Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej lejecie do swoich aut?


Gość loopa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

powoli zbliża się termin wymiany oleju - po dotarciu :) i zaczynam się zastanawiać którym go zalać... Do tej pory do Lagunki lałęm Elfa 5W30 , a jak to jest w dieslu?

Cza lać te co mają diesel na bańce czy liczy się tylko klasa lepkości i czegoś tam ? :)

Pomóżcie laikowi. A znowu, nie chcę żeby mi w ASO nalali byle co a policzyli jak za zboże więc wolę im zawieść coś swojego.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Twój przegląd jest jeszcze tym w 3-letnim okresie gwarancji czy nie.

Sam zastanawiałem się jak jest z olejem. Mam dopiero przejechane 500km i olej zmienię przy około 5 tysiącach. Aby mieć zachowane warunki gwarancji musisz robić przeglądy w ASO. I jaki oni olej dają każdy wie - ASO mówi że oryginalny - ale z wielkiej beczki ;) i o podejrzanym kolorze i konsystencji - jakby wtórny odzysk :!:

Ale obawiam się że jak przyniesiesz swój SUPER olej a ci padnie silnik to ci wmówią że to przez zastosowanie oleju niezgodnego z tym co zaleca producent...i kiszka.

Zapytaj w ASO jak z tym "swoim" olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma racje !!!

a jak to jest w dieslu?

Cza lać te co mają diesel na bańce czy liczy się tylko klasa lepkości i czegoś tam ? :)

 

Dobrze by było gdyby oprócz zachowanej klasy lepkości był przeznaczony do diesla zwłaszcza jak masz silnik świeżo po docieraniu!

Zapytaj w kilku ASO bo W-wie, jesli dobrze się orientuję to masz wybór nie musisz tego robić w ASO dilera tylko może być ASO Nissana. Ale 100 nie daje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem już u swojego dealera i mogę spokojnie mieć swój olej nie muszę brać od nich byle spełniał parametry, z tego co wyczytałem w instrukcji najlepszy byłby 5W30 tylko jakoś nie widzę żeby one miały dopiskę diesel na bańce, stąd moje ptanie. Jende oleje mają diesel inne nie mają.... ale o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre oleje w zależności od producenta mają rozgranicznik np.Mobil jest diesel i benz.

ale z tego co wiem to Elf, Castrol ,Shell nie mają rozgraniczenia czyli nie ma różnicy Jak bedziesz kupował pytaj sprzedawcy czy dany producent ma podział na oleje typowo do diesla i benzyny czy nie. PZDR i udanej wymiany i eksploatacji.

 

P.S. Ile średnio ON pochłania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie w jeździe wyłacznie miejskiej - warszawskiej ( ze średnią rędkością w okolicach 30 km/h przy 600km) na komputerze mam 12.8 l ale realnego jeszecze nie znam, będę wiedział więcej po świętach bo czeka mnie dłuższa trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja po 6000 km zalałem castrolem 10w60.W ASO w Płońsku nalewali w mojej obecności z małych ORYGINALNYCH opakowań.Ech, dobry serwis ale cenowo już niestety od warszawskich nie odbiega jak za dawnych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Właśnie kupiłem Mobil 1 TD 0W/40, filtr Knecht ( czy jakos tak ), jutro wymiana, może spalanko spadnie tyci tyci choć :/

 

Ja dzis wymienilem, olej Motula, filtr Mann'a czy jakos tak.

Identyczny mi fabryka dala takze mam spokoj ze dobry mi dobrali.

 

Jutro trasa 600km takze zobaczymy czy jest poprawa :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie sobie co jakiś czas filtr powietrza, po jeździe po suchych szutrach i innych badziewiach (kawałki liści itp itd) , którymi teraz nawet obsypany jest asfalt na filtrze powietrza gromadzi się całkiem przywoity osad, który blokuje sowobodny dopływ powietrza do silnika.

 

Te dodatkowe opory zwiększają spalanie . Na pewno nie o 3 l/100km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
shell helix 10w-60 coś takiego , taka jakas formuła pod turbiny :)

Następny geniusz :D

Poczytaj najpierw całość i ze zrozumieniem - a nie nap......sz w klawisze szybciej niż pomyślisz ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W zasadzie nie ma o czym dyskutować.

Każda Navara czy inni pojazd z filtrem cząstek stałych MUSI pracować na oleju niskopopiolowym... czyli spełniającym LL.

 

Takie oleje to 0W-30 i 5W-30

O ile 0/30 są to oleje w pełni syntetyczne o tyle 5/30 są w przeważającej większości "hydrokrakami" czyli upraszczając zagadnienie.... olejami mineralnymi odpowiednio przetworzonymi.

 

.... dlatego są w tak dobrej cenie :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

zmieniałem ostatnio olej przy 10 tyś przebiegu. aby nie miec problemów zwiazanych z gwarancją, kupiłem oryginalny filtr w serwisie nissana (taki sam jest na pierwszy montaz- sprawdziłem 57zł) i kupiłem olej taki jaki wlewają w serwisie na toruńskiej w Warszawie (tam zrobiłem sobie polską gwarancję - samochód kupiłem jako nowy w belgijskim salonie) czyli shell helix ultra. W zaleznosci czy samochód ma filtr czasteczek stałych czy nie (nie da się tego rozpoznac po vinie, wskazówką jest żółta kontrolka miedzy zegarami z dziwnym rysunkiem przypominającą cześć układu wydechowego) wlewaja 5w40- bez filtra lub 5w30 z filtrem.

 

Osobiscie postanowiłem profilaktycznie zmieniac olej co 10 tyś (na pewno nie zaszkodzi silnikowi), nawet w serwisie powiedziano mi kilkukrotnie ze gwarancyjny przegląd co 30 tyś to jakaś farsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...