Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ustawienie zapłonu w Serence


Andrzej330
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że na ten temat jest troszkę na forum. Czytałem. Jednakże nasze samochody są "troszkę inne", więc zapytam czy ktokolwiek bawił się z przestawianiem zapłonu i jakie były efekty. Jaką macie przerwę? Może ktoś ma oryginalne ustawienie - jak tam jest (może fotka). Chodzi mi o 1.6 GA16DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz na myśli pisząc o tzw. platynkach. Chodzi mi w jakiej pozycji macie ustawiony aparat między max i min. ustawieniem. Chciałbym wiedzieć, czy ustawienia mam oryginalne. Wiem, że ustawienia robi się do każdego silnika oddzielnie, ale wielkiej różnicy być nie powinno. U mnie było mniej więcej na środku. Troszeczkę przyśpieszyłem zapłon i silnik troszkę lepiej chodzi - równiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było mniej więcej na środku.

I tak mniej więcej jest w każdym.

Troszeczkę przyśpieszyłem zapłon i silnik troszkę lepiej chodzi - równiej.

Na biegu jałowym obroty będą wzrastały (co daje wrażenie, że równiej chodzi) po takim zabiegu, normalne. Zapłon jest korygowany przez komputer odpowiednio do obrotów i obciążenia silnika. Także jak niepotrzebnie przyspieszysz, to niekorzystnie się to odbije na silniku i spalaniu. na wolnych obrotach silnika prawie nie wykorzystujesz.

Chciałbym wiedzieć, czy ustawienia mam oryginalne.

Czy jest dokładnie wyprzedzenie takie jakie powinno być, to tylko na odpowiednim sprzęcie (diagnostycznym) sprawdzisz. Praktycznie to wygląda tak, że raz ustawiony zapłon nie zmienia się przez duży przebieg, jak to ma miejsce w aparatach z młoteczkiem i kowadełkiem, czyli klasycznym przerywaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym obroty będą wzrastały (co daje wrażenie, że równiej chodzi) po takim zabiegu, normalne. Zapłon jest korygowany przez komputer odpowiednio do obrotów i obciążenia silnika. Także jak niepotrzebnie przyspieszysz, to niekorzystnie się to odbije na silniku i spalaniu. na wolnych obrotach silnika prawie nie wykorzystujesz.

Chodzi lepiej nie tylko na biegu jałowym. Zdarzało mu się czasami (przy spadaniu z wysokich obrotów) jakby wchodził przez chwilę na zbyt niskie a poptem wracał do normalnej pracy. Teraz tego nie ma. Dużej regulacji nie zrobiłem, jakieś 2 milimetry.

Czy jest dokładnie wyprzedzenie takie jakie powinno być, to tylko na odpowiednim sprzęcie (diagnostycznym) sprawdzisz. Praktycznie to wygląda tak, że raz ustawiony zapłon nie zmienia się przez duży przebieg, jak to ma miejsce w aparatach z młoteczkiem i kowadełkiem, czyli klasycznym przerywaczem.

Wiem, że na sprzęcie. Ciężko będzie u mnie coś takiego znaleźć. Ach ta płn.-wsch. Polska. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno jest dość delikatny tzn. trzeba uważać. U siebie tego nie robiłem. A chętnie bym go wyczyścił. W ogóle jakoś boję się "głębiej" czegokolwiek dotykać w Serence. W innych grzebie bez problemu, niczego się nie obawiam. Jedyna rzecz to nie dotykam się gazu (chociaż ostatnio spuściłem syf z reduktora).

Raz, że nie wiadomo czy czegoś się nie sp...y, czy jest podobnie jak w innych samochodach czy wymyślili jak to w naszych bywa inaczej. No i ten dostęp do części szczególnie tanich. W innych jak coś wyjdzie w trakcie, to idziesz do sklepu i kupujesz. W naszym zablokujesz samochód dopóki nie znajdziesz części. Oczywiście nie mówię o podstawach jak wymiana olejów, filtrów czy świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam u siebie zaufanego i dobrego. Tylko partacze (ostatnio jeden jak szukałem wtyczki do kompa, chciał mi ustawić gaz na słuch - chciał być lepszy od kompa).

No właśnie, a jak zepsuje :D to zonk. :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam mam w poblizu kilku jeden jest 2 garaze ode mnie pan Arek koles sie zna na autach robi za***iscie i tanio! :D 2gi u fatra w robocie maja warsztat i tam mechanikow a gazownik niedaleko mnie taki jeden ktory sie powaznie zna na gazie i mechanice... wiec nie ma zle :D hehe i nie ma cen z kosmosu co najwazniejsze!

Tylko partacze (ostatnio jeden jak szukałem wtyczki do kompa, chciał mi ustawić gaz na słuch - chciał być lepszy od kompa).
LOL :D tak to mozn ustawic gaznik w moim skuterze:D ale nie gaz hyhyyhyhyhyh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo w maluchu.

Widzisz u mnie tacy są. W Twoim rejonie duże skupisko ludzi. A u mnie duże skupisko ..................... żubrów. W zasadzie jednego mam, który jeszcze mnie nie zawiódł. Ale za darmo też nie robi. Jak nie miałem możliwości zrobienia samemu, to do niego jechałem. Z Serenką jeszcze u niego nie byłem.

Wyobraź sobie, że w mojej "wiosce" nikt nie ma wtyczki, aby podpiąć i sprawdzić intalację gazu II generacji Landi Renzo. Warsztatów ponad 30 w tym i autoryzowane. Musiałem jechać prawie 30 km. do dużo mniejszego miasta (serwis tej firmy) aby sprawdzić gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda.

U nas niewiele warsztatów ma kompa. A z sekwencją to w ogóle nie podchodź. Owszem np. w Olsztynie czy Białymstoku są ale to ponad 100 km.

Tam gdzie zakładają gaz to owszem, ale tylko te które zakładają. A wybór instalacji jest skromny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...