Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wolne obroty 2.0 TD


Gość Holetzky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Holetzky

Witam mam problem z moja Primerą 2.0 TD. Podczas jazdy przy podjeździe do świateł czy do stopu obojętne chodzi o zatrzymanie pojazdu zdjęciu nogi z gazu obroty trzymają się na poziomie 1000 a po 2 sekundach spadają do poziomu 600 i zaczyna całym silnikiem trząś. WYdaje mi się ze obroty powinny byc około 900. Co może byc przyczyną takiego dziwnego zachowania silnika. Druga sprawa to spalanie, na 100 km po mieście auto spala ponad 9 litrów ropy to chyba trochę za dużo. W czym szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Andrzej

Witam.

Spalanie w mieście może dochodzić do 10l - te typy tak mają :?

Kwestia obrotów: przy pedale gazu masz śrubke regulacyjna którą możesz sobie regulować obroty biegu jałowego - odpowiednik wstępnego napiecia linki w konwencjonalnym sterowaniu gazem (tu masz na potencjometrze, odpowiedni sygnał idzie na komputer). Możliwe też że masz wytarty w jednym miejscu ten potencjometr - podkręć troche na śrubce - zobaczysz czy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Holetzky

Czesc Andrzej mam pytanko co do regulacji obrotów biegu jalowego, czy przypadkiem jak by to byla tylko regulacja to te obroty nie spadaly by od razu po sciagnieciu nogi z gazu. Aha jescze cos mi się przypomnialo jezeli zdejme noge z gazu ale zostawie wrzucony bieg i auto sobie jedzie to te obroty nie spadaja, dopiero jak zrzuce na luz to praktycznie po 3 sekundach spadaja do 500. Od czego zacząć naprawe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej

U mnie gdy silnik jest zimny to mam własnie ok 800 obr. Sądzę że jest to wartość która jest ustawiona "gdzie indziej" i obowiązuje tak długo jak komp nie stwierdzi że silnik osiągnął prawidłową temperaturę. Jak kupiłem samochód to miałem dokładnie ten sam efekt co Ty -puszczenie nogi z gazu na luzie - 800 obr, za chwile spadek obrotów na 600obr. Podkręciłem na pedale gazu i jest ok -efekt jest taki że jak jest zimny to ma 800obr, jak sie nagrzeje to ciut więcej. Może jest to jakaś usterka ale ja to zrobiłem w ten sposób i jest OK. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stefek_b

Witam Primera 2.0 TD/97' mam dokładnie ten sam objaw i myślę, że wszystko jest w normie, ten typ tak ma. Wolne obroty to około 600. Po zatrzymaniu spadają z 900 do 600 po ok 2 sek. Pozdrawiam posiadaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Holetzky

Wiecie wszystko fajnie ale nawet jak silnik jest zimny(rano po zapaleniu) to obroty też są niskie tzn. na poziomie 500-600. Wydaje mi się że powinny być wyzsze przynjamniej aż się rozgrzeje. Co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie coś masz nie tak - u mnie na zimnym 800 obrotów trzyma. Tutaj może Ci pomoże jakis mechanik, ja jestem tylko użytkownikiem :wink: i nie wiem gdzie najpierw szukać usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty ma trzymać w granicach 700-800 na ciepłym, zanim się nagrzeje ok 1200 to niewielka różnica niż w innych samochodach, w nowszych sporadycznie moze być 1400 w celu szybszego nagrzaqnia katalizatora i lepszej jakości spalin tak mają seryjnie np ople od 1999 ale 500-600 obrotów to jednak troszkę mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja kupiłem moją primerkę ponad pół roku temu i jest to samo i podobno tak powinno byc .KOles mi napisał że primera wie co dla niej jest najlepsze i tak zostawiłem troche trzęsie na 600 obr ale jest spoko zrobiłem 15 tys kil i nic ,Jest OK!!!!!!!! pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

jeśli chodzi oto podbicie obrotów to wydaje mi sie że do ustawienia jest kąt wtrysku lub coś w pompie wtryskiwaczy mam podobnie i po konsultacjach z wieloma mechami takie wnioski tyle że mi trzyma 1400obrotów a jak sie zatrzymam to spadają do 900 może już tam ktoś grzebał niewiem w takim stanie kupiłem i też prubuje coś wymyśleć z tym tematem

 

a więc te obroty niestety spowodowane są przez pompe wtryskową nawet jeśli komputer niepokazuje błędu pompy tak sie dowiedziałem od kolesia co regeneruje popy wtryskowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj sobie ten temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-wp11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuj-nog-z-gazu/ a napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie odnośnie podbicia obrotów. Ktoś przed tobą bawił się nastawnikiem i masz poprostu źle ustawiony nastawnik na pompie. masz ustawioną za duża dawke na nastawniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy tak jak w podanym przez ciebie temacie jest zdjecie tego nastawnika mozna do niego sie dobrać bez wykrecania pompy? tzn bez rozłączania pasków które ją napędzają? bo wyczytałem żeby ręcznie poprostu go rozruszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego deraa w twoim przypadku narazie nie dobieraj się za mocno do nastawnika a tylko go poluzuj i zmniejsz dawke. nastawnik jest przykręcony na 4 śruby i nie trzeba wyciągać pompy. W temacie co podałem powinno być sporo fotek co jak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawa. Gdzie zes TY bywal czarny baranie - we mlynie mosciwy Panie .Tak jak w tej piosence . NO wlasnie gdzie ?. Ja juz pisalem koledze na temat podbicia tych obrotow i co ma zrobic . Dosyc dawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...