bandi Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 muszę je wymienić ponieważ zaczoł delikatnie kopcić podczas rannego uruchomiania i mam pytanie jak one wyglądają( może jakeś foto),bo nie chcę abym kupił jakiś kit w sklepie i jakiej firmy wybrać japonskie czy inne,wymieniał już ktoś bez zdejmowania głowy? [ Dodano: Wto 04 Gru, 2007 14:56 ] z tego pośpiechu zapomniałem wpisać że chodzi o silnik GA16DS znaczy sie gażnikowiec... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 bo nie chcę abym kupił jakiś kit w sklepie i jakiej firmy wybrać japonskie czy inne, Obecnie coraz więcej części Nissan tłucze w Europie. Także jeśli nawet kupisz w ASO te Nissanowskie, to będą chyba włoskie albo francuskie. Japońskie, owszem, ale do VQ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
widaw Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Tak jest to możliwe ale wymaga zaangażowania dobrego, myślącego mechanika. Najprościej jest podać do komory spalania przez otwór świecy ciśnienia z kompresora. Odpowiednio dobrane spokojnie utrzyma uniesione zawory, pozwalając rozpiąć spinki, zdjąć sprężyny i wymienić uszczelniacze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Ale znaleźć warsztat który się podejmie wymiany bez ściągania głowy jest trudniej niż wygrać w totka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Ja też chętnie bym u siebie wymienił uszczelniacze. Ciekawe czy w Białymstoku ktoś by się tego podjął :/ Strach oddawać do niesprawdzonego zakładu. Ciężka sprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 Tak jest to możliwe ale wymaga zaangażowania dobrego, myślącego mechanika. Najprościej jest podać do komory spalania przez otwór świecy ciśnienia z kompresora. Odpowiednio dobrane spokojnie utrzyma uniesione zawory, pozwalając rozpiąć spinki, zdjąć sprężyny i wymienić uszczelniacze. wymieniałeś już tak,kompresor zazwyczaj daje około 6 bar starczy to? gorzej jak przez przypadek ruszę zawór który się rozszczelni,a jakbym napchał sznurka na denko i do góry... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 po 1. przed rozpoczęciem takiej operacji najpierw musisz sprawdzić ciśnienie.. czy jest sens czy silnik wykot.. Ja u siebie nie sprawdzałem tego i moja praca 10 godzinna poszła na marne i wymieniłem silnik.. najlepiej wytoczyć urządzenie do świecy.. które potem wkręcasz zamiast świecy i na górze żeby miało podłączenie do przewodu który idzie do sprężarki.. potrzebna była by ci pinceta dzięki której będziesz mógł włożyć na swoje miejsce zabezpieczenia.. a pamiętaj żeby rozrząd zaznaczyć i dobrze ustawić bo już na koniec były problemy z tym u mnie ale daliśmy rady (efekt był taki ze ten zabieg nic nie pomógł bo i tak było rano po odpaleniu silnika niebiesko.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Wymiana uszczelniaczy zaworowych to doskonała okazja przy splanować sobie łep, bo i tak przed montarzem trzeba go zabielić polecam zarówno dla GA i SR 1mm. Co do uszczelniaczy zaworowych to najlepsze z jakimi się spotkałem to wyrób firmy TAKOMA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Coobcio, chyba nie zrozumiałeś że chodziło nam o wymianę uszczelniaczy beż odrywania głowicy.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 6, 2007 Author Share Posted December 6, 2007 po 1. przed rozpoczęciem takiej operacji najpierw musisz sprawdzić ciśnienie.. czy jest sens czy silnik wykot.. napewno sprawdze komprese po świecy widzę że trzeci gar tłusto pracuje reszta jest ok czy to są te uszczelniacze?doGA16Ds [urlTU]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9432f393effe1f04.html[/url] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 po 1. przed rozpoczęciem takiej operacji najpierw musisz sprawdzić ciśnienie.. czy jest sens czy silnik wykot.. napewno sprawdze komprese po świecy widzę że trzeci gar tłusto pracuje reszta jest ok czy to są te uszczelniacze?doGA16Ds http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9432f393effe1f04.html tak to są te , musisz sobie jakiś przyrząd żeby je nabić na allegro widziałem też są ale zawsze można samemu coś wymyślić żeby ich nie uszkodzić , i miej w zapasie 2-3 sztuki bo nieraz może trafić się wadliwy.. [ Dodano: Czw 06 Gru, 2007 20:06 ] http://moto.allegro.pl/item279692341_uszcz...k_ga_qg_cg.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 6, 2007 Author Share Posted December 6, 2007 jestem w kropce podałeś mi adres za który dzięki na alegro i tam śpiewa 79zyli i jest włoskie ja szukałem trochę po sklepach na alegro i twierdzi że japonskie za 3,50zł. za sztukę wyjdzie jakeś 56zł.plus 3zł.przesyłki i komu tu wierzyć jakie ty wkładałeś? zresztą to nie ma znaczenia jak masz inny motor... :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 no to nie wiem co ci doradzić może masz znajomych mechaników może coś doradzą , jutro się zapytam kumpla.. on też wymieniał w swoim aucie i jakieś tanie kupił ze po chwili i tak przepuszczały i musiał jeszcze raz zmieniać ale dal jakieś lepsze może mi coś się dowiem to dam Ci znać jutro.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 w silniku 1,6 szybciej i wgodniej będzie zdjąć łep... mi się z tym schodzi ok 2,5 godzinki Przy okazji można przejrzeć gniazda i zawory... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 7, 2007 Author Share Posted December 7, 2007 w silniku 1,6 szybciej i wgodniej będzie zdjąć łep... mi się z tym schodzi ok 2,5 godzinki Przy okazji można przejrzeć gniazda i zawory... ja cie rozumiem że masz wprawe ale zdjęcie głowicy to nowa uszczelka ,planowanie niewiem jescze na 100% zobaczę jak mi pójdzie będzie żle zdejme głowicę na razie ślubna wciąż mi głowe suszy i auto jest potrzebne jescze ta pogoda narazie jestem na etapie szukania uszczelniaczy... [ Dodano: Sob 08 Gru, 2007 13:31 ] panowie dorwałem coś takiego made in japan jak na zdjęciu 3,5zł za sztuke brać??? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d9deeb6df378be8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e55af5802c181dbb.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 A ja mam takie pytanie. Czy jest ktoś u kogo po wymianie uszczelniaczy ustąpił ten przykry objaw puszczania niebieskiego "dymku" po dłuższym postoju?? Tak z ciekawości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 mareq, tak , kumpel jak odpalił to wszyscy kaszleli tak niebiesko ^^ po wymianie miał spokój.. ogólnie trzeba przed wymianą uszczelniaczy zobaczyć w jakiej kondycji jest silnik bo wymiana uszczelniaczy samych nic nie da tak było u mnie.. [ Dodano: Sob 08 Gru, 2007 23:50 ] bandi, zaryzykuj nie mam pojęcia co by ci doradzić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 9, 2007 Author Share Posted December 9, 2007 zaryzykuje i wezme te uszczelniacze moj motor chodzi na gazie a wiadomo gorsze chłodzenie samego zaworu i większa temp. trzonka zaworu,uszczelniacz napewno jest dziurawy z tego względu ,że gdy go kupiłem(primkę), zalany był lotosem przy wymianie święc zastanowiło mnie co ta trzecia taka czarna przyświeciłem latarką w otwór świecy i lustro widzę włożyłem patyk a na nim olej,wymieniłem olej na mobila jest duzo lepiej mniej kopci ale kopci i tak myślę czy nie skupić się na tym 3 garze tylko co myślicie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Zmierzyłem sobie ostatnio sprężanie. Nie jestem pewien dokładności pomiaru bo przyrząd mam dosyć stary ale daje to już jakis obraz. Wyszło 8-11-9-10 kg/cm2. Powiedzcie że to jeszcze nie tragedia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Gorzej jak tragedia Ale jak zapala to czym się przejmować, poniżej 6 zaczynają się kłopoty z uruchomieniem silnika z rozrusznika... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Zmierzyłem sobie ostatnio sprężanie. Nie jestem pewien dokładności pomiaru bo przyrząd mam dosyć stary ale daje to już jakis obraz. Wyszło 8-11-9-10 kg/cm2. Powiedzcie że to jeszcze nie tragedia. Oj bardzo kiepskie silnik w idealnym stanie ma przy takim domowym mierzeniu tak 12.5-13 Bar więc sam sobie odpowiec czy to tragedia :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Zmierzyłem sobie ostatnio sprężanie. Nie jestem pewien dokładności pomiaru bo przyrząd mam dosyć stary ale daje to już jakis obraz. Wyszło 8-11-9-10 kg/cm2. Powiedzcie że to jeszcze nie tragedia. Oj bardzo kiepskie silnik w idealnym stanie ma przy takim domowym mierzeniu tak 12.5-13 Bar więc sam sobie odpowiec czy to tragedia :one: Eh. Przygnębiająca sprawa. Ale w sumie poza tym porannym dymkiem nie widzę żadnych objawów niepokojących. Silnik chodzi bardzo ładnie. Pali na dotyk. Nie kopci w czasie jazdy. Nie widzę żeby był słabszy. Olej mam zalany minerał Castrol GTX 15w40 high millage. Bierze około 0,25l na 5000km (tak na oko). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 E to się nie przejmować i dojeździć go aż padnie i z braku mocy przestanie jechać... No chyba że branie oleju będzie zbyt dokuczliwe to wtedy można podjąć jakieś działania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 E to się nie przejmować i dojeździć go aż padnie i z braku mocy przestanie jechać... No chyba że branie oleju będzie zbyt dokuczliwe to wtedy można podjąć jakieś działania. Też tak uważam. A że robię nieduże przebiegi to jeszcze silnik mi posłuży. Oby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 zrobiłem memu silnikowi spirometrię zobaczcie co wyszło http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f6dac75017b5dda.html w koncu mam na liczniku trochę myślę ze nie jest tak zle i mogę zabierać sie za wymiane uszczelniaczy co myślicie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.