Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki macie poziom oleju na bagnecie?


Gość Scyzor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość EnDrIu WAWA
u mnie jest na max z tego co slyszalem lepiej prawie na max zeby bylo dobre smarowanie lanucha

smok masz przy dnie miski wiec czy masz 3/4 czy full to dla silnika nie ma roznicy bo i tak ssie z dolu. Chodzi o to ze przy m minimalnym poziomie moze dojsc do tego ze przy skrecie lub nierownosci smok zassie powietrze i urwie sie gdzies film olejowy co w konsekwencji moze prowadzic do przytarcia np panewy walka rozzadu itp.

wiem oco Ci chodzi, ale ja sie skupilem jednak na lancuchu a nie na silniku :wink: w kazdym rrazie zalanie na max nie szkodzi silnikowi wiec nie bede mu zalowal oliwy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
A sprawdziłeś poziom po odpaleniu :?:

 

Część oleju napełnia filtr :idea: .

niewiem czy ktokolwiek sprawdza poziom po odpaleniu silnika - raczej nik chyba nie eksperymentuje.

 

Olej z filtra już nie wraca dp misy.

tak nie wraca ale filtr naeplnia sie w trajcie pierwszeo rozruchu po jego montazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odczytałem że kolega Hubi wlał określoną ilość oleju ( podaną przez producenta ) i okazało się że jest max i traktuje to jako wyznacznik.

Ztąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, właśnie po odpaleniu jak olej przepompowało to sprawdzałem, bo jak nalewałem to chlupnęło mi sie odrobinę za dużo i myślałem że trzeba będzie upuścić trochę, ale właśnie po napełnieniu filtra ustabilizowało sie na poziomie max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam pytanie:

:?: Czy ma prawo ubywać jakaś niewielka, ale mierzalna na bagnecie ilośc oleju silnikowego nawet jeśli z motorkiem jest wszystko ok., nie ma wycieków?

Ja jeżdżę na Aralu 5W40 (zalany w Niemczech przez poprzedniego własciciela). Mam na liczniku 116tys.km i za ok. 3 tys będę wymieniał na coś innego bo Aralu u nas raczej nie dostanę. Dotychczas chyba nic mi nie ubyło, przejechałem 2 tys. km, mam na bagnecie max, pytam z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest na max z tego co slyszalem lepiej prawie na max zeby bylo dobre smarowanie lanucha

smok masz przy dnie miski wiec czy masz 3/4 czy full to dla silnika nie ma roznicy bo i tak ssie z dolu. Chodzi o to ze przy m minimalnym poziomie moze dojsc do tego ze przy skrecie lub nierownosci smok zassie powietrze i urwie sie gdzies film olejowy co w konsekwencji moze prowadzic do przytarcia np panewy walka rozzadu itp.[/quote

 

Tutaj należy uważać z tego względu, iż silniki spalinowe są smarowany w dwojaki sposób jednocześnie.

Pierwszy sposób jest to smarowanie ciśnieniowe (pompa rozprowadza olej do odpowiednich węzłów trybologicznych). Natomiast drugim sposobem jest smarowanie mgłom olejową (również bardzo ważne zjawisko – między innymi przy smarowaniu tulei cylindrowych). Przy niskim stanie oleju nie wytworzy się wystarczając do prawidłowego smarowania mgła olejowa. Związku z tym lepiej trzymać zalecany poziom oleju. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam tak pomiedzy 1/3 a 1/2 skali... ale po przeczytaniu tego wszyktiego chyba doleje do 3/4 8)

a tak przy okazji... jechalem sobie teraz nad morze i spowrotem i zrobilem cos ~1000km i nie ubylo na bagnecie ani troche oleju... to chyba dobrze jak na silnik ktoremu stuknie zaraz 190k km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to bardzo źle jak przy 300km ostrej jazdy silnik potrafi spalić połowe oleju? Przebieg 163tyś.

Znaczy że co... po przejechaniu 300 km musisz dolać 1,5 litra (połowa nominalnej objętości oleju w silniku)? Oj, to bardzo źle!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak przy okazji... jechalem sobie teraz nad morze i spowrotem i zrobilem cos ~1000km i nie ubylo na bagnecie ani troche oleju...
Musiałbyś mieć wycieki albo już zjeżdżony silnik, żeby po przejechaniu takiego odcinka zauważyć ubytek. Tylko się cieszyć ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to bardzo źle jak przy 300km ostrej jazdy silnik potrafi spalić połowe oleju? Przebieg 163tyś.

Zmieniaj silnik, to Cie taniej wyniesie niz dolewanie oleju przez rok czasu hehehe.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...