Gość Jayo Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Witam. Nadszedł czas wymienić szczęki hamulcowe bo już słychać przy hamowaniu że są zużyte. Więc mam do Was kilka pytań. Czy trudno jest samemu wymienić szczeki hamulcowe w maximie jeśli nigdy jeszcze nie miałem z tym do czynienia? (dotychczas wymieniałem tylko klocki hamulcowe) Czy oprócz szczęk powinienem zwrócić na coś jeszcze uwage czy nie ma potrzeby wymiany? Oraz jeśli ktoś może to proszę o jakieś rady, jak się do nich dobrać żeby nic nie zepsuć, a także jeśli nie działa mi hamulec ręczny czy mogę coś tam naprawić czy to jest kwestia np zastygniętej linki itd? Pozdrawiam i proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Z tego co wiem to szczęki są razem z bębnami, maxima ma tarcze i klocki czy ja czegoś nie zrozumiałem :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Z tego co ja wiem to na przód i tył idą tarcze i klocki. Różnią się tylko kształtem. Ręczny zobacz dopiero po wymianie klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Maxima J30 ma tarcze i klocki z przodu i z tyłu (dotychczas wymieniałem tylko klocki hamulcowe) więc problemu miał nie będziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jayo Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 zgadzam sie ze z tylu i przodu są tarcze i klocki, ale ja mam wersje maximy ktora z tylu ma bębny http://link.imgshare.us/bfjLui Pytam dlatego, że znajomy wymienial szczeki (w innym samochodzie) i przy sciaganiu bebna wylecialy mu sprezynki jakies, po czym mial klopot ze zlozeniem. Wiec ja chce tego uniknac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Wymiana nie jest trudna. Sprężynki i tak będziesz musiał zdjąć. Troszkę siły, a w zasadzie sposobu ,trzeba aby te sprężynki założyć. Masz rysunek, także nawet jak zapomnisz gdzie która i jak idzie, to wystarczy spojrzeć na rys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jayo Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Już po wymianie. Nie było to takie trudne, a nawet proste, problem miałem tylko przy tym czymś co reguluje rozpiętość szczek (w ksiązce pod nazwą 'adjuster'), było już zardzewiałe, wiec szczotka druciana, trochę smaru i działa jak należy. Hamulce teraz pierwsza klasa, jeszcze tylko ręczny do zrobienia Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 No to fajnie że już zrobiłeś, dziwi mnie tylko fakt tych bębnów z tyłu, masz auto młodsze od mojego i coś takiego, ale tak jest znaczy tak być miało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.