Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] uszczelniacze zaworowe..


bandi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

muszę je wymienić ponieważ zaczoł delikatnie kopcić podczas rannego uruchomiania i mam pytanie jak one wyglądają( może jakeś foto),bo nie chcę abym kupił jakiś kit w sklepie i jakiej firmy wybrać japonskie czy inne,wymieniał już ktoś bez zdejmowania głowy?

 

[ Dodano: Wto 04 Gru, 2007 14:56 ]

z tego pośpiechu zapomniałem wpisać że chodzi o silnik GA16DS znaczy sie gażnikowiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie chcę abym kupił jakiś kit w sklepie i jakiej firmy wybrać japonskie czy inne,

Obecnie coraz więcej części Nissan tłucze w Europie. Także jeśli nawet kupisz w ASO te Nissanowskie, to będą chyba włoskie albo francuskie. Japońskie, owszem, ale do VQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak jest to możliwe ale wymaga zaangażowania dobrego, myślącego mechanika.

Najprościej jest podać do komory spalania przez otwór świecy ciśnienia z kompresora. Odpowiednio dobrane spokojnie utrzyma uniesione zawory, pozwalając rozpiąć spinki, zdjąć sprężyny i wymienić uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chętnie bym u siebie wymienił uszczelniacze. Ciekawe czy w Białymstoku ktoś by się tego podjął :/ Strach oddawać do niesprawdzonego zakładu. Ciężka sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to możliwe ale wymaga zaangażowania dobrego, myślącego mechanika.

Najprościej jest podać do komory spalania przez otwór świecy ciśnienia z kompresora. Odpowiednio dobrane spokojnie utrzyma uniesione zawory, pozwalając rozpiąć spinki, zdjąć sprężyny i wymienić uszczelniacze.

 

 

wymieniałeś już tak,kompresor zazwyczaj daje około 6 bar starczy to? gorzej jak przez przypadek ruszę zawór który się rozszczelni,a jakbym napchał sznurka na denko i do góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1. przed rozpoczęciem takiej operacji najpierw musisz sprawdzić ciśnienie.. czy jest sens czy silnik wykot..

 

Ja u siebie nie sprawdzałem tego i moja praca 10 godzinna poszła na marne i wymieniłem silnik..

 

najlepiej wytoczyć urządzenie do świecy.. które potem wkręcasz zamiast świecy i na górze żeby miało podłączenie do przewodu który idzie do sprężarki..

 

potrzebna była by ci pinceta dzięki której będziesz mógł włożyć na swoje miejsce zabezpieczenia..

 

a pamiętaj żeby rozrząd zaznaczyć i dobrze ustawić bo już na koniec były problemy z tym u mnie :) ale daliśmy rady

 

(efekt był taki ze ten zabieg nic nie pomógł bo i tak było rano po odpaleniu silnika niebiesko.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelniaczy zaworowych to doskonała okazja przy splanować sobie łep, bo i tak przed montarzem trzeba go zabielić :D

polecam zarówno dla GA i SR 1mm.

 

Co do uszczelniaczy zaworowych to najlepsze z jakimi się spotkałem to wyrób firmy TAKOMA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1. przed rozpoczęciem takiej operacji najpierw musisz sprawdzić ciśnienie.. czy jest sens czy silnik wykot..

napewno sprawdze komprese po świecy widzę że trzeci gar tłusto pracuje reszta jest ok

czy to są te uszczelniacze?doGA16Ds

[urlTU]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9432f393effe1f04.html[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1. przed rozpoczęciem takiej operacji najpierw musisz sprawdzić ciśnienie.. czy jest sens czy silnik wykot..

napewno sprawdze komprese po świecy widzę że trzeci gar tłusto pracuje reszta jest ok

czy to są te uszczelniacze?doGA16Ds

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9432f393effe1f04.html

 

tak to są te , musisz sobie jakiś przyrząd żeby je nabić na allegro widziałem też są ale zawsze można samemu coś wymyślić żeby ich nie uszkodzić , i miej w zapasie 2-3 sztuki bo nieraz może trafić się wadliwy..

 

[ Dodano: Czw 06 Gru, 2007 20:06 ]

http://moto.allegro.pl/item279692341_uszcz...k_ga_qg_cg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w kropce podałeś mi adres za który dzięki na alegro i tam śpiewa 79zyli i jest włoskie ja szukałem trochę po sklepach na alegro i twierdzi że japonskie za 3,50zł. za sztukę wyjdzie jakeś 56zł.plus 3zł.przesyłki i komu tu wierzyć jakie ty wkładałeś? zresztą to nie ma znaczenia jak masz inny motor... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie wiem co ci doradzić może masz znajomych mechaników może coś doradzą , jutro się zapytam kumpla.. on też wymieniał w swoim aucie i jakieś tanie kupił ze po chwili i tak przepuszczały i musiał jeszcze raz zmieniać ale dal jakieś lepsze może mi coś się dowiem to dam Ci znać jutro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku 1,6 szybciej i wgodniej będzie zdjąć łep... mi się z tym schodzi ok 2,5 godzinki :)

Przy okazji można przejrzeć gniazda i zawory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku 1,6 szybciej i wgodniej będzie zdjąć łep... mi się z tym schodzi ok 2,5 godzinki

Przy okazji można przejrzeć gniazda i zawory...

 

ja cie rozumiem że masz wprawe ale zdjęcie głowicy to nowa uszczelka ,planowanie niewiem jescze na 100% zobaczę jak mi pójdzie będzie żle zdejme głowicę na razie ślubna wciąż mi głowe suszy i auto jest potrzebne jescze ta pogoda narazie jestem na etapie szukania uszczelniaczy...

 

[ Dodano: Sob 08 Gru, 2007 13:31 ]

panowie dorwałem coś takiego made in japan jak na zdjęciu 3,5zł za sztuke brać???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d9deeb6df378be8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e55af5802c181dbb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie. Czy jest ktoś u kogo po wymianie uszczelniaczy ustąpił ten przykry objaw puszczania niebieskiego "dymku" po dłuższym postoju?? Tak z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareq,

 

tak , kumpel jak odpalił to wszyscy kaszleli tak niebiesko ^^ po wymianie miał spokój.. ogólnie trzeba przed wymianą uszczelniaczy zobaczyć w jakiej kondycji jest silnik bo wymiana uszczelniaczy samych nic nie da tak było u mnie..

 

[ Dodano: Sob 08 Gru, 2007 23:50 ]

bandi, zaryzykuj nie mam pojęcia co by ci doradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaryzykuje i wezme te uszczelniacze moj motor chodzi na gazie a wiadomo gorsze chłodzenie samego zaworu i większa temp. trzonka zaworu,uszczelniacz napewno jest dziurawy z tego względu ,że gdy go kupiłem(primkę), zalany był lotosem przy wymianie święc zastanowiło mnie co ta trzecia taka czarna przyświeciłem latarką w otwór świecy i lustro widzę włożyłem patyk a na nim olej,wymieniłem olej na mobila jest duzo lepiej mniej kopci ale kopci i tak myślę czy nie skupić się na tym 3 garze tylko co myślicie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem sobie ostatnio sprężanie. Nie jestem pewien dokładności pomiaru bo przyrząd mam dosyć stary ale daje to już jakis obraz. Wyszło 8-11-9-10 kg/cm2. Powiedzcie że to jeszcze nie tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jak tragedia :D

Ale jak zapala to czym się przejmować, poniżej 6 zaczynają się kłopoty z uruchomieniem silnika z rozrusznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem sobie ostatnio sprężanie. Nie jestem pewien dokładności pomiaru bo przyrząd mam dosyć stary ale daje to już jakis obraz. Wyszło 8-11-9-10 kg/cm2. Powiedzcie że to jeszcze nie tragedia.

 

Oj bardzo kiepskie silnik w idealnym stanie ma przy takim domowym mierzeniu tak 12.5-13 Bar więc sam sobie odpowiec czy to tragedia :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem sobie ostatnio sprężanie. Nie jestem pewien dokładności pomiaru bo przyrząd mam dosyć stary ale daje to już jakis obraz. Wyszło 8-11-9-10 kg/cm2. Powiedzcie że to jeszcze nie tragedia.

 

Oj bardzo kiepskie silnik w idealnym stanie ma przy takim domowym mierzeniu tak 12.5-13 Bar więc sam sobie odpowiec czy to tragedia :one:

Eh. Przygnębiająca sprawa. Ale w sumie poza tym porannym dymkiem nie widzę żadnych objawów niepokojących. Silnik chodzi bardzo ładnie. Pali na dotyk. Nie kopci w czasie jazdy. Nie widzę żeby był słabszy. Olej mam zalany minerał Castrol GTX 15w40 high millage. Bierze około 0,25l na 5000km (tak na oko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E to się nie przejmować i dojeździć go aż padnie i z braku mocy przestanie jechać... No chyba że branie oleju będzie zbyt dokuczliwe to wtedy można podjąć jakieś działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E to się nie przejmować i dojeździć go aż padnie i z braku mocy przestanie jechać... No chyba że branie oleju będzie zbyt dokuczliwe to wtedy można podjąć jakieś działania.

Też tak uważam. A że robię nieduże przebiegi to jeszcze silnik mi posłuży. Oby. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zrobiłem memu silnikowi spirometrię zobaczcie co wyszło

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f6dac75017b5dda.html

w koncu mam na liczniku trochę myślę ze nie jest tak zle i mogę zabierać sie za wymiane uszczelniaczy co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...