Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Czemu długo odpala? 2.2 DI


Guest KamRut
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Od zakupu autka męczy mnie jeden problem. Autko długo kreci, czy cieple czy zimne. Co jest nie tak? Czytalem, ze tak ma wiekszosc... ale co zrobic zeby bylo ok? Juz nawet rano zimnego w mróz otwieralem maske i ta reczna pompka pompowalem, ale nie bardzo sie dalo, wygladalo na to ze paliwo jest. Moze to jednak świece, które sprawdzałem, ale omomierzem, moze nalezy je wymienić bez sprawdzania? Tylko ta cena... Czy ktoś już ozwiązał ten problem?

 

Pomożcie prosze...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Od zakupu autka męczy mnie jeden problem. Autko długo kreci, czy cieple czy zimne. Co jest nie tak? Czytalem, ze tak ma wiekszosc... ale co zrobic zeby bylo ok? Juz nawet rano zimnego w mróz otwieralem maske i ta reczna pompka pompowalem, ale nie bardzo sie dalo, wygladalo na to ze paliwo jest. Moze to jednak świece, które sprawdzałem, ale omomierzem, moze nalezy je wymienić bez sprawdzania? Tylko ta cena... Czy ktoś już ozwiązał ten problem?

 

Pomożcie prosze...

 

Na ciepło też?? Jeśli tak to racze nie świece ,choć w mechanice bywa różnie.Ja bym szukał problemów z ukl.zasilania -Utrudniony przepływ paliwa,lejące wtryski,awaria pompy,brak odpowiedniego ciśnienia wtrysku, zły kąt wtrysku(zapłonu) :)

Link to comment
Share on other sites

fajnie...

a do passata tdi kosztuja 50zl..

to jest cena z ASO?

To jest normalna cena, świece NGK.

Link to comment
Share on other sites

no dobra to ja mam tez ten problem na zimno..jest -2 a ja musialem krecic z 10 sec zeby odpalil :/

siwetnie sie zapowiada zima.swiece sprawdzane, dzialaja, ale moze nie tak jak powinny?

Link to comment
Share on other sites

no dobra to ja mam tez ten problem na zimno..jest -2 a ja musialem krecic z 10 sec zeby odpalil :/

siwetnie sie zapowiada zima.swiece sprawdzane, dzialaja, ale moze nie tak jak powinny?

 

No właśnie, świece kosztuja około 83 złotych za sztukę bo się pytałem... Oczywiście NGK. Myślę, że to nie problem w układzie paliwa. A co do kąta wtrysku (zapłonu) to już pytałem na forum i koledzy pisali, że jest nie regulowany, chyba że kąt wtrysku i zapłony to nie to samo, bo niewiem. Nie znam się na mechanice... Może powinienem gdzieś podjechać i to ustawić?

 

P.S. Jak tak długo kręce nieraz, to paliwo się leje, bo pożniej jak odpali już to tak śmierdzi niespaloną (spaloną) ropą. Więc to tak wygląda, jakby zapłon był nie wtym moemncie o trzeba?? Dobrze to sobie tłumaczę? Możecie polecić kogoś w Wawie, Łodzi żeby mi to sprawdził i ustawił ewentualnie?

Link to comment
Share on other sites

Guest da_niel

A ja powiem tak. Mialem podobny problem. Na zimo trzeba bylo krecic dlugo, tak dlugo, ze az aku mi padl. wymienilem i dzis rano jak wsiadalem to bylo 0C i odpalil po 1 sekundzie krecenia.

Poza tym mam taka technike, ze dopiero po trzecim zgasneciu "sprezynki" i odczekaniu 3 sek ze zgaszana odpalam :)

nie wiem czy to cos daje ale mi sie wydaje, ze swiece sie bardziej nagrzewaja i przez to latwiej odpala

Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś byłem w szoku :zdziw: , auto stało 2 dni, temperatura -3'C, zagrzałem dwa razy świece i odpaliło na dotyk :one: . Niestety później już mi się tak nie udało :/ . Zawsze musi te 2-3 obroty rozrusznikiem zakręcić. Spróbuję za jakiś czas założyć zawór zwrotny przed filtrem paliwa, zobaczymy czy pomoże, bo jak nie to pewnie wina świec.

Link to comment
Share on other sites

Poza tym mam taka technike, ze dopiero po trzecim zgasneciu "sprezynki" i odczekaniu 3 sek ze zgaszana odpalam

ja tez teraz tak robie i jest o niebo lepiej :)

Spróbuję za jakiś czas założyć zawór zwrotny przed filtrem paliwa

zeby paliwo niewracalo?

Link to comment
Share on other sites

zeby paliwo niewracalo?

Tak. Wolę najpierw dołożyć zaworek za 20zł, niż zmieniać świece za 300

Link to comment
Share on other sites

wczoraj kumpel z serwisu nissana przejzal mi auto i okazalo sie ze na przekazniku od swiec zasniedzialy styki i nielaczylo jka trzeba.dzis po jednym nagrzaniu sie swiec autko odpalilo tak jak powinno :)

wiec sprawdzie tez sobie przekaznik, ktory znajduje sie przy lewym kierunkowskazie

Link to comment
Share on other sites

wczoraj kumpel z serwisu nissana przejzal mi auto i okazalo sie ze na przekazniku od swiec zasniedzialy styki i nielaczylo jka trzeba.dzis po jednym nagrzaniu sie swiec autko odpalilo tak jak powinno :)

wiec sprawdzie tez sobie przekaznik, ktory znajduje sie przy lewym kierunkowskazie

 

Czyścimy w środku, czy na zewnątrz te styki?

 

P.S. Ja też jak czekam jeszcze ze 3 sek. bo zgaśnięciu to kręci lepiej. Ale jak na 0 stopni to i tak kiepsko. Co będzie przy -25?

Link to comment
Share on other sites

Czyścimy w środku, czy na zewnątrz te styki?

i w srodku i nazewnatrz bylo poczysczone

 

Rozbiera się go jakoś prosto? Sorki za pytania, ale mam zamiar tam zajrzeć, ale czekam na dzień wolny od pracy, a takich to u mnie mało...

 

Ewentualnie czym to czyścić?

Link to comment
Share on other sites

Guest Spulchniator

Mnie też im zimniej tym gorzej kręci. Może ktoś powiedzieć jakie dokładnie oznaczenie mają świece NGK bo po wypłacie pewnie pojadę na zakupy? :-).

Eh Almera jest jak kobieta, im dłużej z nią jesteś tym bardziej pierze cie po kieszeni ;D

 

Alma oczywiście 2.2 Di N16 2000

Link to comment
Share on other sites

Miałem identycznie nie chciał odpalać czy było zimno czy ciepło okazało się że to nie świece ani akumulator tylko rozrusznik był tak brudny że kiepsko kręcił. Sprawdz rozrusznik ja swój wyczyściłem i odpala jak nowy :)

Link to comment
Share on other sites

Rozbiera się go jakoś prosto?

znaczy sie zle zrozumielismy :)

odpinasz przewody od przekaznika i trzeba poskrobac tylko styki z tego syfu tam gdzie kabelki sie wpina(takie blaszki) :) nic sie w srodku nierozbiera, bo tam nie ma co czyscic :)

Link to comment
Share on other sites

odpinasz przewody od przekaznika

 

zaglądałem u siebie ( co prawda po ciemku) ale nie zauwazylem tam zadnego przekaznika... w ktorym on dokladnie miejscu jest?? moze jakas fotka??

Link to comment
Share on other sites

tak jak teres napisal, powinien byc przykrecony blisko kierunkowskazu

 

to w takim razie muszę jeszcze raz sie przyjrzeć dokładnie. Dzięki,

 

P.S. Ile czasu u was grzeją się świece po odpaleniu autka??

 

[ Dodano: Sro 23 Sty, 2008 10:14 ]

stojąc przodem to auta, po prawej stronie. na prawo od akumulatora

 

Witam

 

możecie mi zaznaczyć gdzie to powinno być na zdjęciach które zamieściłem, albo może ktoś mi może wrzucić swoje zdjęcie co i jak... Albo u mnie nie ma tej skrzynki z tym przekaźnikiem albo ja jej nie mogę znaleźć.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Eh Almera jest jak kobieta, im dłużej z nią jesteś tym bardziej pierze cie po kieszeni ;D

 

Alma oczywiście 2.2 Di N16 2000

 

Chyba nie miałeś Vectry DTI, ta dopiero prała po kieszeni. Teraz mam Tino 2.2Di i jakbym nie miał auta. A Vectrze prolem gonił problem.

Też będe wymieniał świece, jestem w UK i znalazłem za NGK y-519j Ł14,42 za szt, wiec cena OK.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...