Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] SR20DE niepokojacy dzwiek silnika


Gość kabat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niedawno nabylem nissana sunny z silnikiem SR20DE no i mam nastepujacy problem.

Sprzedajacy mowil mi ze przyczyna dzwieku jest niesprawny napinacz hydrauliczny lancucha rozrzadu.

W warsztacie powiedzieli mi ze to popychacze zaworow i w sumie ta opcja wydawala mi sie najbardziej trafna wiec zmienilem popychacze ale nadal jest to samo. Co niektorzy mowia mi ze to napewka a tego jak wiadomo nie chcial bym.

Ten dzwiek to typowe slukanie nasluchujac od gory silnika dzwiek dochodzi typowo z glowicy jak nie z pod pokrywy glowicy. Stukanie slychac zaraz po odpaleniu az do momentu kiedy silnik nie podbije oleju gdy olej podbije do gory wtedy halas cichnie no a potem gdy wkreca sie go na obroty to w granicach 3 tys obrotow znowu silnik zaczyna dosc mocno halasowac.

Moze to dosc znany przypade i odpowiedz bedzie jasna.

Co sugerujecie co to moze byc przyczyna tego dzwieku.

Z góry dzieki za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są trzy opcje:

- panewka korbowodowa

- niewyregulowane zawory np. po regeneracji głowicy

- napinacz hydrauliczny nie trzymający ciśnienia (stąd hałas przy odpalaniu na zimno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiec regeneracji glowicy nie bylo, popychacze zmienilem chociaz sa hydrauliczne. lancuch jest napiety nie ma zadnego luzu wiec nie wydaje mi sie ze to napinacz a chclas tak jak mowilem przy odpalaniu na zimnym i przy stalych wyzszych obrotach. no i niestety zastanawia mnie ta panewka korbowodowa ale wtedy to chyba lepiej szukac drugiego silnika. No czekam na inne opcje zanim pojde odkrecac miske.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są trzy opcje:

- panewka korbowodowa

- niewyregulowane zawory np. po regeneracji głowicy

- napinacz hydrauliczny nie trzymający ciśnienia (stąd hałas przy odpalaniu na zimno)

 

Coobcio napisz cos o regulacji zaworow, jak to sie powinno robic po regeneracji glowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niewiem czy to wniesie cos do tematu ale przed chwila sprawdzilem bledy kompa i mam 34 blad czyli czujnik spalania stukowego :]

Nie ma to na nic wpływu

Coobcio napisz cos o regulacji zaworow, jak to sie powinno robic po regeneracji glowicy?

A to jest sekret :D tylko 2 osoby w całej Polsce dobrze to ogarniają poza mną :)

w czym jedna z Władysławowa a druga z Warszawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacji zaworów dokonuje się praktycznie tylko raz, po robocie w głowicy, przez zastosowanie odpowiednich podkładek. Z tego co się orientuję to do regulacji potrzebne jest odpowiednie narzędzie. Mierzy się wysokość zaworów względem siebie. Sama wymiana popychaczy na nic się nie zda jeżeli nie wyreguluje się zaworów. Na pewno, dobrze potrafi to zrobić Coobcio i jeszcze jedna firma w Warszawie o nazwie na literę "T" ;)

 

Temat przerabiałem u siebie, chciałem wymieniać wałki, popychacze, itp bo zaworki trochę słychać ale darowałem sobie. Koszty niewspółmierne do efektu. Cena podkładek w ASO jest zabójcza, popychaczy również.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacji zaworów dokonuje się praktycznie tylko raz, po robocie w głowicy, przez zastosowanie odpowiednich podkładek. Z tego co się orientuję to do regulacji potrzebne jest odpowiednie narzędzie. Mierzy się wysokość zaworów względem siebie.

 

Właśnie w tym tkwi sekret, że to nie do końca wszystko :D

Tak z ciekawości, która to firma na T ? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym tkwi sekret, że to nie do końca wszystko :D

 

Yarko zdradź mi na PW ten sekret, tak z ciekawości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR20 po roku 96 nie maja tego slizgu nie nic w nich nie puka nie stuka, jak slizg jest wytarty to znaczy ze lancuch jest na tyle wyciagniety ze do niego dotyka ew. napinacz nie dociaga lancucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak można sprawdzic stan napinacza ??? U mnie silnik jest czarny od srodka od spalonego i starego oleju, ale powoli wraca do siebie - możliwe ze napinacz sie zapchał ??? Może ktos sie orientuje ile nowy łańcuch i napinacz kosztuje ( nic z JC - bo to lipa ) ???

 

Z góry wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego tez to boli... :/ Czytałem kiedyś, że właśnie napinacz tak nieelegancko gra. Podobno to wina filtra oleju bez zaworka zwrotnego. Jeszcze go nie wymieniałem, ale będę musiał w najbliższym czasie, więc zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak można sprawdzic stan napinacza ??? U mnie silnik jest czarny od srodka od spalonego i starego oleju, ale powoli wraca do siebie - możliwe ze napinacz sie zapchał ??? Może ktos sie orientuje ile nowy łańcuch i napinacz kosztuje ( nic z JC - bo to lipa ) ???

 

Z góry wielkie dzieki

 

najtaniej sciaganc rozrzad od wuja sama z za wielkiej wody - ceny wiele nizsze niz u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w SR20 odgłos "jargotania" dobiega z alternatora. Dziwne bo myślałem że to coś w rozrządzie ale jak poluzowałem pasek napędowy to wszystko ucichło. Poza tym metoda na "kija" pozwoliła ustalić sprawcę. Na "kija" czyli bierzesz coś sztywnego przykładasz jeden koniec do podejrzanego elementu a drugi opierasz o głowę w okolicy ucha. Słychać wszystko bardzo dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...