Gość gabar5 Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Witam, Czy ktoś z Was ma może w micrusie sportową wkładkę K&N? Dała cos oprócz głośniejszego dolotu? Warto wydawać ok 130zł? Ogólnie chciałbym trochę porobić w micrze ale nie wiem, w co warto wkładać kasę; Czy felgi+gleba, czy może dolot+wydech, a może wałki+smt6 .... eh nie miała baba kłopotu kupiła sobie samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Wiesz co czytałem w tygodniku ,,Motor'' że dobry filtr daje jakieś 2-3 konie może lepiej zainwestuj w zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Jakby mi dał 2KM to warto:) ale wątpie... Macie jakieś sprawdzone zawieszenie, firma, model? Jakie felgi do tego? Ile cm dać w dół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Tak ale to był filtr za 300zł a co do zawiasu to może to ci w czymś pomoże Jest tu opisane co i jak http://www.micra.pl/porada,zawieszenie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Za 300pare zł można już mieć gotowy kit K&N, Co do zawieszenia, poczytam info z linku, ale wolałbym info bezpośrednio od właśnicieli rzuconych na glebę micr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3778005 tu w ogloszeniu masz kilka pomyslow. nie napisal co zrobil ze sprezynami, (u mnie sa podciete - tak zrobil poprzedni wlasciciel- jezdze na razie z takimi ale mam swiadomosc ze jest to niebezpieczne) osobiscie mam zamiar wrzucic tez jakas zawieszke. w ogloszeniu chlopak ma troche gowniano rozwiazany dolot (idzie nad silnikiem- bezsens skoro silnik oddaje duza ilosc ciepla) na poczatku na Twoim miejscu zrobil bym dolot + wywalil katalizator, pozniej felgi (14 beda najlepsze, 15 za bardzo zmula auto) + zwieszenie. wałki tez mam w planach ale jakos tak nie mam zapalu cochwile przegladac ogloszen co do stozkow to jak bys mial zamiar drutowac, to nie kupuj za duzego - bezsens (wyjdzie drogo i nie potrzebnie taki duzy) peace :gitara: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 - Właśnie myślałem nad takim dolotem jak na zdjęciu, ale bardzo mocno odizolowanym, tzn robiony z kwasówki, albo stali kotłowej i jeszcze obłożony jakąś taśmą izolacyjną. Wg mnie lepsze rozwiązanie niż np umocowanie stożka za akumulatorem ;/ Stożek będzie raczej mały - taki adekwatny do pojemności - Dolot to jeszcze kolektor ssący, może też warto się za niego wziąć, z tym, że mam lpg wwiercone w kolektor więc przeróbka może okazać się bardziej skomplikowana. - Kat - micra ma 2 kat? bo jakaś puszka jest zaraz za kolektorem wydechowym i w niej jest sonda, więc odłączać tego raczej nie będę, ale jak coś można jeszcze wyciąć, to oczywiście, że jestem za:) - A na felgi to chyba przyjdzie czas na wiosnę dopiero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 że mam lpgWyjaśnijcie mi coś, bo nie rozumiem. Po co w aucie montować gaz, a potem poprawiać osiągi? To nie lepiej wcale nie mieć tego lpg i wyjdzie na to samo? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 nie ma sensu tak izolowac, ja myslalem nad troche innym rozazaniem, icdziemy z dolotem po lewej stronie silnika (izolujac od silnika kawalkiem przegrody- zolty) stozek zostawiajac w silniku, i doprowadzajac po prostu nadmuch z nad samej ziemi. sam stozek wystawiony w chlodnice jakos mi nie przypada do gustu, za duzo jezdze i boje sie ze takie zabawy szybko go zalatwia. ja to widze w takie sposob i tak to sprobuje zrobic i z tego co widze na tym zdjeciu, to wycieta zostala oslona ktora znajduje sie po lewej stronie, nie podoba mi sie z tego wzgledu ze alternator jest bardziej podatny na wilgoc, no i silnik si ebardziej wychladza (wiem ze zima trwa powiedzmy 3 miesiace - ) no coz, lpg to troche dziwny temat, osiagi i lpg, nie wiem czy dolot nie bedzie Ci sie gryzl razem z inst lpg. edytowalem bo byl problem ze zdjeciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Ta micra co jest na obrazu to wogóle amatorsko robiona trochę. Dolot zrobił jak nie powinien, odchudzał auto nawet znaczek nissan z atrapy ściągnął, pewnie żeby miał lepsze osiągi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Pablo_Snk, ta atrapa w ogole nie jest lakierowana co swiadczyc moze ze dokupil druga i "oszpecil" wycinajac rowniez kawalek grilla po amatorsku ja zrobil, ale i tak widac ze troche pieniedzy wto wlozyl. swoja droga jestem ciekawy wynikow i wykresu tamtej micry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 że mam lpgWyjaśnijcie mi coś, bo nie rozumiem. Po co w aucie montować gaz, a potem poprawiać osiągi? To nie lepiej wcale nie mieć tego lpg i wyjdzie na to samo? . Proszę bardzo już wyjaśniam. Jak się zakłada gaz IVgen (sekwencję) i powiedzmy, że potrafi się go wyregulować to osiągi są identyczne jak na Pb. Jak zmienie czas otwierania wtrysków na dłuższy niż powiniem być to nawet lepiej idzie na lpg, ale pali ok 10l więc nie warto. MOje testy polegały na przyśpieszaniu z 60 do 100 na III (żeby nie było różnych startów itp) i wyniki 9.8sec PB i 9,4sec LPG (na dobrze podlanym silniku). no coz, lpg to troche dziwny temat, osiagi i lpg, nie wiem czy dolot nie bedzie Ci sie gryzl razem z inst lpg. Jak się zakłada II czy III gen to stozek odpada bo za dużo powietrza dostaje się do komory spalania i AFR jest za ubogi. Mam kilku znajomych którzy jeżdżą na lpg i mają stożki jeden nawet ma zrobione 1,4 z 60seryjnych koniu na 90KM i gaz też mu działa ok. Reasumując, dobra instalacja + fachowe wystrojenie = zero różnicy międzu Pb a lpg. Wracając do dolotu, faktycznie Ex Twój pomysł jest dobry. Musze popatrzeć u siebie jak tam wszystko podciągnąć, albo poczekam na Ciebie jak zrobisz Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 gabar5, powiedzmy ze stawiam na cos ala CAI (klik) w ogole to najlepiej by bylo, przed przednim kołem wywalis stozek nad sama ziemia pionowo w dol (najzimniejsze powietrze)- ale taki pomysl bardzo szybko zabijalby stozek. co do tworzenia, to tak juz sie od jakis dwoch miesiecy zbieram wjade (mam nadzieje) niedlugo do znajomego- jak pozamawiam i kupie czesci, zrzuce zderzak i jakos tam przemysle sprawe (jak zoswiazac, zamontowanie wszystkiego) na bank bedzie foto relacja mam nadzieje ze zdarze ruszyc z tematem przed swietami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 http://moto.allegro.pl/item272806390_sprez...ra_almera_.html Warto sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 eX, postanowione robie takie coś jak w linku, teraz tylko musze odpowidznią pojemność układu zachować, wie ktoś jaka jest pojemność oryginalnego układu? Jaka jest średnica przepustnicy? Jakie najlepiej rury zastosować? A może wiecie gdzie coś takiego kupić, tzn CAI - pasującego idealnie do Micrusa? Witek, Co do tych sprężyn to chyba wolę poszukać w jakiś profi firmach bo firma krzak z allegro mnie nie przekonuje. edit: a może jednak nie postanowione Co powiecie nt tego artykułu. http://www.micra.pl/porada,uklad-dotolowy-zmiany.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 eX, nie bardzo rozumiem co masz na mysli ze 15" zamula auto ... to nie wielkosc felgi tylko szerokosc kapcia powoduje wieksze opory toczenia ... na 15" zalozysz 165 i na 13" tez i opory beda takie same co do dolotu ... ja mam u siebie za aku i jest dobrze [ladnie warczy i syfu nie lapie] a jezeli ktos mysli ze w aucie o mocy 75KM [albo 55KM] zalozenie stożka poprawi znaczaco osiagi to sorry ... :one: ... co do zawiasu ... pytalem sie w paru sklepach ceny mniej wiecej od 2200 do 2500 - amory koni sport i sprezynki -35mm vogtland osobno ... ew bilsteiny + jakies sprezynki no i obowiazkowo nowy drazek panharda [czy jak on sie zwie] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 coyot, sama waga felgi i opony tez robi swoje. mam mercedesa i wiem jak jest na 15" a jak na 18" faktem jest ze nie rozwinalem swojej mysli dot 15" (fakt rozmiar + szerokosc opony- wplywaja na osiagi). ale nadal uwazam ze 14" to kompromis miedzy osiagami a przyczepnoscia. Kolego prosze, hm a w sumie nalegam, na zdjecia z pod maski Twojego bolidu, duze zdjecia dolotu. jakiej srednicy rur urzyles, co zrobiles z wezykami odmy- zaslepiles? zalozyles filterki ? aha coyot, jak postoisz w korku i komora silnika sie nagrzeje nie masz wrazenia mulacego dolu? przeciez robienie dolotu zimnego powietrza w naszych wozidelkach jest po to zeby "dol" zachowywal lepsza elastyke! im cieplejsze powietrze tym gorszy "ciag" auta, sam testowalem jak przez jakis czas niedaleko obwodnicy trojmiasta mieszkalem, :diabel2: podsumowujac: coyot, czekam na info i zdjecia. pozdrawiam - peace ps. a co do zawieszenia to proponuje zalozyc osobny temat, co by mod nie lapal cisnienia i zeby zachowac pozadek (czytanie o zawieszeniu w watku o wkladce sportowej/dolocie to troche meczace ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Masz rację, trzymajmy się tematu, no może małe odchylenie nt całego dolotu. Myślałem też nad puszczeniem dolotu po przeciwnej stronei niż aku i dynamicznego dolotu powietrza z zderzaka, tylko trochę mało miejsca międzu alternatorem a tą blachą (trzeba by jej kawałek wyciąć). Kolejne pytanie, jaka średnica rury i jaka długość, wiem, że cudów nie osiągnę ale skoro jest możliwość osiągnięcia 0,5KM to warto taki właśnie odpowiedni dolot wykonać. Na micra.pl czytałem że pojemność dolotu powinna równać się 130-160% pojemności skokowej silnika, trzymac się tego uparcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 miedzy 14 a 15 az takiej roznicy nie bedzie w wadze ... ale fakt 15" alu sa ciezsze niz stalowe 13 dolot ma srednice 77mm, sklada sie z 2x20cm alu rury, kolanko i łącznik razem dolot ma jakies 70-80cm dlugosci, dodatkowo jeszcze filterek na odme - oba filtry - Simoty :diabel: tez testowalem na dlugosci dolotu ... jezdzilem na jednej rurce 20cm i tak jak mam teraz ...i wg mnie te 70-80cm jest ok ... dluzsze trasy tez robie i jakos mulacego dolotu nie odczuwam jak mi sie trafi to wrzuce tam jakas rure doprowadzajaca zimne powietrze - jest fajne miejsce pod reflektorem :diabel2: moze sie powtorze ale uwazam ze stozek w aucie o tak malej mocy prwaie nic nie daje ... a jak da to sa to tak male przyrosty ze szkoda o tym pisac ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Według Grabowskiego najlepsze przyrosty momentu są zależne od pojemności silnika,jak i średnich zakresów obrotów w których można się tych przyrostów spodziewać. Zależności średnic i długości dolotów w tabeli poniżej. Jest to związane z rezonansem fali,dzięki któremu uzyskujemy w danych warunkach pęd strumienia powietrza w dolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 dlugosc przewodu to jest inaczej dlugosc dolotu?? jezeli tak to ja sie nie mieszcze w zadnej normie ale ze srednica jest troche lepiej ... mam ta dla 2,0-2,5l ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Patrząc na tabelkę wniskuję że filtr musi być niedaleko przepływonierza zarazem silnika, więc trzeba ciągnąć bardzo długi dodmuch zimnego powietrza i poprowadzić go tez jakimiś dziwnymi wygibasami. Ale patrząc z drugiej strony to chyba w PL nie za żadnego samochodu zrobionego w/g tej tabelki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Patrząc na tabelkę wniskuję że filtr musi być niedaleko przepływonierza zarazem silnika, więc trzeba ciągnąć bardzo długi dodmuch zimnego powietrza i poprowadzić go tez jakimiś dziwnymi wygibasami. Ale patrząc z drugiej strony to chyba w PL nie za żadnego samochodu zrobionego w/g tej tabelki... wg tej tabelki to pasuje kit K&N - stozek na przepustnice i gietka rurka doprowadzone zimne powietrze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Czyli coś takiego? http://www.filterpower.co.uk/kn_induction/files/57-0211.pdf Nie podoba mi się ten pomysł ponieważ fitr jest na przepustnicy (podczas pracy silnika trzesie się i brud wpada do przepustnicy a potem wiadomo gdzie), ta rurka to nadmuchuje tylko troszeczkę zimnego powietrza i tylko na jedną stronę, a reszta filtra jest grzana od silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Matej Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Przepraszam że się wtrącę w temat..ale przymierzam sie do kupna filtra i nie wiem co kupić Co myślicie o tym http://moto.allegro.pl/item275979235_filtr...40km_dolot.html AOMA to dobra firma produkująca filtry?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.