Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] kilka pytań o elektryke w p 10


Gość kzyhh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytan:)

1.Czy widoczna na zdjeciu pierwszym wtyczka jest moze od potencjometra od przyciemniania i rozjaśniania deski rozdzielczej?(bo znajduje sie pod zaślepką po lewej stronie kokpitu)- z drugiej strony to troche dziwne, bo przy światłach mam wolne kostki-domyślam sie ze sa od regulacji wys. swiecenia a mam manualne światła- a na konsoli środkowej pod zaślepką gdzie powinna być kostka od przełacznika własnie swiatel nie ma nic, podobnie jak pod zaslepką od blokady dzrzwi- tez nie ma kostki.

2.na zdjeciu 2 i 3 jest sterownik automatycznie zalaczajacy światła w aucie. I pytanie czy ktos juz cos takiego podłączał? czy były komplikacje? schemat niby jest dodany ale przydałby siejeszcze schemat instalacji od primery- ktoś może posiada?

3. Jak podłaczyc siłownik master pod centralke (orgynalną) primerki?

 

ostatni temat poruszałem juz w innym wątku ale nie było żadnego odzewu

za jakośc zdjęć przepraszam- robiłem je starym telefonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To kostka od elektrycznej regulacji lusterek

2. Schemat instalacji znajduje sie w poradniku Haynes'a

3. Z tego co sie orientue to seryjny "silownik" w drzwiach kierowcy dziala tylko jako przelacznik, wiec z dostawieniem moze byc problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Z tego co sie orientue to seryjny "silownik" w drzwiach kierowcy dziala tylko jako przelacznik, wiec z dostawieniem moze byc problem.

Jeżeli z kluczyka otwiera i zamyka Ci pozostałe drzwi to nie ma potrzeby zakładać siłownika master a jeżeli już taki kupiłeś to po prostu podłącz tylko przewód zielony i niebieski (silniczek w siłowniku) a pozostałe niech wiszą. Zielony i niebieski podłączasz równoległe do kabli idących do siłownika w tylnych lewych drzwiach, przewody te znajdziesz w wiązce, jak zdejmiesz plastik przy lewej nodze kierowcy. Kolorów kabli teraz nie jestem w stanie Ci podać ale jak wrócę z pracy to zerknę na schemat i dopiszę (podejrzewam, że to zielony i niebieski ale muszę sprawdzić).

 

Co do podłączenia włącznika świateł to nie pomogę bo nieczytelny jest ten schemat, jak masz możliwość zrobienia lepszych zdjęć to mogę zaznaczyć na schemacie co gdzie podłączyć i gdzie znaleźć poszczególne kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematu lepszego niestety nie dam rady teraz zamiscic lepszego, ale mysle ze by mi wystarczyło gdym wiedział jakiego koloru są kable od świateł pozycyjnych, mijania i drogowych.

 

Co do siłownika to narazie sobie to odpuszczam, bo co z tego ze podłącze siłownik(mam mastera) skoro i tak nie wiem jak podłaczyc centralke pod alarm zeby działało z pilota( alaram juz był w autku jak go kupiłem i chyba nie jest orgynalny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematy wrzuciłem Ci na maila to sobie znajdziesz kolory kabelków od świateł. Co do alarmu to dobrze by było gdybyś namierzył jaki to alarm, bo podłączenie go do centralki to kwestia podpięcia dwóch kabelków do centralki centralnego zamka (pod plastikiem przy prawej nodze pasażera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralke juz zlokalizowałemco do alarmu to nie wiem jakiej jest firmy- sprawdze przy najblizszej okazji, ale mam jego zdjecia :

 

Ps. Wielkie dzięki za zdjęcia:) w przyszłym tygodniu sprubóje podłaczyc ten włącznik świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugim zdjęciu od góry masz wolne gniazdo (niebieskie) to na 90% jest sterowanie do centralnego zamka, sprawdź sobie miernikiem albo jakąś żaróweczką czy przy załączaniu alarmu pojawia się tam sygnał masy, jeżeli tak to z podłączeniem do centralnego nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki RAF4b :)

postaram sie jeszcze dzis wieczorem to sprawdzic

 

pozdrowił

 

[ Dodano: Sro 14 Lis, 2007 14:36 ]

sprawdziłem czy z alarmu jest wyjście poprzez odłączenie żaróweczki i jest.

Ale po podłączeniu pod piny 5 i 8 niestety alarm nie zamknął auta.

Siłownik w drzwiach kierowcy zamontowałem i działa poprawnie.

na zdjęciu jest gniazdo centralki, pin 5 to pierwszy w dolnym rzędzie a 8 ostatni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak idą te piny ale zobacz po kolorach przewodów i będziesz wiedział na 100% które to piny. Czy sygnał z alarmu to masa czy +, bo centralka zamka jest sterowana masą i taki sygnał musisz tam podać? Podaj masę (jakimś kabelkiem gdzieś z karoserii) na przemian na pin 5 a następnie 8 i zobacz jak się zachowuje centralka, powinna otwierać i zamykać drzwi, jeżeli tak jest to coś nie gra z tym sygnałem z alarmu i będziemy szukać dalej. Nie wiem jak sprawdzałeś to wyjście z alarmu ale powinieneś podłączyć jeden kabelek od żaróweczki pod (+) gdzieś w aucie np. w skrzynce bezpieczników a drugi kabelek do jednego z pinów w tej niebieskiej kostce i wtedy z pilota sterować, jeżeli jest sygnał np. przy otwieraniu to na drugim pinie powinien być sygnał przy zamykaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podawałem mase na centralke(pin 5 i 8), ale niestety centralka wogule sie nie ragowała.

na jednym z wyjsciu z alarmu jest cały czas masa a na drugim nie ma niczego(chyba to wyjscie jest padniete, czy co)-sprawdzałem jak pisales poprzez danie zasilania + z auta i podłaczenie pod zaróweczke.

a tak sobie mysle że może w dislach jest to inaczej sterowane i dlatego centralka mi nie zadziałała jak dawałem mase?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie gra, jeżeli z kluczyka zamyka i otwiera pozostałe drzwi to centralka musi reagować na tą masę (jest identyczna jak w benzyniakach), rozumiem że nic nie odłączałeś od centralki i podajesz masę na te przewody pomarańczowo-niebieski i pomarańczowo-czarny, tak? A to wyjście z centralki alarmu to może być coś innego, np. dioda, która powinna sobie gdzieś tam migać w aucie jak jest alarm załączony, masz taką bo takie gniazdo też by do tego pasowało? Sprawdz jeszcze czy masz jakieś nie podpięte przewody wychodzące z centralki alarmu, może tam będzie to sterowanie zamkiem, metoda szukania taka jak opisałem wyżej.

 

[ Dodano: Wto 20 Lis, 2007 21:44 ]

Witam

ja w swojej primerce sprawe rozwiazalem troche inaczej

Silownik w drzwiach kierowcy podpiolem bezposrednio pod alarm, nie ma potrzeby podpinania sie pod oryginalny sterownik

Mozna i tak ale wtedy nie działa Ci ten siłownik gdy naciśniesz przycisk na konsoli w środku, poza tym nie wszystkie alarmy mają wyjście sterujące bezpośrednio pracą siłowników, niektóre mają tylko wyjścia do sterowania oddzielną centralką centr. zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z kluczyka wszytko śmiga. Kolory przewodów o których piszesz to u mnie nie ma takich(ale jutro sprawdze dokładnie jakie mam) tylko że wykożystane są 4 piny(wszystkie te w pierwszym rzędzie) i jeden w drugim(tj. 6).

co do alarmu to mam diode i ona działa, ale są tam też dwa wyjscia (jedno na zdjeciu jest wolne) i to na nim na jednym masa a drugim nie ma nic

a na drugim wyjściu(na zdjęciu są przewody zielony i czerwony)ono tez jest wolne i na nim jest i masa i plus- jak podłaczałem pod nie żaróweczke to mrugała przy załaczanie alarmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to jak sprawdzisz jakie masz przewody od tej centralki to się pochwal i zobaczymy czy to jakaś okrojona wersja sterownika czy całkiem coś innego i napisz też czy na tych przewodach z alarmu (czerwony i zielony) pojawia się to napięcie tylko przy uzbrajaniu alarmu czy też przy rozbrajaniu, bo jak żaróweczka zaświeca się w obu przypadkach to właśnie o takie wyjście nam chodzi. I jeszcze jedno, na środkowej konsoli masz przycisk do zamykania drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim ukladzie prawdopodobnie alarm nie zamknie centralnego gdyz nie masz silownika w drzwiach kierowcy-musisz dolozyc silownik i wpiac go bezposredio pod alarm( jezeli alarm nie ma sterowania bezposredio silownikami musisz podlaczyc silownik przez przekazniki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ferdek_r nie czytałeś wcześniejszych postów, juz pisałem że siłownik w drzwiach kierowcy zamontowałem i podłączyłem pod piny 2 i 4 i siłownik działa.

co do kolorów kabli w centralce

1.czarny 2.zielony 3.biało-czarny 4.zielono-czarny

5.pusty 6.pomarańczowy(cieńszy od reszty) 7.pusty 8.pusty

 

(biało-czarny to biały z czarnym paskiem, a zielono-czarny to zielony z czarnym paskiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kolorów kabli w centralce

1.czarny 2.zielony 3.biało-czarny 4.zielono-czarny

5.pusty 6.pomarańczowy(cieńszy od reszty) 7.pusty 8.pusty

Centralka jest ta sama tylko nie wykorzystane są piny które u mnie są podpięte do włącznika na konsoli. Sprawdz czy to wyjście z alarmu może sterować bezpośrednio siłownikiem, czy zmieniana jest polaryzacja za każdym załączeniem i wyłączeniem alarmu (np. zielony +, czerwony -, a przy wyłączaniu ziel. -, czer. +), jeżeli by tak było to sprawa zakończona a jeżeli nie to trzeba by zbudować jakiś układzik na przekaźnikach. Żeby to sprawdzić to najlepiej podpiąć się bezpośrednio do siłownika a jak nie chce Ci się rozbierać drzwi to wystarczy jakiś mały silniczek z zabawki i zobacz czy po podłączeniu będzie pracował raz w jedną a raz w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem silniczek i przy uzbrajaniu alarmu kręcił sie w jedna strone, a przy rozbrajaniu w drugą- czyli alarm jest wporządku.

Tylko że ja juz sie podpinałem pod centralke to wyjście z alarmu i zamieniałem te kable- tzn raz dawałem np czerwpny na 5 a raz na 8 pin i odwrotnie (tak samo z zielonym) i centralny nie reagował na ten sygnał z alarmu.-czyżby cos było nie tak z centralką? :(

jutro jeszcze raz sprubóje sie podłączyć i zobacze

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz siłownik ten co masz w drzwiach kierowcy bezpośrednio pod alarm tak jak mówi ferdek_r, (czerwony i zielony) i tyle, reszta będzie śmigać. Siłownik będzie sterowany z alarmu a pozostałe drzwi otworzą się sterowane z oryginalnej centralki. Myślę że to zakończy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i podłączałem siłownik pod alarm i niestety coś dalej jest nie tak(silniczek kreci sie raz w jedna, a raz w drugą strone), natomiast siłownik czasem przy załaczaniu alarmu niby cos prubóje się ruszyc ale nie zamyka ani nie otwiera(moze za krutki jest ten sygnał z alarmu albo za słaby)

 

raf4b a może znalazł byś czas któregoś wieczoru i bym do Ciebie podjechał to byś zobaczył co i jak- bo z werbkowic do Kryłowa to niedaleko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raf4b a może znalazł byś czas któregoś wieczoru i bym do Ciebie podjechał to byś zobaczył co i jak- bo z werbkowic do Kryłowa to niedaleko:)

Nie ma problemu, jakoś się umówimy, pracuję teraz na zmiany to często jestem w domu nawet w dzień, najlepiej po niedzieli bo mam teraz na warsztacie siostry punciaka. Jak coś to na PW albo gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...