Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Uporczywa usterka


Gość tomo79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mam Almerkę N16 1.5 QG15DE z 2001 roku.

Od kilku dni zachowuję się strasznie dziwnie, a mianowicie.

Większość czasu jeździ normalnie, ale ma dosyć częste ataki polegające ta tym, iż wciskając pedał gazu zaczyna szarpać, obroty zamiast rosnąć to strasznie spadają, nie ma mocy jechać... to się dzieję zarówno na benzynie jak i LPG. Na biegu jałowym również wciskając pedał gazu zamiast rosnąć to spadają, nie wchodzi na obroty i szarpie... Po jakimś czasie odpuści i znowu jedzie dobrze...

Nie mam pojęcia co to może być, dlatego bardzo Was proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności posprawdzaj wszystkie wtyczki, czujniki i okablowanie pod maską, wskazane by było żeby ktoś Ci w tym pomógł gdyż jedna osoba musi trzymać autko na obrotach.Podejżewam że jak to wyczytałem o N16 że tam francja wsadziała swoje brudne łapska.

 

Wtyczki, czujniki mogą wyglądać oczywiście normalnie , prawdopodobnie któraś Ci może nie stykać tak jak należy, więc dlatego potrzebujesz drugiej osoby.Robota wymaga cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyściłem dziś przepustnicę... wydaje mi się, że jest o niebo lepiej choć jeszcze nie to co powinno... może jeszcze EGR... słyszałem opinię elektryka-elektronika, że jeśli by toś było związane z elektryką to wyskoczyłby mi błąd i Check Engine...

 

co Wy na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie wyskoczy sygnalizacja check-engine!

 

Wiec tak: mam takie samo autko i mialem klopoty podobne do twoich! Plywaly mi obroty, przy przyspieszaniu nie dawal rady etc. Przeczyscilem przepustnice i troszeczke sie poprawilo ale nadal byly nierowne obroty.

Bylem u mechaniora diagnostyka, komputer pokladowy nie wykazal zadnego bledu ale nadal cos nie tak... Jeden szpec mi powiedzial ze to ktorys, albo obydwa, czujniki polozenia walu sa najczestsza przyczyna - kompleta kosztuje ok. 200PLN. Ale jak zwykle nie dowierzalem, pojechalem do kolejnego diagnosty i podmienil czujnik polozenia i wyszlo ze faktycznie - dawal jakis poszarpany sygnal zamiast rownego prostokata. Potem mi z powrotem zalozyl stary czujnik i eureka :D dziala do tej pory bez zarzutow!

 

Moja rada jest taka: odlacz obydwa czujniki, przeczysc styki czujnikow i zlaczek. Jesli jest jakies zabrudzenie to moze wchodzic dodatkowa rezystancja i sygnal jest "nieczysty". Nic nie tracisz poza chwilka czasu bo nawet nic nie musisz odkrecac. Najlepiej po przeczyszczeniu mechanicznym (jakis papier scierny) psiknac preparatem typu "Kontakt" etc.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki s[osób czyściliście przepustnicę, benzynka i szmatka czy zapsikaliście sprayem do czyszczenia gażników/przepustnic?

 

Byle by nie dżemem ;) , a tak na serio to możesz benzyną ekstrakcyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim przypadku było tak: szarpanie kontrolka i check engine. Przepływomierz, sonda,czujniki polozenia walu, ok. Okazalo sie ...... ze styki przy przepustnicy albo nie stykaly albo jakos tak ponieważ wystarczylo kilkukrotne wyciagniecie i ponowne wlozenie kostki od przepustnicy. Od kilku tygodni jest bez szarpania a jazda stała sie bezpieczna i przyjemna :)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie "bujały" się obroty na wolnych obrotach i taki stan pojawiał się co jakiś czas. Silnik wtedy nierówno pracował i się dławił. Odpięty na 2h akumulator i wypięte i wpięte kilkakrotnie wszystkie dostępne wtyczki dla poprawienia kontaktu-usterka zniknęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko jasne... Początek końca przepływki... w związku z tym iż wymiana jest kosztowna a ja w tej chwili mam deficyt postanowiłem, a właściwie mechanik tak postanowił i przeczyścił tą przepływkę... poprawa niesamowita poprawa, właściwie usterka zniknęła!

 

Ten mechanik pracuje w serwisie Nissana... powiedział mi jaka jest przyczyna 90% uszkodzeń przepływek... okazuje się że to przez naszą oszczędność na filtrze powietrza!!! Założę się że większość z Was wymieniając filtr powietrza kupujecie zwykłe papierowe filtry... i to jest błąd!!!!!!!! Trzeba stosować filtry wilgotne!!1 tzn nasączane olejem ponieważ przez suchy filtr przelatują drobniutkie syfki które uszkadzają i osadzają się na przepływomierzu i to prowadzi do jej zniszczenia!!! Także taka przestroga... FILTRY POWIETRZA TYLKO I WYŁĄCZNIE WILGOTNE NASĄCZANE OLEJEM STOSUJEMY!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...