Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wolne obroty 2.0 TD


Guest Holetzky
 Share

Recommended Posts

Guest Holetzky

Witam mam problem z moja Primerą 2.0 TD. Podczas jazdy przy podjeździe do świateł czy do stopu obojętne chodzi o zatrzymanie pojazdu zdjęciu nogi z gazu obroty trzymają się na poziomie 1000 a po 2 sekundach spadają do poziomu 600 i zaczyna całym silnikiem trząś. WYdaje mi się ze obroty powinny byc około 900. Co może byc przyczyną takiego dziwnego zachowania silnika. Druga sprawa to spalanie, na 100 km po mieście auto spala ponad 9 litrów ropy to chyba trochę za dużo. W czym szukać przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Andrzej

Witam.

Spalanie w mieście może dochodzić do 10l - te typy tak mają :?

Kwestia obrotów: przy pedale gazu masz śrubke regulacyjna którą możesz sobie regulować obroty biegu jałowego - odpowiednik wstępnego napiecia linki w konwencjonalnym sterowaniu gazem (tu masz na potencjometrze, odpowiedni sygnał idzie na komputer). Możliwe też że masz wytarty w jednym miejscu ten potencjometr - podkręć troche na śrubce - zobaczysz czy pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Guest Holetzky

Czesc Andrzej mam pytanko co do regulacji obrotów biegu jalowego, czy przypadkiem jak by to byla tylko regulacja to te obroty nie spadaly by od razu po sciagnieciu nogi z gazu. Aha jescze cos mi się przypomnialo jezeli zdejme noge z gazu ale zostawie wrzucony bieg i auto sobie jedzie to te obroty nie spadaja, dopiero jak zrzuce na luz to praktycznie po 3 sekundach spadaja do 500. Od czego zacząć naprawe??

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

U mnie gdy silnik jest zimny to mam własnie ok 800 obr. Sądzę że jest to wartość która jest ustawiona "gdzie indziej" i obowiązuje tak długo jak komp nie stwierdzi że silnik osiągnął prawidłową temperaturę. Jak kupiłem samochód to miałem dokładnie ten sam efekt co Ty -puszczenie nogi z gazu na luzie - 800 obr, za chwile spadek obrotów na 600obr. Podkręciłem na pedale gazu i jest ok -efekt jest taki że jak jest zimny to ma 800obr, jak sie nagrzeje to ciut więcej. Może jest to jakaś usterka ale ja to zrobiłem w ten sposób i jest OK. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest stefek_b

Witam Primera 2.0 TD/97' mam dokładnie ten sam objaw i myślę, że wszystko jest w normie, ten typ tak ma. Wolne obroty to około 600. Po zatrzymaniu spadają z 900 do 600 po ok 2 sek. Pozdrawiam posiadaczy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Holetzky

Wiecie wszystko fajnie ale nawet jak silnik jest zimny(rano po zapaleniu) to obroty też są niskie tzn. na poziomie 500-600. Wydaje mi się że powinny być wyzsze przynjamniej aż się rozgrzeje. Co wy na to??

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

No to faktycznie coś masz nie tak - u mnie na zimnym 800 obrotów trzyma. Tutaj może Ci pomoże jakis mechanik, ja jestem tylko użytkownikiem :wink: i nie wiem gdzie najpierw szukać usterki

Link to comment
Share on other sites

Guest Mauzer

obroty ma trzymać w granicach 700-800 na ciepłym, zanim się nagrzeje ok 1200 to niewielka różnica niż w innych samochodach, w nowszych sporadycznie moze być 1400 w celu szybszego nagrzaqnia katalizatora i lepszej jakości spalin tak mają seryjnie np ople od 1999 ale 500-600 obrotów to jednak troszkę mało

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Ruski

Ja kupiłem moją primerkę ponad pół roku temu i jest to samo i podobno tak powinno byc .KOles mi napisał że primera wie co dla niej jest najlepsze i tak zostawiłem troche trzęsie na 600 obr ale jest spoko zrobiłem 15 tys kil i nic ,Jest OK!!!!!!!! pozd.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

jeśli chodzi oto podbicie obrotów to wydaje mi sie że do ustawienia jest kąt wtrysku lub coś w pompie wtryskiwaczy mam podobnie i po konsultacjach z wieloma mechami takie wnioski tyle że mi trzyma 1400obrotów a jak sie zatrzymam to spadają do 900 może już tam ktoś grzebał niewiem w takim stanie kupiłem i też prubuje coś wymyśleć z tym tematem

 

a więc te obroty niestety spowodowane są przez pompe wtryskową nawet jeśli komputer niepokazuje błędu pompy tak sie dowiedziałem od kolesia co regeneruje popy wtryskowe

Link to comment
Share on other sites

poczytaj sobie ten temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-wp11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuj-nog-z-gazu/ a napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie odnośnie podbicia obrotów. Ktoś przed tobą bawił się nastawnikiem i masz poprostu źle ustawiony nastawnik na pompie. masz ustawioną za duża dawke na nastawniku

Link to comment
Share on other sites

a czy tak jak w podanym przez ciebie temacie jest zdjecie tego nastawnika mozna do niego sie dobrać bez wykrecania pompy? tzn bez rozłączania pasków które ją napędzają? bo wyczytałem żeby ręcznie poprostu go rozruszać ?

Link to comment
Share on other sites

takie czarne pudełko za pompą, od strony ściany grodziowej.

Link to comment
Share on other sites

kolego deraa w twoim przypadku narazie nie dobieraj się za mocno do nastawnika a tylko go poluzuj i zmniejsz dawke. nastawnik jest przykręcony na 4 śruby i nie trzeba wyciągać pompy. W temacie co podałem powinno być sporo fotek co jak wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Gawa. Gdzie zes TY bywal czarny baranie - we mlynie mosciwy Panie .Tak jak w tej piosence . NO wlasnie gdzie ?. Ja juz pisalem koledze na temat podbicia tych obrotow i co ma zrobic . Dosyc dawno.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...