Gość mikeL00 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam Znowu mam kłopot wiec przyszedlem sie wyzalic Byłem dzisiaj na przegladzie - wszystko ładnie pieknie az dotarł mechanik do wymiany plynu przekladniowego. Okazalo sie, ze za Chiny nie da sie odkrecic sruby (koreczka). Podchodzil do tego ze 3 razy ale robil to z wyczuciem. Siedzi to cholerstwo zakleszczone i nie da sie ruszyc. Sila sie nie da - bo moze sie skonczyc ukreceniem tego koreczka albo peknieciem czegos. Mechanik sie poddal. Pojechale do byłego ASO (Katowice) spytac czy sie oni tego podejma - powiedzieli, ze tak ale byc moze trzeba bedzie wymontowac skrzynie i wiercic !!!!!!! koszt 500-600 zł ?!?!?!!?!? Pojechalem do ASO i tam powiedzieli, ze nie ma mozliwosci "wyssania" oleju od strony wlewu bo sa przekladnie i nigdy tym sposobem do konca sie oleju nie odessie. Ze trzeba przewiercic koreczek i dac nowy, ale moze obejdzie sie bez wymontowywania skrzyni. Koszt - nieznany...jeszcze...bo musza sie temu przyjrzec. Czy ktos mial kiedys taki klopot? Jest jakies alternatywne rozwiazanie? Moze cos wymyslicie...bo mnie juz łeb od tego boli... :zly: Pozdrawiam N16 2001 1,8 skrzynia manualna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 a ten Twoj mechanik probowal palnikiem podgrzac korek i dopiero odkrecac ? Moglo by to pomoc , ew. w akcie deperacji ja to bym dospawal do korka porzadnie kawalek preta albo rury i przez druga dluga rure odkecil - juz nie raz tak sruby traktowalem i nie bylo mocnej co by dalej trzymala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olo76 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 w moim aucie było to samo. W ASO nie potrafili tej śruby od wlewu odkręcić. Na wszelki wypadek pojechałem z tym do zwykłego mechanika, bo nie wiedziałem czy mi tego oleju w ASO nie spuścili, a dopiero potem nie okazało się,że nie da się odkręcić wlewu i rzeczywiście mechanik 3 godziny się z tym korkiem mocował i skasował 50zł za samo tylko jego odkręcenie, także szukaj jakiegoś mechanika i pytaj na starcie czy sobie poradzi z odkreceniem tego korka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikeL00 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Hmmm.... Tez wpadlem na pomysl podgrzewania ale powiedzieli, ze skrzynia jest aluminiowa i mozna w ten sposob uszkodzic ja. Zobacze co w tym ASO powiedza - niech probuja zanim sie wezma za wiercenie. Boje sie, ze kupe zrobie a skasuja jak za zboze;) Z innym mechanikiem jest taki problem, ze nie chce brac odpowiedzialnosci w przypadku uszkodzen podczas odkrecania. Oddam Almerke takiemu w lapy, ukreci, peknie cos i samochod zostanie u niego do naprawy skrzyni. :zly: Czy podgrzewanie tego korka nie grozi uszkodzeniem samej skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Czy podgrzewanie tego korka nie grozi uszkodzeniem samej skrzyni? To nic nie da. Do korka dospawywuje się dużą naktrętkę, spaw od środka. Wtedy jest za co pociągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Podgrzej i odkręcisz, sprawdzone. )) Ale z czuciem, jak nie masz czucia to lepiej zrobić to w jakimś warsztacie ale nie autoryzowanym tylko doświadczonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Sila sie nie da - bo moze sie skonczyc ukreceniem tego koreczka Numer jest taki, że przy mocniejszym pociągnięciu sześciokąt na klucz się obrabia na okrągło. W starszych korkach z kwadratem tego nie było, były mocniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 mikeL00, a dlaczego chcesz wymieniac olej w skrzyni biegow ja mam zrobione 200 tys i jakos skrzynia chodzi bez wymiany oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 ja mam zrobione 200 tys i jakos skrzynia chodzi bez wymiany oleju Życzę następnych 200 tys. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikeL00 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Sila sie nie da - bo moze sie skonczyc ukreceniem tego koreczka Numer jest taki, że przy mocniejszym pociągnięciu sześciokąt na klucz się obrabia na okrągło. W starszych korkach z kwadratem tego nie było, były mocniejsze. O to własnie chodzi. Jak sie wyrobi ten imbus to musztarda po obiedzie. Znacie jakis zaklad na Slasku gdzie radza sobie z takimi problemami? Pozdrawiam [ Dodano: Nie 18 Lis, 2007 20:14 ] mikeL00, a dlaczego chcesz wymieniac olej w skrzyni biegow ja mam zrobione 200 tys i jakos skrzynia chodzi bez wymiany oleju Jajcarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 w normalnych warunkach eksploatacji: spraw- dzanie poziomu co 30 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany oleju); -w trudnych warunkach eksploatacji: spraw- dzanie poziomu co 30 000 km lub co 1 rok, wymiana oleju co 60 000 km lub co 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.