Gość mevo Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 coraz zimniej, więc zaczęła mnie poważniej "dotykać" kwestia osiągania odpowiedniej temperatury silnika: wg mnie dość długo się nagrzewa, a konkretniej to sporo trwa ten pierwszy okres (od temp. otoczenia do 20-30st.)- wskazówka zaczyna ruszać dopiero po dobrych 6-7 kilometrach, tj. jakieś 7-8 min. od startu. Po tym jak "załapie" pełną temp. osiąga już powiedziałbym normalnie. Wprawdzie to raczej spokojna jazda (do 2 tys. obr), ale nie wiem czy to przypadłość diesla czy może kwestia termostatu? W moim poprzednim Miśku na tej samej trasie wskazówkę na połowie miałem już po 5 km. Jak jest w Waszych klekotkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris74 Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Jezeli byla by to benzyna to sytuacje byla by nienormalna bo benzyna nagrzewa sie duzo szybciej. Nie mam doswiadczena z Nissanowskim 2,2 ale np VW 1,9 grzeja sie dlugo, mniej wiecej taki czas lub tyle km ile opisales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Jak chcesz to mogę to wkrótce sprawdzić, ale fakt chwilę trwa zanim się nagrzeje, właśnie tak około 7-8 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Podstawową sprawą jest termostat.Jak wiadomo z czasem lubi nazbierać się różnego syfu w układzie chłodzenia co może się przyczynić do niedomykania termostatu.Druga sprawa to odpowietrzenie układu, zapewne masz układ zamknięty tak jak jest ogólnie.Twojego silnika za bardzo nie znam ale silnik jak silnik, układ jak układ.Więc zacznij od sprawdzenia odpowiedniego odpowietrzenia a tych odpowietrzników to powinno być trochę i min. na termostacie też możesz takowy znaleźć, na przewodach od nagrzewnicy, na chłodnicy.Oczywiście odpowietrzasz na ciepłym i odpalonym silniku.Zresztą N16 to francja którą trochę już oblukałem bo mam francuza .Daj znać czy coś się poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mevo Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 będę wdzięczny za pomiary extradd dzięki za wskazówki, postaram się pozerkać w wolnej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiubik Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 normalne w diselku !!!! tyle się nagrzewa i długo stygnie proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jur_N16 Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Mam tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemmist Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 coraz zimniej, więc zaczęła mnie poważniej "dotykać" kwestia osiągania odpowiedniej temperatury silnika: wg mnie dość długo się nagrzewa, a konkretniej to sporo trwa ten pierwszy okres (od temp. otoczenia do 20-30st.)- wskazówka zaczyna ruszać dopiero po dobrych 6-7 kilometrach, tj. jakieś 7-8 min. od startu. Po tym jak "załapie" pełną temp. osiąga już powiedziałbym normalnie. Wprawdzie to raczej spokojna jazda (do 2 tys. obr), ale nie wiem czy to przypadłość diesla czy może kwestia termostatu? W moim poprzednim Miśku na tej samej trasie wskazówkę na połowie miałem już po 5 km. Jak jest w Waszych klekotkach? myśłę że wszystko jest ok, co prawda użytkuję N15 2.0D ale też wskazówka "rusza" dopiero po kliku minutach po odpaleniu. Wszystko zależy od wyskalowania wskaźnika, nie zawsze tam gdzie spoczywa jest "0" Moim zdaniem wszystko jest w najlepszym porządku :one: a co do innego auta i szybszego nagrzewania: inna konstrukcja silnika, inna ilość płynów zapewne i tyle... taka uroda :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mordi Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 spoko spoko nagrzewa sie dlugo w takie dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mevo Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 to może jakaś zasłona na chłodnicy pomoże (oczywiście częściowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 no kolego takie właśnie sa dieselki Ja mam natepująca procedurę: odpalam oczyszczam szyby, zrzucam snieg i dopiero jadę gorzej jak nie ma co robić Ten silnik najszybciej łapie temperature przy utrzymywaniu obrotów conajmniej na 2000 ale niestety nie zawsze jest to możliwe, ja mam do pracy 7km i naszczęście długą prostą po drodze. Dodam że po zmanie oleju z Magnateca 10w40 na Maxlife 10x40 lepiej jeździ mi sie rano na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Dzisiaj przy temperaturze 5'C nagrzewał się koło 7km, jazda delikatna tak do 2tys. obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Dzisiaj przy temperaturze 5'C nagrzewał się koło 7km, jazda delikatna tak do 2tys. obr. To jak wygląda sprawa przy -20C ?Ja mam benzyniaka ale jedno zauwarzyłem że peugeot partner ma lepsze grzanie i nie ma zaparowanych szyb.Ale w porównianiu do waszych diselków to mam o niebo lepiej.Tak żartem teraz: te 7km to mam do pracy, więc mając disla..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Dodam jedną rzecz że jeździłem na tym dystansie ( te 7km) również zimna benzyną no i wole mojego diesla. ( nigdy mi nie zgasł) Niedogodność w dieslu polega na tym że zimny kiepsko reaguje na gaz i chałasuje, ale zimie nie jest to problemem nie szaleje i jest bezpieczniej do kolegi extradd Przecież napewno wiesz jak w tym kraju się kupuje używane auta - trafił się w dobrym stanie diesel to jeżdze dieslem No i nie narzekam pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 u mnie ciepełko leci po ok 3-4 km po 4 już wskazówka temp silnika jest na połowie a po 6-7 km wewnątrz mam upał Silnik jak w podpisie na dole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.