Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] 1,8 l przerywa, nie wkeca sie na obroty, e


Gość pawelch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam poważny i denerwujący mnie bardzo problem z moja nowa primerką. W małym skrócie co się dzieje: zapaliła mi się kontrolka check engine.... zrobiłem z 200 km i zaczał przerywać i szarpać przy niskich prędkościach a przy wyższych np, jak jade na 4 daje gazu i przy 3000 obrotów tak jak by odcinał zapłon lub skończyła się benzyna i jest wielkie buuuuuuuuuuuuuuu. Pojechałem do znajomego mechanika na komputer. Powiedział że są 3 błędy 1. Egr - coś tam niezgodne 2. zbyt uboga mieszanka i 3 jak się nie myle coś z 1 sondą. MEchanik wywnioskował że te dwa ostatnie mogą być przez ten pierwszy. Więc kupiłem na szrocie uzywany zawór zamontowałem i .... lampka check engine nie zgasła, samochodem przejechał ok 300 km i nic niepokojącego się nie działo. Pojechał do mechanika żeby wykasował mi te błędy bo denerwuje mnie ta świecąca kontrolka. Mechanik porobuł kilka testów, pooglądał jakieś wykresy na kompie, przejechał się kawałek i powidział że wszystko jest ok. Po przejechaniu kolejnych około 50 km kontrolka zonwu się zapaliła i silnik zaczął przerywć i nie wkręca się na obroty.... aczkolwiek nie jest tak non stop, czsami jest ok. Proszę o pomoc bo nie zrobiłem jeszcze nowym zakupem 1000 km a takie problemy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może zawór, który kupiłeś był na "wykończeniu"

 

Ale takie objawy to jakby zatkany katalizator albo sonda zwalona i np. za uboga mieszanka idzie i wtedy wyskakuje błąd sondy, ubogiej mieszanki, no i może zbyt ubogie spaliny lecą przez egr, ale tego nie wiem - raczej tak gdybam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd jaki jest to PO403. Najgorsze, że przerywa co jakiś czas i ciężko jest zdiagnozować. Nasuwają się dwa rozwiązania 1. zawór nie działa prawidłowo 2. coś z elektryką sterującą egr. Najlepiej jak bym miał na 100% dobry zawór bo iśc do sklepu i wydać w ciemno 1100 zł (tyle mi zaśpiewali w japanmotors w olsztynie) za egr to raczej nie najlepsza wizja. Ktoś ma jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja nyska dławiła się przy 3,4 tgys.

 

Na przeglądzie tech miałem zbyt bogatą mieszankę na wolnych obrotach.

 

Mój znajomy podpiął po kompa i okazałó się, że to sonda l.

 

Dławienie nie mijąło. Akurat miał inną nyskę w warsztacie i przełożył przepływomierz.

 

Okazało się, że strzał był w 10!

 

Sonda i przepływomierz - warto sprzawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelch, jak byś przyłożył się do czytania i szukania w archiwum, to znalazłbyś, że najczęstszą przyczyną przerywania jest walnięty przepływomierz :)

Sprawdź przepływkę (ew. ją wyczyść), sondy lambda, filtr powietrza i czujniki położenia wału korbowego i rozrządu, świece, kable itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...