Guest Artek Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Witam ma ktoś może jakiś sensowny opis jak zdemontować głowicę, Tj czy trzeba odkręcać miskę olejową, pompę wody jak dostać się do dolnego napinacza itd. W opisie który mam to wychodzi ze trzeba zdemontować cały prawy bok i prawie cały osprzęt. Będę wdzięczny za jakiś łopatologiczny opis. bo muszę to zrobić sam aby wyjechać na święta poszaleli w tych warsztatach w całym Szczecinie terminy już poświąteczne. Pozdrawiam Artek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Tj czy trzeba odkręcać miskę olejową, pompę wody jak dostać się do dolnego napinacza itd. Jakby cię interesiło dostanie się do dolnego napinacza, to miskę trza zdjąć, bo inaczej nie zdejmiesz pokrywy rozrządu, tej co przykrywa dolny łańcuch. Ale jeśli w grę wchodzi tylko zdjęcie głowicy, to koło pośrednie odkręcasz od głowicy, wyjmujesz śrubę, ale samo koło zostawiasz na dolnym łańcuchu. Jego po prostu nie wyciągniesz, ale głowicę zdejmiesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artek Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Interesuje mnie wyjęcie głowicy w celu wymiany zaworów i uszczelniaczy. Jeżeli odkręcę koło pośrednie od głowicy to jak je potem zamontuje, czy pozwoli mi na to napinacz dolny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 czy pozwoli mi na to napinacz dolny Jak łańcuch trochę pociągniesz to napinacz się wciśnie. Swego czasu był tłuczony na forum temat wymiany górnego łańcucha w GA 16V. Tam niektórzy też mieli takie wątpliwości, a do tego trza było koło pośrednie odkręcić. Jak ci się chce to poszukaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artek Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 OK poszukam Czy trzeba ściągać pompę wody i osprzęt nie montowany do głowicy bo 1 łapę od poduszki na pewno trzeba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Czy trzeba ściągać pompę wody i osprzęt nie montowany do głowicy A po co? Jakieś przewody wodne w okolicy termostatu, to tak, trza się przyjrzeć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artek Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Witam ponownie czy do zdjęcia głowicy konieczny jest demontaż pośrednich kół rozrządu trochę się tego boję bo jak je odkręcę bez luzowania dolnego łańcucha jeżeli odkręcę i będę musiał zdjąć to bez luzowania dolnego napinacza mogę uszkodzić wałek na którym są osadzone. Pozdrawiam Artek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Jakby cię interesiło dostanie się do dolnego napinacza, to miskę trza zdjąć Nie trzeba Wystarczy żę odkręcisz cały termostat wraz z obudową 3 śrobki nasadka 10. i masz piękny dostęp do napinacza który się wysuwa. czy do zdjęcia głowicy konieczny jest demontaż pośrednich kół rozrządu Tak bo koło pośrednie jest przykręcone do głowicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Nie trzeba Wystarczy żę odkręcisz cały termostat wraz z obudową 3 śrobki nasadka 10. i masz piękny dostęp do napinacza który się wysuwa. Faktycznie. Zgadza się. Artek napisał/a: czy do zdjęcia głowicy konieczny jest demontaż pośrednich kół rozrządu Tak bo koło pośrednie jest przykręcone do głowicy. Tylko odkręcenie, bo i tak go nie wyciągniesz, ma zostać z dolnym łańcuchem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artek Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Jeżeli odkręcę koła od głowicy to czy pozostając luźno nie przeskoczy mi łańcuch na dolnym kole wału korbowego jest jakiś sposób na późniejsze ustawienie nie widząc koła. sory za trywiamlne pytania ale wolę jak najwięcej wiedzieć przez rozbiórką która ma nastąpić jutro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Jeżeli odkręcę koła od głowicy to czy pozostając luźno nie przeskoczy mi łańcuch na dolnym kole wału korbowego Nie przeskoczy. W pokrywie rozrządu są ograniczniki zapobiegające temu. A poza tym na kole pasowym są nacięcia, jedno z nich, drugie od lewej to jest GMP. Przy zgraniu z takim bolcem co wystaje z pokrywy rozrządu. Także zwykła logika i bezpieczeństwo nakazuje zwrócenie na to uwagi przed demontażem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest redcode Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 1. Czy moglibyście krok po kroku opisać czynności jakie należy wykonać aby zdjąć głowicę i ile czasu trzeba na to przeznaczyć? 2. Którym wałkiem wersja niemiecka GA16DE różni się od normalnej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.