Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Po zrobieniu wydechu....


bodek_n14
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to w końcu wskoczył nowy wydech. Stary był dziurawy jak sito i bałem się, że go zgubie.

 

Wydeszek to 2,25" śr. wewn. (Tomala nie podjął się zrobienia 2,5" :/ ), od portek po końcowy zrobiony ręcznie, na dwóch przelotach też hand made. Cena 540zł za całość! Jak ja lubię ten warsztat :D

 

Ale do sedna: Auto CHYBA złapało lekkiego muła na niskich obrotach, wysokie ok, może lekko na plus. Czy zrobienie CAI załatwi sprawę niskich obrotów, czy trzeba by to stroić świnką?

 

Po zrobieniu dolotu pojadę na hamownie i wszystko wyjdzie. Wyniki przedstawię.

 

pzdr

 

[ Dodano: Czw 04 Paź, 2007 18:37 ]

acha no i dźwięk zmienił się z ryczącego i syczącego potwora :) na basowy pomruk. Wolałem dawny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DARMO :) w EL-tecu za tyle nie dostaniesz nawet końcowego tłumika, powiedz nie jest za głośno ?

Co do pomiarów na hamowni to rób je teraz żeby mieć porównanie do tego co było, dolot to kolejna niewiadoma będzie....

U Yarka było tak że wymiana wydechu + doprowadzenie zimnego powietrza do seryjnej puszki z seryjnych 139KM i 165Nm przesunęły te wartości do 145KM i 167Nm a po wsadzeniu świnki i szczegółowym wystrojeniu doszliśmy do 155KM i 181Nm - poprawa w całym zakresie :)

 

Tak to wygląda w postaci graficzenej: http://img208.imageshack.us/img208/4650/yarko1ev7.jpg

 

[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 00:25 ]

Kurcze kurcze gość tak tanio ci ten wydech zrobił że chyba się do niego uśmiechnę przy moim najnowszym projekcie ale bym zrobił wydech na trzech przelotowych tłumikach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to muszę zapodać małe sprostowanie. Poświeciłem wczoraj w tłumik końcowy i niestety nie zauważyłem przelotu. Rura z dziurkami jest ale nie ma wyjścia do dalszej części wydechu. Chciałem, żeby zrobiono 2 przeloty a dostałem środkowy przelot i końcowy przelotowo komorowy. Nie wiem czy zgłaszać reklamację bo ponoć el-tec też robi przelotowo komorowe i są niezłe. Dźwięki jest tylko basowy, średnio głośny, wczoraj widziałem auto na tłumiku el-teca i dźwięk był bardzo podobny.

 

Materiał to zwykła stal, pomalowana srebrzanką, ponoć jak się pomaluje raz na 5 miesięcy to trochę posłuży. W tłumiku końcowym jest wylot z kwasa. Wygląda to całkiem ładnie a jeszcze ładniej kosztuje ;)

 

W tej cenie otrzymałem: uszczelnienie połączenia portki-kolektor, zrobienie całego wydechu, wydech na kolankach, zawieszenie wydechu (bardzo dobre, poprzedni obijał mi się o budę)

 

pzdr

 

[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 08:36 ]

co do hamowanka to chciałem je zrobić na samym wydechu i pewnie (jednak) tak zrobię ale zbieram dopiero fundusz.

 

[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 08:40 ]

no i jeszcze pytanie: przed zrobieniem wydechu dość wyraźnie było słychać, że coś klekocze. Wszyscy i ja myśleli, że to zawory. Teraz jak jest ciszej to ten klekot słychać jak by z wtrysków. Wiem, że one u każdego klekoczą ale u mnie jakoś głośniej. Da się to zrobić? Może wyjąć i wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor seria.

 

Co to za nowy projekt, w Sunniacza idziesz czy Prima dalej? Miałem spory problem, żeby znaleźć tłumiki przelotowe 2,5" pasujące do Sunny. Niestety, chyba pozostaje tylko na zamówienie.

 

BTW Akustyka mojego wydechu to rzecz ciekawa. Przy pewnych obrotach auto ma dźwięk boksera :P

 

kilka fotek:

 

57498750qy1.jpg

 

89019680eg3.jpg

 

86648640cz6.jpg

 

54383141yj2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szwagier siema!! :D może uderzysz razem ze mną na mineralna??

 

mogę podjechać, sprawdzi się wydeszek :), będę o 11

 

pzdr

 

[ Dodano: Wto 09 Paź, 2007 12:05 ]

no to wrócił z hamowanka i powiem, że jestem zaskoczony :D

 

zmiany to:

* nowy wydech

* zapłon przyspieszony na oko, dość sporo

* BP Ultimate 98

* niższa temperatura powietrza

 

skanuj0001ex4.jpg

 

już zbieram hajs na dolot i świniaka :diabel2:

 

Wykres jest trochę poszarpany przy końcu i max power jest przy 6400obr, czego to jest wpływ? Coś z paliwkiem? Gdyby nie te załamania to może pod 160KM by podszedł (porównując ze starym wykresem)????

 

[ Dodano: Wto 09 Paź, 2007 12:18 ]

a może zapłon za bardzo dowaliłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze obliczyłeś wydech?

 

stary, nie żartuj ;) Po co liczyć wydech? Stosuje się dobrze wszystkim znane rozwiązania i one działają. To nie jest Fiat 125p, konstrukcja z lat 70'.

 

Życzę powodzenia w liczeniu i konstruowaniu wydechu na własną rękę. Ja nie miałem aż takiego zacięcia :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyrościk ładny ale duży wpływ myśle na niego miała temperatura bo 10st. a 29st. to spora przepaść to tak jak byś miał super CAI :)

A co do wydechu to moge tylko powiedzieć że spawać to oni muszą się dopiero uczyć bo te spawy u mnie by nieprzeszły :D;) ale za tą kase to olać to :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAI to dopiero wskocz, ciekawe co będzie wtedy? :)

 

[ Dodano: Wto 09 Paź, 2007 19:26 ]

spawy, rzeczywiście nie za piękne i może nawet zmniejszające średnicę rury ale estetą nie jestem a wydeszek spełnił moje założenia. Wpływ temperatury, to myślę maks. 5KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że porządnie wyliczony i dobrany wydech do tego auta, mąjacy na uwadze przepływy w głowicy i zastosowane wałki rozrządu wyszedł by w firmie tuningowej coś pod 2 tyś zł... przyrost mógłby być żaden w stosunku do tego co teraz jest albo góra 2-3KM.

Do SR20 nic się nie liczy wiadomo że ma być luźno i nie przekraczać śrendnicy 70mm...

 

Ps. przyrosty piękne, odrazu widać że masz zdrową pompę paliwową :)

Pss. prostsze i równie skuteczne jak CAI to rura kominkowa z nadkola do seryjnej puszki i pa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ja sobie pozwole ;)

 

stał sobie na Ursynowie, na zamkniętym osiedlu Nissan Sunny GTI-R, czerwony. Podobno 60kKm przejechane na silniku i skrzyni, lakier bajka, do polerki, do zrobienia amory i heble, 300KM, białe OZ w za***istym stanie, klata seryjna.

 

Dobrze o nim wiedzieliśmy i praktycznie codziennie się go widziało. Nie sposób było się na niego nie spojrzeć. Jedyne co było zastanawiające to to, że auto stało pod chmurką od co najmniej 2 lat nie ruszane.

Właściciel śmigał w tym czasie evosami i chyba subaryną.

 

Niedawno dowiedziałem się od maciejawra, że Nismo został sprzedany za śmieszne jak na GTI-Ra pieniądze.

 

Więcej może powiedzieć cierpiący autor postu :)

 

ps. to auto zostało w Wawie, więc pewnie będzie można je zobaczyć na ulicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie tu OT...

Ps. ten GTi-R wpada pod moje skrzydła coś pod 400KM będziemy z niego robić, na chwilę obecną ma ok 240-250KM doładowanie seryjne, jedynie wydech grubaśny od samej turbiny łącznie z DP, seryjne IC przeniesione na przód i rurowy kolektor wydechowy :D

 

Ps. Nagraj jakiś filmik jaki dzwięk wydaje twoje sunny, ew, może ustawka jakaś z Yarko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawka już jest planowana... przyszły tydzień na pewno. Chce zrobić pomiary twoim :D g-techem.

 

Macieju po co zacząłeś OT? :P

Koniec OT :!:

 

filmik postaram się wrzucić w przyszłym tygodniu.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co będzie z kolektorem dłubiesz czy wywalasz?? bo jeśli go zrobisz to już wszystko naprawdę będzie się ostro prezentować :) noi chyba będziemy kursować do tych magików jeśli taka kaska..

 

a no i pytanie do Kuby, coś pisałeś kiedyś że w któryś piątek będziesz "dłubał" w kolektorze ga16, jakieś efekty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor zostaje seryjny. Swoją drogą ciekawe, jaki przyrost by dał? 5KM? Za 1000zł 5KM.... Jak bym tyle miał to wolał bym to wsadzić w świniaka i dolot, 10KM i 10Nm powinno dojść. Moim marzeniem było by 170KM/200Nm bez ingerencji w ukł. paliwowy, co by sie smok z niego nie zrobił.

 

Ale czy to realne? :)

 

[ Dodano: Pon 15 Paź, 2007 21:22 ]

Acha, no i wydeszek zrobił się trochę głośniejszy niż na początku. Chyba wygłuszenie sie ułożyło. Nadal jest basowy ale z deka nieprzyjemny w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim marzeniem było by 170KM/200Nm

Na seryjnym kolektorze wydechowym i głowicy jest to nie do osiągnięcia...

Nie wspominając już o przestawniu wałków i strojeniu paliwa i zapłonu :D

 

Z moim wyliczeń wynika że kolektor daje ok 5-6KM i tyle samo Nm w stosunku do 4-2-1 z GTi i jakieś 10KM i 12-14Nm w stosunku do żeliwnego 4-1 z primy. Ale dopiero prawdziwy przyrost Nm daje on jak się wejdzie w łep...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...