Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ZAKŁÓCENIA - RADIO CB POMOCY!!!!


Gość julek14
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zlokalizuj najpierw skąd są te zakłócenia z anteny czy z zasilania

 

odepnij antenę i sprawdź czy zakłóca jeśli tak to masz pewność że to instalacja samochodu (oczywiście bez nadawania w tym czasie)

 

możesz położyć radio w innym miejscu,być może CB leży za blisko jakiegoś elementu inst. samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz podpiete zasilanie do CB? do zapaliczniki czy do akumulatora? jesli do zapalniczki to sprobuj bezposrednio pod aku (mozesz tymczasowo na kablach jakis grubych puscic przez okno z otwarta maska i sprawdzic czy cos pomoglo.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Temat już maglowany. Mam to samo i nic nie da się zrobić. Zakłócenia powoduje nieszczęsna pompa wtryskowa. Nie da się tego obejść. Probowałem ze wszystkimi radiami i antenami.

DCI sieje i to konkretnie, każda antena to zbiera. Słychać wycieraczki i obroty silnika. Zasilanie nawet z pod innego akumulatora nie pomaga. Taki feler. Jak ktoś znajdzie sposób na pozbycie się zakłóceń to proszę się podzielić :)

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakłócenia powoduje nieszczęsna pompa wtryskowa. Nie da się tego obejść. Probowałem ze wszystkimi radiami i antenami.

 

ja swoje auto odbiore prawdopodobnie dopiero w tym tygodniu, ale czy to ma oznaczac ze w kazdej Nav CB dziala z takimi zakloceniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam parę Navar i nikomu nie zakłóca, dziwne, może w niektórych montują jakis inny rodzaj osprzętu do silnika, który sieje?

Wycieraczki i spryskiwacz owszem słychać, ale nie przeszkadza to za bardzo... a podczas normalnej jazdy nic nie zakłóca od silnika, nie słychać zwiększania obrotów ani nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapraszam na forum CB http://cb-radio.pl/phpBB/index.php

jest trochę czytania ale może coś sie rozjaśni w tym temacie ;) koledzy opisują tu różne przypadki a często bywa że dany zestaw CB będzie różnie działał w takich samych modelach danego samochodu a wydawało by sie że nie powinno być różnicy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam parę Navar i nikomu nie zakłóca

 

Troszke żalowalem ze nie zapytalem Was jakie radyjka macie zanim kupilem swoje.

 

U mnie Onwa MK3 K6122 + PRESIDENT ML145, zaklucenia są, dalem filtr i jest troszke

lepiej ale czasem przy przyspieszaniu slychac jeszcze :029:

 

Dalem sobie spokoj i licze ze albo szczotki sie dotra albo sie przyzwyczaje :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam HarryII i jest ok, poprzednio Cobra 19DX IV i też było ok.

Anteny od hustlerki IC100, po Lemm AT 100 i zawsze ok.

 

Uniden 520XL +AT1000 - zakłocenia tylko od wycieraczek . Poza tym czysto.

 

Sprawdźcie zasilanie. Ja mam podpiete na stałe do złacz gniazda elektrycznego w konsoli srodkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie zakłóceni i "siania" to powiem tak w 95% przypadków wina leży po stronie instalacji - zwłaszcza antenowej. Najlepsze są anteny stałe mające bezpośrednie podłączenie masy do karoserii (najlepsza oczywiście dziura w skorupie XD, ale uchwyty też się nadają tylko trzeba je dobrze zamontować i posprawdzać wszystko miernikiem czy są przejścia). Kolejnym problemem są też niekiedy długie przewody zasilające sam odbiornik/nadajnik CB. Chodzi tu zwłaszcza o przewód minusowy - im dłuższy tym gorszy - większe spadki napięcia są, przez co nadajnik nie oddaje swojej pełnej mocy wyjściowej (w tym przypadku 4W). Przez długi kabel minusowy moc nadajnika może spaść nawet do 2W i mniej, dlatego też polecam skrócenie go do niezbędnego minimum - najlepiej wyczaić w kabinie gdzie jest jakaś najbliższa masa i pod nią się podpiąć.

Osobiście odradzam wszelkich magnesówek, bo one mają cholernie "długą" masę i przez to zbierają cały syf

Tyle

Pozdrawiam Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez długi kabel minusowy moc nadajnika może spaść nawet do 2W i mniej

hmmm...zazwyczaj fabryczna długość wystarcza.Pobór prądu nie jest aż tak ogromny (ok 3-4 A) aby na dłuższym kablu były tak odczuwalne spadki napięcia prowadzące do obniżenia mocy.

Co do samych zakłóceń to faktycznie, w niektóych autach jest to problem nie do pokonania.Jeżeli wszystko zawiedzie to można spróbować podłączyć inne stare radio (stare firmowe radia posiadają b.dobre filtry) i sprawdzić czy będzie zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpara, fabryczna długość wystarcza choć niekiedy i tak jest za długa, ale widziałem już przypadki, gdzie ludzie dorabiali kable po to, żeby podpiąć pod akumulator i sztukowali zarówno plus jak i minus - dziwiąc się, że mają słaby zasięg przy nadawaniu.

A co do tych wszystkich filtrów na zasilanie oferowanych w internetowych serwisach aukcyjnych to można je o kant d....y pociąć, bo prawie wszystkie zakłócenia włażą przez antenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

julek14, napisz nam jaką masz antenę i w jaki spogób mocowaną, bo jak masz magnesówkę to sprawa wydaje się być dość prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem Unidena 520 i magnesówke HUSTLER, w kilku autach było OK, kupiłem almere. Pierwszy raz odpalam, sumi :!!: kombinowałem, dalej szumiało, wycieraczki, silnik i wogule. Sprzedałem radio, zastanawiam się nad zakupem Presidenta Jimmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja od kiedy założyłem wzmacniacz i skrzynke basową tez obserwuje ciut wieksze zakłócenia..ale wtedy podkrecam radyjko mniej więcej NA połowe i jest cisza :). A info istotne zawsze dostanę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

od kilku dni CB w aucie i od kilku dni spory problem czyli ZAKŁÓCENIA :D Jak silnik wylaczony jest OK.

- przekrecam kluczyc zalacza sie pompa paliwa slysze szumy

- jak odpale szumy sie zwiekszaja

- wlacze dmuchawe robi sie meksyk talk wszystko trzeszczy ze masakra :P

 

Radyjko PRESIDENT JOHNY II, antena PRESIDENT 150 cm dokladnego modelu nie pamietam

 

zasilanie dalem prosto z akumulatora nic nie pomoglo :/ , jak wypne antene z CB-ka to jest czysto czyli wnioskuje ze to wina anteny dobzre mysle???????????????

 

Moze jakies propozycje co moze byc nie tak jeszcze?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darek101120, poczytaj parę postów wyżej co pisali koledzy i ja. Jeśli masz antene na magniesie to wszystko jest jasne i proste.

Co do sposobu zasilania to mam nadzieję, że minus połączyłeś możliwie krótko, a nie ciągnąłeś do samej komory silnika?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darek101120, jak masz miernik to zobacz czy jest przejście pomiędzy karoserią a klapą, bo jak się domyślam tam założyłeś uchwyt :]. Jeśli nie ma przejścia to weź kawałek przewodu i połącz te dwa elementy - u mnie było to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...