Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] SR20DE niepokojacy dzwiek silnika


Gość kabat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik w moim sunny 1.4 16v wydaje stuki ale całkiem inne niż nagrane przez kolegę , w moim aucie to lekkie stuk stuk stuk a przy zwiększaniu obrotów przyspiesza a po pewnym czasie zanika, na osiągi nie narzekam bo jest zrywny i prędkości muszę przyznać ma niezłe, zastanawia mnie tylko czy te stuki to zawory o których nie dowiemy sie jak regulować czy coś innego, czy usunięcie stuk.ów przyczyni się do poprawy osiągów czy nie? :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jak dla mnie to zonk aczkolwiek mechanikiem nie jestem. Tak wiec opisze sytuacje która zastała mnie dzis w garazu :] Małymi krokami rozebrałem dół silnika i dobrałem się do panewek i tak odkręciłem korby od wału i panewki wypadły luzem. Zazwyczaj jak panewki wsadza się w to gówno od korby to wchodza one na wcisk a te mają naprawde duuuży luz. No ale tak wał moim zdaniem nie ma na sobie najmniejszych śladów po obruconej lub też uszkodzonej panewce tak samo też korby gładź na korbach jest w idealnym stanie ( jak na moje oko oczywiście ) więc ja jestem w kropce. JAk narazie w swoim życiu widziałem dwa silniki z walniętą panewką i w obu przypadkach na wale korbowym i korbie były dość wyraźne ślady jakies rysy itp. a w moim przypadku tego nie widze. Więc rezultat mojej diagnozy :

panewki widac ze j**nięte

korby całe

wał cały

Mówcie mi czy jest to możliwe

 

Pozdrawiam i prosze o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie pod temat. U mnie w SR20De też jest coś nie tak. Po odpaleniu na zimnym nic nie dzwoni bo silnik ma wiadomo wyższe obroty.Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym coś dzwoni(nie puka, nie stuka ale dzwoni)coś w rodzaju blacha o blache-chrobotanie. Ten dźwięk pojawia sie czasem, ale czasem to często. Na obrotach i po dodaniu gazu zanika, słyszalny jedynie poniżej 1000 obr..Dodam że czasem piszczy mi pasek(jak jest wilgotno i rano po odpaleniu) może coś z alternatorem(jakieś łożysko).Ogólnie autko sie zbiera i nie ma problemów z eksploatacja, ale np. po otwarciu maski i gwałtownym dodaniu gazu czasem sie zatnie na na 1-2 sek.Przy ruszaniu z miejsca zawsze daje te 1500 obr. bo potrafi zgasnać lub obroty spadaja ponizej minimalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc są tez i fotki obejżyjcie i doradźcie co dalej robić czy mam mega farta i wystarczy wrzucić panewki nowe czy co z tym fantem robić dalej bo stoje w miejscu

 

28ad0784d4db5eaem.jpg

f525baad7d4a3af6m.jpg

85b0db9e6909282em.jpg

d2e26d630e5e932em.jpg

ca46d5bb3f898d9em.jpg

046e8f308c8a4006m.jpg

e6fc1de69ed1ce39m.jpg

069f7a01fe81d26am.jpg

cd7a1c86a45c6bfem.jpg

bde49d27f078a649m.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewka trzecia od lewej na http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...27f078a649.html nie wygląda ciekawie...

Nie wiesz w jakim stanie są czopy wału korbowego.

Mi się wydaje, że skoro już tyle rozebrane, trzeba pójść za ciosem, wyjąć wał korbowy i załatwić sprawę porządnie - pomierzyć średnice, owalizację czopów, w razie potrzeby przeszlifować, dobrać odpowiednie panewki, złożyć i mieć spokój... o ile faktycznie to była przyczyna stuków. To tak z teorii, ale niech się wypowiedzą doświadczeni praktycy, czy słusznie mówię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i własnie teog nie chcem szukam na każdy sposób jakiegoś innego sposobu żeby tylko nie wyciągać wału ci którzy wyciągali wął w sunny z takiego silnika wiedzą ile to roboty. Generalnie to trzeba silnik wyjąć i wtedy grzebać. Wiec był bym happppppy jak by się obeszło bez wyciągania :]

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panwie wszystkie masz strasznie schrupane, do miedzi jak widzę...

Być może ich wymiana wystarczy jak nie to niestety szlif...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panwie masz wymielone doszczętnie... zanim wsadzisz nowe zdejmij i rozbierz pompę oleju przyjrzyj się jej zębom czy nie są porysowane i nie mają wżerów.

Panwie tak się orają na skutek małego ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK dalszy ciąg sprawy wygląda następujaco:

Zmienione panewki - dalej stuka

Zmieniony napinacz łańcucha - stuka ale o 40% ciszej

 

Błąd komputera nr 34 ( czujnik spalania stukowego )

 

Czy mozliwe jest że problemem jest zbyt rozciągnięty łańcuch ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A nowe panewki weszły raczej na wcisk?

 

Skoro tyle już wymieniłeś i "stuk" zmniejszył się o 40% to pozostają klikające wtryski. Z tego co zauważyłem, w jednych chodzą cicho w innych klikają jak źle wyregulowane zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to wtryski, łatwo sprawdzić. Jeśli to by były one, hałas zupełnie zanikałby przy hamowaniu silnikiem (ponieważ wówczas zupełnie przestają się one otwierać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie silnik hałasuje przy odpaleniu i przy wolnych obrotach(ok. 900-1200). Wyżej pracuje normalnie. Zrobiłem tak już 30 tyś, a wcześniej kuzyn 60 tys. Początkowo mnie to martwiło, ale widzę, że to pryszcz. Chyba pompa kiepsko daje przy niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Chciałbym dołączyć się do tematu, chociaz dotyczy on Primery P11 98'. Silnik jak wiadomo jest ten sam. U mnie stuki najwyraźniej objawiają się podczas odpalania zimnego silnika i niskiej temp otoczenia. Po ok 2 min silnik przestaje pracowac jak w ursusie. Obstawiam napinacz łańcucha lub/i prowadnice łańcucha. Wtryskiwacze tez troszke slychac, ale ich hałaśliwość chyba mieści się jeszce w normie. Silnik ma 180 tys km. Olej 17tys 1,5 roku 10W40 mobil. Jutro wlewam Shella, choć i tak pewnie bez wymiany napinacza się nie obejdzie. Załączam link do filmiku :

czy możecie coś po nim wnioskować, czy obstawiacie na to samo co ja? Dodam jeszcze, że kontrolka oleju mryga przez pierwsze 2s po odpaleniu i wtedy słychać najwieksze chrobotanie. Swoje olej już przejeździł i chyba już za długo zajmuje mu podróż na górę silnika. Pozdrawiam.

Edytowane przez howard512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...