Gość Nyska Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 A sprawdziłeś poziom po odpaleniu :?: Część oleju napełnia filtr :idea: . Olej z filtra już nie wraca dp misy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 u mnie jest na max z tego co slyszalem lepiej prawie na max zeby bylo dobre smarowanie lanucha smok masz przy dnie miski wiec czy masz 3/4 czy full to dla silnika nie ma roznicy bo i tak ssie z dolu. Chodzi o to ze przy m minimalnym poziomie moze dojsc do tego ze przy skrecie lub nierownosci smok zassie powietrze i urwie sie gdzies film olejowy co w konsekwencji moze prowadzic do przytarcia np panewy walka rozzadu itp. wiem oco Ci chodzi, ale ja sie skupilem jednak na lancuchu a nie na silniku :wink: w kazdym rrazie zalanie na max nie szkodzi silnikowi wiec nie bede mu zalowal oliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 A sprawdziłeś poziom po odpaleniu :?: Część oleju napełnia filtr :idea: . niewiem czy ktokolwiek sprawdza poziom po odpaleniu silnika - raczej nik chyba nie eksperymentuje. Olej z filtra już nie wraca dp misy. tak nie wraca ale filtr naeplnia sie w trajcie pierwszeo rozruchu po jego montazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nyska Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Ja odczytałem że kolega Hubi wlał określoną ilość oleju ( podaną przez producenta ) i okazało się że jest max i traktuje to jako wyznacznik. Ztąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubi Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Tak tak, właśnie po odpaleniu jak olej przepompowało to sprawdzałem, bo jak nalewałem to chlupnęło mi sie odrobinę za dużo i myślałem że trzeba będzie upuścić trochę, ale właśnie po napełnieniu filtra ustabilizowało sie na poziomie max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EB Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Mam pytanie: :?: Czy ma prawo ubywać jakaś niewielka, ale mierzalna na bagnecie ilośc oleju silnikowego nawet jeśli z motorkiem jest wszystko ok., nie ma wycieków? Ja jeżdżę na Aralu 5W40 (zalany w Niemczech przez poprzedniego własciciela). Mam na liczniku 116tys.km i za ok. 3 tys będę wymieniał na coś innego bo Aralu u nas raczej nie dostanę. Dotychczas chyba nic mi nie ubyło, przejechałem 2 tys. km, mam na bagnecie max, pytam z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 u mnie jest prawie max tzn. jakies 3/4 oleju i inne plyny tyz podobnie tylko ze ja chyba za czesto sprawdzam poziomy tych plynow bo raz na jakies 2,3tygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glk Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 W moim jest na srodku :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur2 Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 u mnie jest na max z tego co slyszalem lepiej prawie na max zeby bylo dobre smarowanie lanucha smok masz przy dnie miski wiec czy masz 3/4 czy full to dla silnika nie ma roznicy bo i tak ssie z dolu. Chodzi o to ze przy m minimalnym poziomie moze dojsc do tego ze przy skrecie lub nierownosci smok zassie powietrze i urwie sie gdzies film olejowy co w konsekwencji moze prowadzic do przytarcia np panewy walka rozzadu itp.[/quote Tutaj należy uważać z tego względu, iż silniki spalinowe są smarowany w dwojaki sposób jednocześnie. Pierwszy sposób jest to smarowanie ciśnieniowe (pompa rozprowadza olej do odpowiednich węzłów trybologicznych). Natomiast drugim sposobem jest smarowanie mgłom olejową (również bardzo ważne zjawisko – między innymi przy smarowaniu tulei cylindrowych). Przy niskim stanie oleju nie wytworzy się wystarczając do prawidłowego smarowania mgła olejowa. Związku z tym lepiej trzymać zalecany poziom oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 mądre głowy mówią, że poziom powinien być na 3/4 między min i max. Moim zdanie to najlepsza zasada, 3/4 miarki bagnetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 mądre głowy mówią, że poziom powinien być na 3/4 między min i max. Moim zdanie to najlepsza zasada, 3/4 miarki bagnetu. Popieram w 100%. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 ja u siebie mam tak pomiedzy 1/3 a 1/2 skali... ale po przeczytaniu tego wszyktiego chyba doleje do 3/4 8) a tak przy okazji... jechalem sobie teraz nad morze i spowrotem i zrobilem cos ~1000km i nie ubylo na bagnecie ani troche oleju... to chyba dobrze jak na silnik ktoremu stuknie zaraz 190k km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Primera.SLX.99 Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Właśnie to bardzo źle jak przy 300km ostrej jazdy silnik potrafi spalić połowe oleju? Przebieg 163tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaZeLoT Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Właśnie to bardzo źle jak przy 300km ostrej jazdy silnik potrafi spalić połowe oleju? Przebieg 163tyś. Znaczy że co... po przejechaniu 300 km musisz dolać 1,5 litra (połowa nominalnej objętości oleju w silniku)? Oj, to bardzo źle!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaZeLoT Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 a tak przy okazji... jechalem sobie teraz nad morze i spowrotem i zrobilem cos ~1000km i nie ubylo na bagnecie ani troche oleju... Musiałbyś mieć wycieki albo już zjeżdżony silnik, żeby po przejechaniu takiego odcinka zauważyć ubytek. Tylko się cieszyć ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Właśnie to bardzo źle jak przy 300km ostrej jazdy silnik potrafi spalić połowe oleju? Przebieg 163tyś. Zmieniaj silnik, to Cie taniej wyniesie niz dolewanie oleju przez rok czasu hehehe. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Ja przy ostrzejszej jeździe to od wymiany do wymiany musze dolać 100-200-setki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Ja przy wymianie leje max odpalam filterek zaciągnie i do następnej wymiany i tak co 10tyś bez dolewek jak narazie przebieg 250tyś 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.