac klemy na noc??)
styknie jakies 15-20 min odlaczyc + ;p potem jakies 10-20 km na benzynie pojezdzic zeby sie wszytko na nowo zgralo ;>
to tak mam zrobic?? czy to nie pomoze??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie wznawiam temat

tak jak radziliscie zresetowałem kompa (robiłem to przy okazji wymiany oleju itd) akumulator wymieniłem (tak przy okazji bo juz padaka był) całą noc był odpiety samochod od prądu rano odpaliłem i pojechałem w trase tzn 1 listopada jezdziłem cały dzionek na benzin zrobiłem troszki ponad 200km i zatankowałem 15 litrów czy spalił mi 7,5 litra wiec w normie (przypominam 2,0 GT). uradowany ze wszystko bedzi git zacząłem jezdzić dalej na lpg ale dalej jest d*pa tzn w ciagu tygodnia przejezdziłem 8 litrów PB(czyli 32zł) na samo odpalanie auta robie to 4 razy dziennie. Przypominam ze jak kupiłem auto i założyłem gaziol to wystarczało auto zatankować jak było ciepło za 20zł i miesiac z głowy a w zimie 50zł. a teraz to sie w 100zł na samo odpalanie moze nie starczyc. A tak poza konkursem spalanie gazu w normie tzn było 10 po przejsciu na zimówki tzn na wezsze opony 195-->185 zszedłem z gazem do 9,2 litra wiec oszczednie sie jezdzi. Byłem na jednen stacji i gostek powiedział że panie ja moge podpiac pod kompa kosztuje to 100PLN ale najprawdopodobniej nic nie wykaze. No to ja dziekuje za takiego fachowca. A i pytałem dlaczego jak jest zimny to on sie potrafi przydławic to gostek powiedział że to normalne ponieważ jedzie sie na wsbogaconej mieszance i to ma prawo wystepowac.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co robic??

A moze niech sie wypowie ktos kto jezdzi na sekwencji albo na instalacji LPG która przełącza sie na gazik dopiero po 40stopiach ile mu idzie wachy na odpałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze niech sie wypowie ktos kto jezdzi na sekwencji albo na instalacji LPG która przełącza sie na gazik dopiero po 40stopiach ile mu idzie wachy na odpałki.

ja mam II generacje z blosem, ale nie podpięte przełączanie po osiągnięciu jakiejś temperatury. Więc przełączam sam zawsze jak wskazówka od temperatury podniesie się minimalnie ponad dolną kreskę i gasze zawsze na benzynie, spalanie benzyny sprawdzam od marca. Zrobiłem niecałe 10000 km i za ten czas zatankowałem 160 litrów benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w twoim przypadku 1,6litra pl na 100km no to tak jak ja to sprawdzałem czyli na zbiorniki 400km poszło by ci 6,4 litra benzin no to faktycznie było by to samo bo mi poszło 7 litrów

hmmm moze i nie ma sie czego czepiac :P albo kupic diesla tylko który diesel da mi to co moja prima :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

moja primera na 350 km pali 10 gazu i 5 benzyny około ale wszystko zalezy od tego ile razy odpalasz samochód u mnie okolo 15 razy wiec przy 15 pali mi 5 benzyny jak bedzie 60 razy to spali 20 benzyny wiec moze masz wszystko ok

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...