Gość kzyhh Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Mam kilka pytan:) 1.Czy widoczna na zdjeciu pierwszym wtyczka jest moze od potencjometra od przyciemniania i rozjaśniania deski rozdzielczej?(bo znajduje sie pod zaślepką po lewej stronie kokpitu)- z drugiej strony to troche dziwne, bo przy światłach mam wolne kostki-domyślam sie ze sa od regulacji wys. swiecenia a mam manualne światła- a na konsoli środkowej pod zaślepką gdzie powinna być kostka od przełacznika własnie swiatel nie ma nic, podobnie jak pod zaslepką od blokady dzrzwi- tez nie ma kostki. 2.na zdjeciu 2 i 3 jest sterownik automatycznie zalaczajacy światła w aucie. I pytanie czy ktos juz cos takiego podłączał? czy były komplikacje? schemat niby jest dodany ale przydałby siejeszcze schemat instalacji od primery- ktoś może posiada? 3. Jak podłaczyc siłownik master pod centralke (orgynalną) primerki? ostatni temat poruszałem juz w innym wątku ale nie było żadnego odzewu za jakośc zdjęć przepraszam- robiłem je starym telefonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 1. To kostka od elektrycznej regulacji lusterek 2. Schemat instalacji znajduje sie w poradniku Haynes'a 3. Z tego co sie orientue to seryjny "silownik" w drzwiach kierowcy dziala tylko jako przelacznik, wiec z dostawieniem moze byc problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 3. Z tego co sie orientue to seryjny "silownik" w drzwiach kierowcy dziala tylko jako przelacznik, wiec z dostawieniem moze byc problem. Jeżeli z kluczyka otwiera i zamyka Ci pozostałe drzwi to nie ma potrzeby zakładać siłownika master a jeżeli już taki kupiłeś to po prostu podłącz tylko przewód zielony i niebieski (silniczek w siłowniku) a pozostałe niech wiszą. Zielony i niebieski podłączasz równoległe do kabli idących do siłownika w tylnych lewych drzwiach, przewody te znajdziesz w wiązce, jak zdejmiesz plastik przy lewej nodze kierowcy. Kolorów kabli teraz nie jestem w stanie Ci podać ale jak wrócę z pracy to zerknę na schemat i dopiszę (podejrzewam, że to zielony i niebieski ale muszę sprawdzić). Co do podłączenia włącznika świateł to nie pomogę bo nieczytelny jest ten schemat, jak masz możliwość zrobienia lepszych zdjęć to mogę zaznaczyć na schemacie co gdzie podłączyć i gdzie znaleźć poszczególne kabelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Schematu lepszego niestety nie dam rady teraz zamiscic lepszego, ale mysle ze by mi wystarczyło gdym wiedział jakiego koloru są kable od świateł pozycyjnych, mijania i drogowych. Co do siłownika to narazie sobie to odpuszczam, bo co z tego ze podłącze siłownik(mam mastera) skoro i tak nie wiem jak podłaczyc centralke pod alarm zeby działało z pilota( alaram juz był w autku jak go kupiłem i chyba nie jest orgynalny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Schematy wrzuciłem Ci na maila to sobie znajdziesz kolory kabelków od świateł. Co do alarmu to dobrze by było gdybyś namierzył jaki to alarm, bo podłączenie go do centralki to kwestia podpięcia dwóch kabelków do centralki centralnego zamka (pod plastikiem przy prawej nodze pasażera). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 centralke juz zlokalizowałemco do alarmu to nie wiem jakiej jest firmy- sprawdze przy najblizszej okazji, ale mam jego zdjecia : Ps. Wielkie dzięki za zdjęcia:) w przyszłym tygodniu sprubóje podłaczyc ten włącznik świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Na drugim zdjęciu od góry masz wolne gniazdo (niebieskie) to na 90% jest sterowanie do centralnego zamka, sprawdź sobie miernikiem albo jakąś żaróweczką czy przy załączaniu alarmu pojawia się tam sygnał masy, jeżeli tak to z podłączeniem do centralnego nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 A mógłbys napisać pod które styki należy podłacząć alarm pod centralke, bo na forum wyczytałem że trzeba podłączyc pod 1 i 6 ale niestety u mnie to nie zadziałało:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Sterowanie z alarmu trzeba podłączyć pod piny: 5 zamykanie (pomarańczowo-niebieski) i 8 otwieranie (pomarańczowo-czarny) centalki zamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 dzięki RAF4b postaram sie jeszcze dzis wieczorem to sprawdzic pozdrowił [ Dodano: Sro 14 Lis, 2007 14:36 ] sprawdziłem czy z alarmu jest wyjście poprzez odłączenie żaróweczki i jest. Ale po podłączeniu pod piny 5 i 8 niestety alarm nie zamknął auta. Siłownik w drzwiach kierowcy zamontowałem i działa poprawnie. na zdjęciu jest gniazdo centralki, pin 5 to pierwszy w dolnym rzędzie a 8 ostatni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Nie pamiętam jak idą te piny ale zobacz po kolorach przewodów i będziesz wiedział na 100% które to piny. Czy sygnał z alarmu to masa czy +, bo centralka zamka jest sterowana masą i taki sygnał musisz tam podać? Podaj masę (jakimś kabelkiem gdzieś z karoserii) na przemian na pin 5 a następnie 8 i zobacz jak się zachowuje centralka, powinna otwierać i zamykać drzwi, jeżeli tak jest to coś nie gra z tym sygnałem z alarmu i będziemy szukać dalej. Nie wiem jak sprawdzałeś to wyjście z alarmu ale powinieneś podłączyć jeden kabelek od żaróweczki pod (+) gdzieś w aucie np. w skrzynce bezpieczników a drugi kabelek do jednego z pinów w tej niebieskiej kostce i wtedy z pilota sterować, jeżeli jest sygnał np. przy otwieraniu to na drugim pinie powinien być sygnał przy zamykaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 podawałem mase na centralke(pin 5 i 8), ale niestety centralka wogule sie nie ragowała. na jednym z wyjsciu z alarmu jest cały czas masa a na drugim nie ma niczego(chyba to wyjscie jest padniete, czy co)-sprawdzałem jak pisales poprzez danie zasilania + z auta i podłaczenie pod zaróweczke. a tak sobie mysle że może w dislach jest to inaczej sterowane i dlatego centralka mi nie zadziałała jak dawałem mase? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ferdek_r Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Witam ja w swojej primerce sprawe rozwiazalem troche inaczej Silownik w drzwiach kierowcy podpiolem bezposrednio pod alarm, nie ma potrzeby podpinania sie pod oryginalny sterownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Coś mi tu nie gra, jeżeli z kluczyka zamyka i otwiera pozostałe drzwi to centralka musi reagować na tą masę (jest identyczna jak w benzyniakach), rozumiem że nic nie odłączałeś od centralki i podajesz masę na te przewody pomarańczowo-niebieski i pomarańczowo-czarny, tak? A to wyjście z centralki alarmu to może być coś innego, np. dioda, która powinna sobie gdzieś tam migać w aucie jak jest alarm załączony, masz taką bo takie gniazdo też by do tego pasowało? Sprawdz jeszcze czy masz jakieś nie podpięte przewody wychodzące z centralki alarmu, może tam będzie to sterowanie zamkiem, metoda szukania taka jak opisałem wyżej. [ Dodano: Wto 20 Lis, 2007 21:44 ] Witamja w swojej primerce sprawe rozwiazalem troche inaczej Silownik w drzwiach kierowcy podpiolem bezposrednio pod alarm, nie ma potrzeby podpinania sie pod oryginalny sterownik Mozna i tak ale wtedy nie działa Ci ten siłownik gdy naciśniesz przycisk na konsoli w środku, poza tym nie wszystkie alarmy mają wyjście sterujące bezpośrednio pracą siłowników, niektóre mają tylko wyjścia do sterowania oddzielną centralką centr. zamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 tak z kluczyka wszytko śmiga. Kolory przewodów o których piszesz to u mnie nie ma takich(ale jutro sprawdze dokładnie jakie mam) tylko że wykożystane są 4 piny(wszystkie te w pierwszym rzędzie) i jeden w drugim(tj. 6). co do alarmu to mam diode i ona działa, ale są tam też dwa wyjscia (jedno na zdjeciu jest wolne) i to na nim na jednym masa a drugim nie ma nic a na drugim wyjściu(na zdjęciu są przewody zielony i czerwony)ono tez jest wolne i na nim jest i masa i plus- jak podłaczałem pod nie żaróweczke to mrugała przy załaczanie alarmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Ok, to jak sprawdzisz jakie masz przewody od tej centralki to się pochwal i zobaczymy czy to jakaś okrojona wersja sterownika czy całkiem coś innego i napisz też czy na tych przewodach z alarmu (czerwony i zielony) pojawia się to napięcie tylko przy uzbrajaniu alarmu czy też przy rozbrajaniu, bo jak żaróweczka zaświeca się w obu przypadkach to właśnie o takie wyjście nam chodzi. I jeszcze jedno, na środkowej konsoli masz przycisk do zamykania drzwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 żaróweczka zaświeca sie przy uzbrojeniu i rozbrojeniu alarmu a przycisku na konsoli od drzwi nie mam- mam tylko blokade szyb elektr. - a czy to ma jakies znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 a przycisku na konsoli od drzwi nie mam- mam tylko blokade szyb elektr. - a czy to ma jakies znaczenie? to wyjaśnia dlaczego masz mniej kabli przy centralce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ferdek_r Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 W takim ukladzie prawdopodobnie alarm nie zamknie centralnego gdyz nie masz silownika w drzwiach kierowcy-musisz dolozyc silownik i wpiac go bezposredio pod alarm( jezeli alarm nie ma sterowania bezposredio silownikami musisz podlaczyc silownik przez przekazniki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 kolego ferdek_r nie czytałeś wcześniejszych postów, juz pisałem że siłownik w drzwiach kierowcy zamontowałem i podłączyłem pod piny 2 i 4 i siłownik działa. co do kolorów kabli w centralce 1.czarny 2.zielony 3.biało-czarny 4.zielono-czarny 5.pusty 6.pomarańczowy(cieńszy od reszty) 7.pusty 8.pusty (biało-czarny to biały z czarnym paskiem, a zielono-czarny to zielony z czarnym paskiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 co do kolorów kabli w centralce 1.czarny 2.zielony 3.biało-czarny 4.zielono-czarny 5.pusty 6.pomarańczowy(cieńszy od reszty) 7.pusty 8.pusty Centralka jest ta sama tylko nie wykorzystane są piny które u mnie są podpięte do włącznika na konsoli. Sprawdz czy to wyjście z alarmu może sterować bezpośrednio siłownikiem, czy zmieniana jest polaryzacja za każdym załączeniem i wyłączeniem alarmu (np. zielony +, czerwony -, a przy wyłączaniu ziel. -, czer. +), jeżeli by tak było to sprawa zakończona a jeżeli nie to trzeba by zbudować jakiś układzik na przekaźnikach. Żeby to sprawdzić to najlepiej podpiąć się bezpośrednio do siłownika a jak nie chce Ci się rozbierać drzwi to wystarczy jakiś mały silniczek z zabawki i zobacz czy po podłączeniu będzie pracował raz w jedną a raz w drugą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 podłączyłem silniczek i przy uzbrajaniu alarmu kręcił sie w jedna strone, a przy rozbrajaniu w drugą- czyli alarm jest wporządku. Tylko że ja juz sie podpinałem pod centralke to wyjście z alarmu i zamieniałem te kable- tzn raz dawałem np czerwpny na 5 a raz na 8 pin i odwrotnie (tak samo z zielonym) i centralny nie reagował na ten sygnał z alarmu.-czyżby cos było nie tak z centralką? jutro jeszcze raz sprubóje sie podłączyć i zobacze pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Podłącz siłownik ten co masz w drzwiach kierowcy bezpośrednio pod alarm tak jak mówi ferdek_r, (czerwony i zielony) i tyle, reszta będzie śmigać. Siłownik będzie sterowany z alarmu a pozostałe drzwi otworzą się sterowane z oryginalnej centralki. Myślę że to zakończy temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kzyhh Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 no i podłączałem siłownik pod alarm i niestety coś dalej jest nie tak(silniczek kreci sie raz w jedna, a raz w drugą strone), natomiast siłownik czasem przy załaczaniu alarmu niby cos prubóje się ruszyc ale nie zamyka ani nie otwiera(moze za krutki jest ten sygnał z alarmu albo za słaby) raf4b a może znalazł byś czas któregoś wieczoru i bym do Ciebie podjechał to byś zobaczył co i jak- bo z werbkowic do Kryłowa to niedaleko:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 raf4b a może znalazł byś czas któregoś wieczoru i bym do Ciebie podjechał to byś zobaczył co i jak- bo z werbkowic do Kryłowa to niedaleko:) Nie ma problemu, jakoś się umówimy, pracuję teraz na zmiany to często jestem w domu nawet w dzień, najlepiej po niedzieli bo mam teraz na warsztacie siostry punciaka. Jak coś to na PW albo gg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.