Gość znaki Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Witam, jestem tutaj nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie dotyczące tajemniczego przycisku na wajsze zmiany biegów w automacie tzw over drive, manual jest w tej kwestii bardzo enigmatyczny, więc jeśli moge prosić o pare słow wyjaśnienia... Pozdrowienia z miasta Łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 tez mam ten przycisk u siebie i z tego co go testowalem to przylookalem ze jak sie go wcisnie to poszczegolne przelozenia zmieniaja sie przy wyzszych obrotach - przydatne podczas chamowania silnikiem np... albo przy wyprzedaniu - w sumie to drugie mozna uzyskac wciskajac gaz do dechy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli107 Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Przy wyłączonym O/D działaja tylko główne przekładnie i powoduje to zwiekszone zuzycie paliwa na pewno ( coś takiego zapamietałem po przeczytaniu instrukcji obsługi ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Overdrive czyli nadbieg wyłączamy w celu podniesienia obrotów na danym biegu tzn. wyłączany jest "międzybieg" czyli np przełożenie między np. 1 a 2 lub 2 a 3 lub 3 a 4. Przy tej funkcji skrzynia w ogóle nie włączy 5 biegu. Używa się tego wtedy gdy np. ciągniemy ciężką przyczepę i jedziemy długo pod górę lub z góry. Jeśli byśmy nie wyłączyli nadbiegu to skrzynia będzie przerzucać biegi tam i z powrotem z użyciem nadbiegów. Czyli wymuszamy niższy bieg i wysokie obroty żeby mieć moc i kontrolę nad silnikiem .To tak jazda z manualną skrzynią niski bieg i wysokie obroty w ciężkich warunkach lub przy hamowaniu silnikiem z góry. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość znaki Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Dziękuję serdecznie za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 btw: możesz kliknąć komuś na przycisk Pomógł jeśli jego wypowiedź ci pomogła - to taki równoważnik browca postawionego w knajpie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ash_One Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Odkopie troszke ten watek. Panowie powiedzcie mi czy uzywacie O/D u siebie podczas wyprzedzania czy raczej zapominacie o nim ? Bo dzis mnie tak naszlo ze sobie tego uzywalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli107 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Eureka !!! Nawet na to nie wpadłem. Czuć różnicę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość znaki Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Czuć, miałem w audi taki przycisK, podejrzewam, że działanie miał takie samo lub podobne. Tam wiedziaLem do czego służy bo był napis SPORT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ash_One Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Eureka !!! Nawet na to nie wpadłem. Czuć różnicę ?? no czuc, czuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doge Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Eureka !!! Nawet na to nie wpadłem. Czuć różnicę ?? Heh buli masz skrzynie w automacie i jeszcze nie jeździłeś na nadbiegach? ja głównie używam do wyprzedzania drugiego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli107 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 No widzisz, sam się dziwię, jakoś nie było potrzeby, ale na pewno teraz wypróbuję. Wstyd Buli oj wstyd..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ash_One Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Wstyd Buli oj wstyd..... Buli teraz jak O/D odpalisz to normalnie jakbys nitro do navki zalozyl :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Overdrive czyli nadbieg wyłączamy w celu podniesienia obrotów na danym biegu tzn. wyłączany jest "międzybieg" czyli np przełożenie między np. 1 a 2 lub 2 a 3 lub 3 a 4. Przy tej funkcji skrzynia w ogóle nie włączy 5 biegu. Jesteś pewien, że między każdym biegiem włączany jest "miedzy" bieg? Używa się tego wtedy gdy np. ciągniemy ciężką przyczepę i jedziemy długo pod górę lub z góry. Jeśli byśmy nie wyłączyli nadbiegu to skrzynia będzie przerzucać biegi tam i z powrotem z użyciem nadbiegów. Czyli wymuszamy niższy bieg i wysokie obroty żeby mieć moc i kontrolę nad silnikiem .To tak jazda z manualną skrzynią niski bieg i wysokie obroty w ciężkich warunkach lub przy hamowaniu silnikiem z góry. Proszę poprawcie mnie jeśli się mylę ale wydaje mi się, że to co kolega hunter napisał nie jest do końca prawdą. Automatyczna skrzynia nie przekazuje pełnej mocy na koła bo moment jest przenoszony przez olej, mówiąc w dużym uproszczeniu sa dwa smigielka zanurzone w oleju jedno od strony silnika drugie od skrzyni i silnik kręcąc jednym wprowadza w ruch olej, wytwarza się ciśnienie i zaczyna dopiero krecic skrzynia czyli jest efekt ślizgania sia (w dużym uproszczeniu). Ciągnąc taka przyczepę czy jadac pod gore to ślizganie spowodowałoby nadmierne grzanie się skrzyni, co oczywiście jest dla niej niepożądane. Wtedy uzywamy O/D czyli jest odcinany najwyższy bieg, dzięki czemu nie meczymy skrzyni niskimi obrotami (naprężenia w skrzyni są dużo mniejsze) oraz skrzynia SPINA NA SZTYWNO sprzęgło i nie wystepuje ten poślizg, właśnie widać to po spadku obrotów o okolo 500rpm. Dzięki czemu cala moc (jak w manualu) idzie na kola. Spięcie to nazywa się LOCK-UP o ile się nie mylę. Z tego co wiem (mogę się mylić, proszę o poprawę) mechanizm O/D nie daje zupełnie nic, przy niższych biegach (prędkościach). Tu używa się przełożeń 1-2-3 które również blokują ten mechanizm (torque converter lock-up clutch). źródło: http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=6 tu tez ciekawe wyjasnienie: CLICK szczegolnie post zaczynajacy sie od "There is one more thing" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 jest dokladnie tak jak piszesz, z tym ze przy nizszych biegach skrzynia rowniez przelacza biegi pozniej - czytaj przy wyzszych obrotach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.