Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Świece żarowe


Gość KamRut
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Moje autko z rana trzeba strasznie męczyć żeby odpaliło. Podejrzewam, że nie wszystkie świece grzeją. Ktoś wie jak to można sprawdzić? Mechanikiem nie jestem, ale jak się zapytałem o nową to mi szczęka opadła, bo zaśpiewali za ngk 83 złote... Chciałbym je najpierw sprawdzić. Może ktoś kupował i taniej? Muszę wymieniać wszystkie czy mogę te które nie grzeją? Jak to jest, bo 83x4 daje niezłą sumkę.

Acha świece o które się pytałem to ngk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nie wszystkie świece grzeją. Ktoś wie jak to można sprawdzić?

Witam.

Jeśli dysponujesz lub możesz dysponować czymś takim jak miernik uniwersalny, a konkretnie omomierz to nie ma problemu. Ze świec trzeba zdjąć listwę zasilającą, żeby nie były połączone. Świec nie ma potrzeby wykręcania do pomiaru. Jedną z końcówek miernika dotykamy do końcówki świecy, tej z gwintem na nakrętkę listwy, a drugą do jakiegoś elementu na silniku z pewną 'masą'. Świeca ma mieć całkowite przejście, czyli praktycznie oporność do 1 oma. Jeśli jest uszkodzona, przejścia sygnału nie ma. Na tej samej zasadzie można sprawdzić przejście kabla czy żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dysponujesz lub możesz dysponować czymś takim jak miernik uniwersalny,

 

Mam taki miernik, jaką wartość mam ustawić na omach? Bo omy to te "słuchaweczki"?? Sorki za lamerskie pytanie, ale się na tym nie znam... miernika używałem do pomiaru aku i ładowania... po to go kupiłem.

 

P.S. Czy tą listwę się ciężko ściąga? Da się coś tam popsuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy listwie za bardzo nie masz co uszkodzić - odkręcenie paru nakrętek, a co do miernika to ustaw sobie 200 omów - gałka o 180 stopni.

 

Aha i jak któraś jest wadliwa to wymienia się wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sprawdź czy jest napiecie zasilające na listwie i przez jaki czas od właczenia zapłonu. Wystarczy podłaczyć żaróweczkę 12V między listwę a masę i patrzeć czy i jak długo świeci. Jak jest zimno to jeszcze po uruchomieniu silnika świece są grzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sprawdź czy jest napiecie zasilające na listwie i przez jaki czas od właczenia zapłonu. Wystarczy podłaczyć żaróweczkę 12V między listwę a masę i patrzeć czy i jak długo świeci. Jak jest zimno to jeszcze po uruchomieniu silnika świece są grzane.

Lub użyć tego miernika DCV 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście B12 masz rację, ale nie każdy ma nawet taki miernik a i na jego wyświetlaczu ledwo co widać. Jak podłączysz żarówkę to siedząc w kabinie widzisz co sie dzieje.

Osobiście takich mierników nie używam, jak już muszę to chociaż mam super Fluke wolę 35-letnią UM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak koledzy, właśnie byłem sprawdzić tak jak mówiliście.

 

Wszystkie świece mają wskazania miedzy 1.5 a 2.0 według tego ustawienia o 180 stopni.

Prąd na listwie jest chociaż chyba mały, tak mi się wydaje, bo 11,50V. Może kiepsko masę dotknąłem, bo zimno. Do tego tam są takie plastyczki które przykrywają nakrętki i po ich odkręceniu zobaczyłem 3 a nie 4 nakrętki, jedna ze świec nie miała nakrętki. Ma to jakieś znaczenie i czy wyniki są prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ich odkręceniu zobaczyłem 3 a nie 4 nakrętki, jedna ze świec nie miała nakrętki.

Na pewno? To znaczy był założony tylko plasticzek? Jeśli tak było czy jest nadal, to na pewno jest źle, listewka zasilająca musi być dokręcona do świecy, sam styk nie wystarczy. Świeca jest dosyć prądożerczym odbiornikiem. Także raczej nie działała. Te nakładki plastikowe to tylko taka ochrona. Także trzeba zorganizować nakrętkę, gwint chyba 4mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno?

 

Na pewno, sam się zdziwiłem. Poszukam nakrętki, jutro to załatwię, ale wyniki raczej mówią, że są dobre, nie??

 

Jeszcze się zastanawiam czemu mam takie niskie napięcie na tej listwie, albo źle trzymałem masę, albo ładowanie aku nie przyniosło rezultatów i jest do wymiany...

 

Narazie interesuje mnie czy świece są dobre, a tą nakrętkę zorganizuje jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się zastanawiam czemu mam takie niskie napięcie na tej listwie

Napięcie zawsze będzie niższe od nominalnego, bo świece grzeją, wystarczy, że trzy. Odłącz zasilanie od listwy i zmierz bez listwy, na końcu tego przewodu, który przykręcasz do listwy, powinno być wyższe. Same świece (1-2om), wychodzi na to, że OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może będzie dobrze

1.Tym miernikiem nie zmierzysz oporności świecy, która wynosi poniżej 1 ohma, ale wskazanie jest prawidłowe bo łącznie z opornością przewodów pomiarowych.

2. Napięcie 11,5 V przy podłaczonych 3 świecach b. dobre, przy 4 będzie niższe, tam płynie około 70 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam wszystkich,

 

Moje autko z rana trzeba strasznie męczyć żeby odpaliło. Podejrzewam, że nie wszystkie świece grzeją. Ktoś wie jak to można sprawdzić? Mechanikiem nie jestem, ale jak się zapytałem o nową to mi szczęka opadła, bo zaśpiewali za ngk 83 złote... Chciałbym je najpierw sprawdzić. Może ktoś kupował i taniej? Muszę wymieniać wszystkie czy mogę te które nie grzeją? Jak to jest, bo 83x4 daje niezłą sumkę.

Acha świece o które się pytałem to ngk.

 

Ja mam podobny problem (nie idzie zapalic rano - 10 minut krecenia). Pojechalem do znajomego zeby obadal te nieszczesne swiece i stwierdzil ktora to nie grzeje. Ciekawy sposob mial sprawdzania bo zwyczajnie wykrecal jedna po drugiej i przytykal do akumulatora. Wszystkie swiecily jak trzeba i teraz to juz nie wiem co to moze byc.

Razem stwierdzilismy ze to musial byc jakis zaśniedziały styk albo cos takiego, no ale styki wyczyscilem i dzisiaj rano znowu bylo to samo.

Czy ktos wie co to moze byc (skoro nie swiece)!?

 

Jeszcze dodam ze ciekawe zjawisko bylo jak mierzylismy miernikiem prad. Nic nie spadalo napiecie na aku - nawet nie drgnelo kiedy grzaly sie swiece. Wytlumaczylismy to sobie tym ze aku jest mocny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam ze ciekawe zjawisko bylo jak mierzylismy miernikiem prad. Nic nie spadalo napiecie na aku - nawet nie drgnelo kiedy grzaly sie swiece. Wytlumaczylismy to sobie tym ze aku jest mocny

 

A na listwie sie napiecie pojawia przez ten moment grzania świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eszcze dodam ze ciekawe zjawisko bylo jak mierzylismy miernikiem prad. Nic nie spadalo napiecie na aku - nawet nie drgnelo kiedy grzaly sie swiece. Wytlumaczylismy to sobie tym ze aku jest mocny :)

Nie ma akumulatora samochodowego, którego by nie ruszyło kilkadziesiąt amperów. Ja mam chyba 88Ah i po włączeniu grzania świec napięcie spada do 11,5v.

Sprawdź przekaźnik świec i bezpiecznik. Jak są dobre, sprawdź czujnik temperatury na silniku. U mnie są dwa. Jeden do wskaźnika, drugi do sterownika świec. jak u Ciebie jest tak samo, sprawdź ten czujnik. Następny krok to kable, styki i sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie napiecie bylo i wszystko z pradem wygladalo OK - tylko ten brak spadku byl dziwny.

 

Zalalem jeszcze zbiornik innym paliwem bo sobie pomyslalem, ze moze z woda bylo albo cholera wie co.

 

[ Dodano: Sro 21 Lis, 2007 15:49 ]

eszcze dodam ze ciekawe zjawisko bylo jak mierzylismy miernikiem prad. Nic nie spadalo napiecie na aku - nawet nie drgnelo kiedy grzaly sie swiece. Wytlumaczylismy to sobie tym ze aku jest mocny :)

Nie ma akumulatora samochodowego, którego by nie ruszyło kilkadziesiąt amperów. Ja mam chyba 88Ah i po włączeniu grzania świec napięcie spada do 11,5v.

Sprawdź przekaźnik świec i bezpiecznik. Jak są dobre, sprawdź czujnik temperatury na silniku. U mnie są dwa. Jeden do wskaźnika, drugi do sterownika świec. jak u Ciebie jest tak samo, sprawdź ten czujnik. Następny krok to kable, styki i sterownik

 

Zainspirowany twoimi slowami pogmeralem troche w kablach od przekaznika i nie wiem czy to ze wzgledu na fakt ze za krotko stal (ok 8 godzin) czy nareperowalem ale zapalil po ok 3-5 sekundach, wiec chyba jest juz OK.

Jeszcze pozniej sprawdze dokladnie jak to jest z tym spadkiem napiecia i czy teraz jest juz obecny:)

 

Wielkie dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...