Gość kabat Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam niedawno nabylem nissana sunny z silnikiem SR20DE no i mam nastepujacy problem. Sprzedajacy mowil mi ze przyczyna dzwieku jest niesprawny napinacz hydrauliczny lancucha rozrzadu. W warsztacie powiedzieli mi ze to popychacze zaworow i w sumie ta opcja wydawala mi sie najbardziej trafna wiec zmienilem popychacze ale nadal jest to samo. Co niektorzy mowia mi ze to napewka a tego jak wiadomo nie chcial bym. Ten dzwiek to typowe slukanie nasluchujac od gory silnika dzwiek dochodzi typowo z glowicy jak nie z pod pokrywy glowicy. Stukanie slychac zaraz po odpaleniu az do momentu kiedy silnik nie podbije oleju gdy olej podbije do gory wtedy halas cichnie no a potem gdy wkreca sie go na obroty to w granicach 3 tys obrotow znowu silnik zaczyna dosc mocno halasowac. Moze to dosc znany przypade i odpowiedz bedzie jasna. Co sugerujecie co to moze byc przyczyna tego dzwieku. Z góry dzieki za odpowiedź Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yarkoo Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 obstawiam napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 są trzy opcje: - panewka korbowodowa - niewyregulowane zawory np. po regeneracji głowicy - napinacz hydrauliczny nie trzymający ciśnienia (stąd hałas przy odpalaniu na zimno) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kabat Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 tak wiec regeneracji glowicy nie bylo, popychacze zmienilem chociaz sa hydrauliczne. lancuch jest napiety nie ma zadnego luzu wiec nie wydaje mi sie ze to napinacz a chclas tak jak mowilem przy odpalaniu na zimnym i przy stalych wyzszych obrotach. no i niestety zastanawia mnie ta panewka korbowodowa ale wtedy to chyba lepiej szukac drugiego silnika. No czekam na inne opcje zanim pojde odkrecac miske. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 są trzy opcje:- panewka korbowodowa - niewyregulowane zawory np. po regeneracji głowicy - napinacz hydrauliczny nie trzymający ciśnienia (stąd hałas przy odpalaniu na zimno) Coobcio napisz cos o regulacji zaworow, jak to sie powinno robic po regeneracji glowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Ja miałem ten numer przy padniętym napinaczu rozrządu ale w silniku GA16DS. Dokładnie takie same objawy jak kabat opisuje. Po wymianie rozrządu jest błoga cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kabat Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 no niewiem czy to wniesie cos do tematu ale przed chwila sprawdzilem bledy kompa i mam 34 blad czyli czujnik spalania stukowego :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 no niewiem czy to wniesie cos do tematu ale przed chwila sprawdzilem bledy kompa i mam 34 blad czyli czujnik spalania stukowego :] Nie ma to na nic wpływu Coobcio napisz cos o regulacji zaworow, jak to sie powinno robic po regeneracji glowicy? A to jest sekret tylko 2 osoby w całej Polsce dobrze to ogarniają poza mną w czym jedna z Władysławowa a druga z Warszawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Regulacji zaworów dokonuje się praktycznie tylko raz, po robocie w głowicy, przez zastosowanie odpowiednich podkładek. Z tego co się orientuję to do regulacji potrzebne jest odpowiednie narzędzie. Mierzy się wysokość zaworów względem siebie. Sama wymiana popychaczy na nic się nie zda jeżeli nie wyreguluje się zaworów. Na pewno, dobrze potrafi to zrobić Coobcio i jeszcze jedna firma w Warszawie o nazwie na literę "T" Temat przerabiałem u siebie, chciałem wymieniać wałki, popychacze, itp bo zaworki trochę słychać ale darowałem sobie. Koszty niewspółmierne do efektu. Cena podkładek w ASO jest zabójcza, popychaczy również. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yarkoo Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Regulacji zaworów dokonuje się praktycznie tylko raz, po robocie w głowicy, przez zastosowanie odpowiednich podkładek. Z tego co się orientuję to do regulacji potrzebne jest odpowiednie narzędzie. Mierzy się wysokość zaworów względem siebie. Właśnie w tym tkwi sekret, że to nie do końca wszystko Tak z ciekawości, która to firma na T ? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Tak z ciekawości, która to firma na T ? Zapewne to ta która zajmowała się wozem GRE... :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kabat Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Dobra panowie ja jutro zmieniam napinacz hydrauliczny rorzrzadu co bedzie po zmianie dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niebieski Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam, mam to samo od kupna auta. Ślizg nad łańcuchem nie ma juz tego plastiku na sobie i pewnie lekko o to łańcuch stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Właśnie w tym tkwi sekret, że to nie do końca wszystko Yarko zdradź mi na PW ten sekret, tak z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 SR20 po roku 96 nie maja tego slizgu nie nic w nich nie puka nie stuka, jak slizg jest wytarty to znaczy ze lancuch jest na tyle wyciagniety ze do niego dotyka ew. napinacz nie dociaga lancucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niebieski Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 A jak można sprawdzic stan napinacza ??? U mnie silnik jest czarny od srodka od spalonego i starego oleju, ale powoli wraca do siebie - możliwe ze napinacz sie zapchał ??? Może ktos sie orientuje ile nowy łańcuch i napinacz kosztuje ( nic z JC - bo to lipa ) ??? Z góry wielkie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alib1984 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Mojego tez to boli... :/ Czytałem kiedyś, że właśnie napinacz tak nieelegancko gra. Podobno to wina filtra oleju bez zaworka zwrotnego. Jeszcze go nie wymieniałem, ale będę musiał w najbliższym czasie, więc zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 A jak można sprawdzic stan napinacza ??? U mnie silnik jest czarny od srodka od spalonego i starego oleju, ale powoli wraca do siebie - możliwe ze napinacz sie zapchał ??? Może ktos sie orientuje ile nowy łańcuch i napinacz kosztuje ( nic z JC - bo to lipa ) ??? Z góry wielkie dzieki najtaniej sciaganc rozrzad od wuja sama z za wielkiej wody - ceny wiele nizsze niz u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość balt Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 u mnie w SR20 odgłos "jargotania" dobiega z alternatora. Dziwne bo myślałem że to coś w rozrządzie ale jak poluzowałem pasek napędowy to wszystko ucichło. Poza tym metoda na "kija" pozwoliła ustalić sprawcę. Na "kija" czyli bierzesz coś sztywnego przykładasz jeden koniec do podejrzanego elementu a drugi opierasz o głowę w okolicy ucha. Słychać wszystko bardzo dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 metoda na kija lub stetoskopem http://www.allegro.pl/item258900342_stetos...fesjonalny.html Bardzo przydatne narzedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kabat Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Witam ponownie. Tak więc panowie udało mi się nakręcić filmik gdzie słychać prace tego silnika. Może z tego uda wam się łatwiej wywnioskować jaki jest problem tego silnika. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc http://www.wrzuta.pl/film/6vaNDlV5eJ/nissan_sr20de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yarkoo Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 długo się świeci kontrolka ciśnienia oleju przy odpalaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kabat Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 sprawdziłem :] i świeci sie około 4-5 sekund po odpaleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yarkoo Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 obstawiam panew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 albo pompę olejową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.