Gość Willow Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Witam! Minął miesiąc użytkowania przeze mnie NOTE'ka, przejechane 2300km - jest OK. Obserwuję jednak od kilku dni rzecz następującą: 1. pedał hamulca rusza się na boki (cały, nie sama nakładka); zdarza się, że podczas jazdy (czyt. noga na gazie) jakby uderzenie od spodu w pedał hamulca - odczuwalne i słyszalne, 2. przy ruszaniu autem po długim postoju, po zmianie biegu z I na II jest odczuwalne uderzenie od spodu w pedał gazu i dzwięk jakby puszczała jakaś sprężyna. Mimo powyższego, samochód poprawnie reaguje na wykonywane manewry. Spotkaliście się z czymś takim? Umawiać się do ASO? Pozdrawiam, Willow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 to ciekawe co napisałeś notek, bo u mnie "pyka" pedał hamulca u samej góry i to niezaleznie od temperatury ale na bank nic się nie rusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 W upały jeszcze nie jeździłem, pewnie przekonam się w przyszłym roku, choć ten hamulec jest u mnie też wyraźnie słyszalny. Metody "na rękę" rzeczywiście nie próbowałem - sprawdzę po pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Willow Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 A o co dokładnie chodzi i jak to wygląda? I z tą nogą na gazie o co chodzi dokładnie, gdy mowa o hamulcu? Wygląda to tak, że jak postawisz na hamulcu nogę lub ręką można przesunąc pedał w prawo/lewo. Pedały sprzęga i gazu się tak nie zachowują. Zdarzyło się podczas jazdy, kiedy noga była na gazie, hamulec nieużywany, a tu nagle "łup" jak uderzenie i ruszył się pedał gazu. Dziwne. Może to kwestia montażu?! Co do pedału gazu, to on jest... wirtualny, tzn. nie ma linki i mechanicznej przepustnicy, tylko to jest elektroniczny potencjometr (tak jak głośność w radio się zwiększa) i wychodzą z niego tylko kabelki. Chyba umówię się z ASO na wgląd w NOTE'ka, bo swoim zmysłom jeszcze wierze, a te dziwne odgłosy troche mnie nie pokoją. ------------- Po krótkiej konsultacji telefonicznej, Pan z ASO powiedział, że pedały z zasady ruszać na boki się nie powinny, a te hałasy i stuki to trzeba zaprezentować - umówiłam się na sobotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Willow Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 noga była na gazie, hamulec nieużywany, a tu nagle "łup" jak uderzenie i ruszył się pedał gazu Do góry, na dół? :galy: Jakby puściło coś co go przytrzymywało, jakby odskoczył. Choć szczerze, to nie do końca rozumiem co i jak się dzieje... Opowiedzić trudno, a co dopiero opisać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mkrasz Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Koledzy, Opisywany przez Willowa przypadek jest takze i moim aucie z tym, ze: 1. Co do pukniecia z 1 na 2 bieg to wine za to ponosi lozysko oporowe w sprzegle. ASO Nissana zna sprawe. U mnie po raz n-ty probowali cos wyregulowac, ale po 3-4 jazdach temat znow powraca. Martwi mnie to, bo nie wiem, czy przypadkiem to lozysko nie ma zwiazku z dociskaniem tarcz sprzegla, a jesli ma, to marnie z nami... 2. Moj pedal hamulca takze rusza sie na boki i pyka czasami z pod spodu. Nie wiem, co to moze byc, moze jakis zawor w ukladzie hamulcowym w ten sposob odpuszcza - nie jestem w tej chwili powtorzyc bledu w kazdej chwili, wiec do ASO nie mam co z tym jechac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Willow Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Sobotni poranek spędziłam w ASO. Pedał hamulca został dokręcony, bo się poluzowało mocowanie - w efekcie usztywnił się nieco i porusza się jak narazie tylko we właściwych kierunkach. Co do efektów przy zmianie biegów, w trakcie przejażdzki w fachowcem problem się nie pojawił. Po sugestii, że to może łożysko oporowe, o którym wspominał mkrasz, fachowiec stwierdził, że w przypadku łożyska oporowego problemy byłby niezależnie od tego, które biegi się zmienia. Umówiłam się, że jak problem się będzie nadał powtarzał/pogłębiał/spędział mi sen z powiek, to zostawie u nich auto na noc, żeby mogli rano stwierdzić o co mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Proponuję sprawdzić czy te dźwięki mają związek ze zmianą biegów. Otóż przy prędkości około 20 km słychać trzask, to uruchamia się system ABS i/lub ESP. Proponuję zmienić np. na 2-jkę zaraz po ruszeniu przy 10 km/h i powolne przyspieszanie. Wydaje mi się że usłyszysz trzask znowu około 20-tki pomimo nie zmieniania biegu. No i co ważne wydarzy się to tylko przy pierwszym ruszaniu po odpaleniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Powiem tak, czujniki i układ działają zawsze. Nie wiem czy wiesz ale o awarii np. czujnika dowiesz się zawczasu a nie dopiero jak wciśniesz hamulec. Czy tyczy się to ABS czy ESP nie pamiętam (a tu ciekawie wybiórczy cytat z mojej wypowiedzi "przy prędkości około 20 k słychać trzask, to uruchamia się system ABS" a gdzie ci zjadło ciąg dalszy? "i/lub ESP." Jeżeli polemizujesz z czyjąś wypowiedzią warto ją przytoczyć w całości. Co do odgłosów to są opisane z taką właśnie adnotacją w instrukcji, strony nie pomnę ale jak znajdę chwilkę to sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Instrukcja rozdział 5 strony o ile pamiętam strony 25-26, proponuję przeczytać. Pisze o tym dźwięku, zarówno przy wersji z ABS jak i ESP. A tak na marginesie to Willow ma ESP ja również, a wydobywający się dzwięk na początku nieźle mnie zaskoczył ponieważ jeździłem paroma samochodami z ESP i nigdy nie dochodziły moich uszy takie odgłosy. Wg instrukcji powodują je otwierane i zamykane elektrozawory ABS-u i ESP podczas testu działania systemu przy ruszaniu. Może przy samym ABS-ie jest ciszej ale przy ESP słychać to dosyć wyraźnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Tak właśnie myślę że to nie usterka, może trochę irytuje ale ogólnie da się znieść. :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 A jak tam u was nakładki na przyciskach(nie będę inaczej określał ) U mnie największe zużycie jest na sprzęgle,już popękana i tylko patrzeć jak spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.