Gość tomo79 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Witam wszystkich, Mam Almerkę N16 1.5 QG15DE z 2001 roku. Od kilku dni zachowuję się strasznie dziwnie, a mianowicie. Większość czasu jeździ normalnie, ale ma dosyć częste ataki polegające ta tym, iż wciskając pedał gazu zaczyna szarpać, obroty zamiast rosnąć to strasznie spadają, nie ma mocy jechać... to się dzieję zarówno na benzynie jak i LPG. Na biegu jałowym również wciskając pedał gazu zamiast rosnąć to spadają, nie wchodzi na obroty i szarpie... Po jakimś czasie odpuści i znowu jedzie dobrze... Nie mam pojęcia co to może być, dlatego bardzo Was proszę o podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Czujnik położenia wału albo łańcuch do wymiany. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tay Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 możę sonda padła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 W pierwszej kolejności posprawdzaj wszystkie wtyczki, czujniki i okablowanie pod maską, wskazane by było żeby ktoś Ci w tym pomógł gdyż jedna osoba musi trzymać autko na obrotach.Podejżewam że jak to wyczytałem o N16 że tam francja wsadziała swoje brudne łapska. Wtyczki, czujniki mogą wyglądać oczywiście normalnie , prawdopodobnie któraś Ci może nie stykać tak jak należy, więc dlatego potrzebujesz drugiej osoby.Robota wymaga cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomo79 Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 przeczyściłem dziś przepustnicę... wydaje mi się, że jest o niebo lepiej choć jeszcze nie to co powinno... może jeszcze EGR... słyszałem opinię elektryka-elektronika, że jeśli by toś było związane z elektryką to wyskoczyłby mi błąd i Check Engine... co Wy na to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzeniua Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Niekoniecznie wyskoczy sygnalizacja check-engine! Wiec tak: mam takie samo autko i mialem klopoty podobne do twoich! Plywaly mi obroty, przy przyspieszaniu nie dawal rady etc. Przeczyscilem przepustnice i troszeczke sie poprawilo ale nadal byly nierowne obroty. Bylem u mechaniora diagnostyka, komputer pokladowy nie wykazal zadnego bledu ale nadal cos nie tak... Jeden szpec mi powiedzial ze to ktorys, albo obydwa, czujniki polozenia walu sa najczestsza przyczyna - kompleta kosztuje ok. 200PLN. Ale jak zwykle nie dowierzalem, pojechalem do kolejnego diagnosty i podmienil czujnik polozenia i wyszlo ze faktycznie - dawal jakis poszarpany sygnal zamiast rownego prostokata. Potem mi z powrotem zalozyl stary czujnik i eureka dziala do tej pory bez zarzutow! Moja rada jest taka: odlacz obydwa czujniki, przeczysc styki czujnikow i zlaczek. Jesli jest jakies zabrudzenie to moze wchodzic dodatkowa rezystancja i sygnal jest "nieczysty". Nic nie tracisz poza chwilka czasu bo nawet nic nie musisz odkrecac. Najlepiej po przeczyszczeniu mechanicznym (jakis papier scierny) psiknac preparatem typu "Kontakt" etc. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 W jaki s[osób czyściliście przepustnicę, benzynka i szmatka czy zapsikaliście sprayem do czyszczenia gażników/przepustnic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 W jaki s[osób czyściliście przepustnicę, benzynka i szmatka czy zapsikaliście sprayem do czyszczenia gażników/przepustnic? Byle by nie dżemem , a tak na serio to możesz benzyną ekstrakcyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Powiedzcie mi jak to się robi fizycznie... chodzi mi o czyszczenie.. co trzeba rozebrać i gdzie żeby się do przepustnicy dostać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomo79 Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 grzeniua a gdzie są te czujniki i te styki co mam je przeczyścić?? może chociaż wiesz jak się po angielsku fachowo nazywają to je w manualu namierzę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 To ja na waszym miejscu bym się za to nie brał bo grozi to awarią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomo79 Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 no i kipa... po tygodniu takiej uporczywej jazdy wczoraj zapaliła sie kontrolka CHECK ENGINE... przynajmniej może będzie wreszcie wiadomo co jest przyczyną tego i gdzie tkwi problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 stawiam na przepływomierz spróbuj wymigać kodem usterkę. Choć - może się nie udać - pisaliśmy już gdzieś , że kombinacja kluczyk - pedał gazu i stoper działa na pewno w QG18. Ty msz QG15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karraso Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Witam W moim przypadku było tak: szarpanie kontrolka i check engine. Przepływomierz, sonda,czujniki polozenia walu, ok. Okazalo sie ...... ze styki przy przepustnicy albo nie stykaly albo jakos tak ponieważ wystarczylo kilkukrotne wyciagniecie i ponowne wlozenie kostki od przepustnicy. Od kilku tygodni jest bez szarpania a jazda stała sie bezpieczna i przyjemna Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 U mnie "bujały" się obroty na wolnych obrotach i taki stan pojawiał się co jakiś czas. Silnik wtedy nierówno pracował i się dławił. Odpięty na 2h akumulator i wypięte i wpięte kilkakrotnie wszystkie dostępne wtyczki dla poprawienia kontaktu-usterka zniknęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomo79 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 no i wszystko jasne... Początek końca przepływki... w związku z tym iż wymiana jest kosztowna a ja w tej chwili mam deficyt postanowiłem, a właściwie mechanik tak postanowił i przeczyścił tą przepływkę... poprawa niesamowita poprawa, właściwie usterka zniknęła! Ten mechanik pracuje w serwisie Nissana... powiedział mi jaka jest przyczyna 90% uszkodzeń przepływek... okazuje się że to przez naszą oszczędność na filtrze powietrza!!! Założę się że większość z Was wymieniając filtr powietrza kupujecie zwykłe papierowe filtry... i to jest błąd!!!!!!!! Trzeba stosować filtry wilgotne!!1 tzn nasączane olejem ponieważ przez suchy filtr przelatują drobniutkie syfki które uszkadzają i osadzają się na przepływomierzu i to prowadzi do jej zniszczenia!!! Także taka przestroga... FILTRY POWIETRZA TYLKO I WYŁĄCZNIE WILGOTNE NASĄCZANE OLEJEM STOSUJEMY!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mordi Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 tomo79, a w jakims zakladzie czysciles przeplywke czy "po znajomosci" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomo79 Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 przepływkę czyścił mi gość pracujący w serwisie nissana i robił to właśnie pod tym serwisem na Białobrzeskiej w warszawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mordi Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 a ile zaplaciles jesli mozna wiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomo79 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 hmmm chciał 20 ja dałem 30 PLN a autko narazie śmiga aż miło.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.