Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] lampka ostrzeg. sys. kontroli silnika/zawodnie fi


swietoszek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Primerę HB 1,9 (2003r.). Jestem laikiem jeśli chodzi o samochody i dlatego szukam pomocy.

Mój problem polega na tym, że od paru dni zapala się i nie gaśnie czerwona lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika/zawodnie filtra paliwa (tak jest mądrze opisana w instrukcji). Kontrolka zapala się po dłuższym postoju (szczególnie po nocy) ale po przejechaniu 1-2 km, zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu już się nie pojawia. Wymieniłem filtr paliwa (bez efektu). Kiedy pojechałem do jednego z warsztatów samochodowych podłączyli swój komputer. Pokazał błąd: wtryskiwacz cylindra drugiego-zwarcie (o ile dobrze pamiętam komunikat). Fachury oglądali silnik i mówią, że wszystko pracuje o-k. i śmiało mogę z tym jeździć. Ja jednak mam małe obawy czy aby na pewno.

Dodam jeszcze dwie rzeczy które pewnie nie mają związku ale jak powiedziałem jestem laikiem więc może akurat.

Po pierwsze ta kontrolka jeśli dobrze zrozumiałem instrukcję powinna palić się (i nie gasnąć) po przekręceniu kluczyka w pozycję ON - u mnie gasła razem z kontrolkami ABS, poduszek itp.

Po drugie podczas wciskania hamulca lekko zapala się kontrolka przeciwmgielnego (już doczytałem na tym forum, że to za słaba masa tylnych świateł ale czy to może mieć wpływ na opisany wyżej problem

Trochę się rozpisałem ale chciałem podać jak najwięcej szczegółów.

Może ktoś spotkał się już z takim problemem lub wie co się może dziać.

Będę wdzięczny za każdą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez pojawil sie efekt z przeciwmgielnym i wystarczylo sciagnac lampy odlaczyc koski przeczyscic styki i delikatnie podgiac pin od masy ;)

ta kontrolka tez czasami moze byc od tego podobno czasem komputer wariuje od braku masy na lampach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...