Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Wymiana licznika bez obrotmierza na ten z obrotomierzem


Gość ABT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat wiele razy się powtarzał i każdy odpisuje, że wystarczy przełożyć i będzie działało. Owszem sam obrotomierz będzie działał ale jeśli już mamy kontrolkę ABS czy poduszki powietrznej i mamy micre która jeszcze nie ma kontrolki check engine to napotykamy na różne problemy. Proszę o podwieszenie tego jakże popularnego tematu w przyklejonych dla potomnych ;)

 

Ogólnie mamy dwa rodzaje liczników w micrach dla wersji z silnikiem 1.3 Te z lat 1993-1995 i 1995-1998 (nie mówię o tych micrach po lifcie od 1998 r które już mają elektorniczny licznik km (przebieg). Pierwsze micry nie miały kontrolki check engine i mają inne rozwiązanie odnośnie kontrolki poduszki powietrznej niż te nowsze co widać na zdjęciu. Drugie mają już wspomnianą kontrolkę engine i do tych raczej nie możemy wpasować licznika ze starszego rocznika wiadomo dlaczego, tzn możemy ale nie będziemy mieli kontrolki. To po pierwsze

 

Dwa jeśli mamy starszą micre a dostaliśmy nowszy licznik to nie ma żadnego problemu podłączyć, ale jeśli mamy już air baga to trzeba zastosować takie rozwiązanie jak na zdjęciu, diodę ze starego licznika należy podpiąć do nowszego w ten sposób jak na zdjęciu poglądowym. Oczywiście jak mamy nowszy licznik bez obrotka a z poduchą i jak dostaniemy też nowszy z obrotomierzem ale bez poduchy to wystarczy spojrzeć na ten bez obrotmierza i podpiąć diodę w tym co dostaliśmy tak jak na tym co mieliśmy do tej pory.

 

k11licznikida5.jpg

 

Na górze stary licznik i namalowane jak była podpięta fabrycznie dioda poduszki dla starszego licznika a na dole widzimy ten nowszy licznik i jak należy podpiąć diodę żeby świeciła w starszej micrze ale już na nowszym liczniku (na dole widzimy licznik z auta bez poduszki i abs więc nie wiem jak fabrycznie ta dioda jest podpięta, więc nie wiem co będzie jak dostanie się nowszy licznik z fabryczną poduszką czy też będzie działać w starszej micrze).

Niebieska plama na gorze to kondensator pod tym plastikiem, który został przelutowany do nowszego licznika (jest pod czerwona koszulką termokurczliwą) tam gdzie wskazuje to niebieska strzałka na dolnym liczniku.

 

Natomiast kwestia ABSu to już błaha sprawa bo jeśli go w liczniku który chcemy włożyć nie było a my mamy to wystarczy przelutować kondensator (zielona pofałdowana kreska górny licznik) w miejsce gdzie wskazuje zielona strzałka na dole, na które jak się tylko spojrzy to od razu widać ze to ma być tak ;) bo w każdym liczniku wygląda to identycznie więc tu nie ma wielkiego problemu bo wystarczy spojrzeć na bez obrotomierza i analogicznie zastosować to z obrotomierzem.

 

To chyba wyjaśnia problem w miarę dokładnie dla modeli k11 ale przetestowany na silnikach 1.3 (1993-1998), Czyli podsumowując jeśli mamy poduszkę w micre 1993-1995 (mogę się jednak mylić co do daty 1995 że od wtedy gdzieś micry już miały check engine) lepiej szukać obrotmierza starszego choćby pochodził z modelu bez poduszki (bez tego całego plastikowego ustrojstwa na nim z tyłu, byle by było miejsce pod nie aby przełożyć to z tego licznika bez obrotmierza), ale jeśli już nam się trafił nowszy licznik dla starszej micry należy zastosować taki wariant jak na zdjęciu. A ABS to dowolna swoboda ;) Oczywiście tylko nie wkładamy do nowszej micry licznika od starszej bo nie będziemy mieli wszystkich kontrolek

I najważniejsze, jeśli zależy nam na tym samym przebiegu oraz na tym żeby nic nie przelutowywać, możemy wymienić boczne wskaźniki lewy temp silnika na sam obrotomierz wyciągnięty z licznika i prawy wskaźnik paliwa na podwójny wskaźnik wyciągnięty z kupionego licznika, wymaga trochę więcej rozkręcania ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelutować

 

no wiem, ale słownik firefoxa to popodkreślał i pozmieniał ;)

że oba końce przewodów były zakończone podkładkami i nie były lutowane do licznika, a przykręcane wkrętami. Czerwony tam gdzie przylutowałeś, czarny na drugim końcu ścieżki ;)

 

no dokładnie, poucinałem końce diody bo były właśnie przykręcone w starym liczniku i przylutowałem bo tak było wygodniej, bo tam gdzie są miejsca fabryczne te otwory na śruby są nieco większe i nie miały gwinta i nie chciało mi się szukać jakiś śrubek i wkręcać ich gwintując ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem licznik z samochodu ze skrzynią CVT z 97r i nie mam check engine, ale mam za to 2 diody z hamulca ręcznego i (P) z automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no tak rzeczywiście jeszcze jest ta różnica, że ręczny ma podwójną kontrolkę a w nowszym liczniku już jest jedna. A i nie wiem jak jest w wersjach z silnikami 1.0, niby liczniki wyglądały tak samo jak 1.3 tylko inna skala a nie miałem możliwości dokładnej analizy ;) A ten licznik na pewno kupiłeś z micry z 1997 r. Wychodziło by na to, że k11 1.3 miały check engine od któregoś tam roku a 1.0 nie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak w sumie, to jest jeszcze jedno rozwiązanie dla tej przekładki - bez lutowania. Po prostu z nowego licznika wykręcamy obrotek i wskaźnik poziomu paliwa+temperatury i wkręcamy do starego licznika w miejsce wskaźników poziomu paliwa i temperatury - nie da się wkręcić nie tam, gdzie trzeba, bo jeden jest mocowany na dwie śruby, a drugi na jedną. Potem jeszcze przekładamy parę żarówek od kontrolek i wszystko działa super, przebieg mamy swój własny, prędkościomierz na pewno działa tak samo, jak wcześniej... same zalety... :). Może oprócz tego, że aby wykręcić/wkręcić te dwa mechanizmy to trzeba albo mieć odpowiednio wąski klucz, albo odkręcać/wkręcać na dwa śrubokręty...

ABT co Ty na to (widziałeś więcej wersji liczników niż ja ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w sumie, to jest jeszcze jedno rozwiązanie dla tej przekładki - bez lutowania. Po prostu z nowego licznika wykręcamy obrotek i wskaźnik poziomu paliwa+temperatury i wkręcamy do starego licznika w miejsce wskaźników poziomu paliwa i temperatury

 

a co ja pisałem ? ;)

 

I najważniejsze, jeśli zależy nam na tym samym przebiegu oraz na tym żeby nic nie przelutowywać, możemy wymienić boczne wskaźniki lewy temp silnika na sam obrotomierz wyciągnięty z licznika i prawy wskaźnik paliwa na podwójny wskaźnik wyciągnięty z kupionego licznika, wymaga trochę więcej rozkręcania ;)

 

no właśnie z tym rozkręcaniem stwierdziłem, że mi się nie chce ;) choć jak później jeszcze to oglądałem to pewnie bym się zdecydował na przekładkę samego obrotomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a ja wrzucilem i mi nie dzialal obrotek :/ mam micre 97r a zegary maja obrotek nie ma abs i check`a.. jakies sugestie ? cos trzeba doprowadzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czarnej wtyczce do licznika tylko pin 1 powinien być bez kabla. Za zegarek odpowiadają zaledwie dwa z tych kabli, chyba 9 i 10 (trzeba prześledzić ścieżki). Jeśli jest tyle kabli, ile trzeba, to albo jakiś bezpiecznik, albo nie wiem co... jakoś nigdy mnie nie interesowało rozgrzebywanie wiązki kabli by się dowiedzieć, skąd idzie sygnał do obrotka, skoro ten u mnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczka oryginalna ktora jest u mnie w aucie

03adbf65d1308de7.jpg

wtyczka z zegarow ktore dostalem

06c6f30edf9b146b.jpg

 

dwie wtyczki w gornej w lewym rzedzie jest drugi od gory wolny niebieski przewod rozumiem ze to jego brakuje, ale w moich w prawym slupku 3ci od dolu jest rozowy (a w kupionych zegarach nie ma)

34681bf4701fa6a4.jpg

 

zegary kupione od tylu

345bac985316bf7f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ze sterownika/komputera (nie mam pojęcia). Różowy to na 100% jest od air bag. Do tego czarny i czerwony są na 100% od zegarka - czarny to masa - może być używana przez coś jeszcze, na czerwonym powinno być stale napięcie 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaktusiorr

Niech mi ktos powie, bom glupi zupelnie teraz...i zamiast mniej, to pytan wiecej sie rodzi:

 

- oryginalnie mam ten niebieski kabel we wtyczce (pin 2 bodajze) a mimo to obrotomierz nie dziala

- Czy to, ze wywalilem niebieskie zarowki(niebieskie plastiki)..no i brazowe tez, zastepujac wszystko zwyklymi zarowkami, ma wplyw na to? Bo teraz to mysle, ze moze to nie byly zwykle zarowki a moze jakies inne elementy, ktore tak wygladaly?

- zakladajac, ze pin 2 jest z sygnalem dla obrotomierza...ucinam go, dolutowuje kabel do komory silnika...i gdzie go wpiac tam?

 

Juz 2 miesiace licznik w aucie zamontowany....wszystko zrobione wizualnie...a obrotomierz sie nie rusza :/...wkurza mnie to....a tu, gdzie jestem to nie ma szans na kumatego mechanika, ktoremu z 'pier**la' by sie bawic chcialo w 'starym rzechu' :(

 

[ Dodano: Sro 16 Kwi, 2008 21:32 ]

http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=8773

 

Wynikaloby ,ze to bedzie niebieski kabel z cewki....i to by sie zgadzalo z tym kolorem przy wtyczce (zdjecia wypowiedzi powyzej).

Zatem niech mi tylko ktos powie, gdzie znajde cewke?....bo wnioskuje, ze tylko sie podpiac pod kabel i powinno smigac :)

Aha, w innych postach zauwazylem, ze ludzie pisza o oporniku i kondensatorze polaczonych szeregowo...zeby obrotek nie plywal...no coz...to sie zobaczy, gdy sie podepne ;)

 

Reasumuja: moze ktos mi lopatologicznie napisac, gdzie znajde cewke i kable do niej idace?

 

Dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaktusiorr

Opis:

 

Pin 2 we wtyczce, ktora idzie do obrotomierza, to jest TEN , ktory jest nam potrzebny.

Faktycznie, to jest ten opisany powyzej...niebieski kabel. Jesli przewod fabryczny idzie z wtyczki do ECU, trzeba go przeciac (Tak, zeby mozna bylo przylutowac do resztki kabla z wtyczki nowy kabel,ktory ciagniemy sami z komory silnika)...bo przy podlaczonym obrotomierz nie chce dzialac.

Sam kabel z komory silnika pociagnalem jedna z dziur pod podszybiem..sa tam specjalne otwory technologiczne, ktorymi spokojnie kabel idzie prosto do kabiny. Wystarczy wpychac kabel (kupilem ok 3m)..i pociagnac go od wewnatrz, gdy sie pokaze gdzies ;) ...pozniej juz tylko gdzies tylem pod kokpitem do licznika...i przylutowac koncowke do przygotowanego kabla z wtyczki (niebieskiego).

Od strony silnika, moj kabel wpialem nie do niebieskiego przewodu (tam jest faktycznie sygnal), ale do kabla przed wtyczka, ktore jest przedluzeniem niebieskiego (zaznaczone miejsce na zielono)...WAZNE, zeby nie pomylic kabli...niebieski idzie na dol gniazda, wiec trzeba sie wpiac do przewodu, ktory jest na dole wtyczki....u mnie bylo to zielono cos tam ;) Przecialem go jakies 3cm od wtyczki, sciagnalem moze z 7mm izolacji po obu stronach przecietych...tyle samo zostawilem w nowym,dokladanym przewodzie..wszystkie 3 koncowki ze soba skrecilem i zalutowalem calosc cyna. Pozniej tylko zaizolowanie wszystkiego. Najlepiej przed lutowaniem zalozyc koszulke termoskurczliwa, ktora scisnie wszystkie 3 kable...zaizolowac wszystko jeszcze tasma izolacyjna porzadnie, wlacznie z dodatkowym kablem....

Moj przewod podczepilem za pomoca opaski do rurek dolotowych powietrza...zeby sie nie paletaly gdzies blisko silnika niepotrzebnie.

 

..I JUZ :)

 

Zalozyc wtyczke, od ktorej prulismy kabel i mozemy sie cieszyc z fabrycznego obrotomierza w K11 :)

 

Najwiecej 'zabawy' trwalo zalozenie licznika spowrotem, bo linka predkosciomierza sie nie chciala ustawic w pozycji, w ktorej ja sciagnalem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość ZonkaMafiosa

a co z micrą z 2000r po lifcie?? mam licznik bez obrotka i chcialm zamontowac taki z obrotkiem, mam elektryczny wskaznik kilometrów i co w takiej sytuacji bo wiem ze licznik z predkosciomierzem na linke do mnie nie pasuje (bo niedoczytalam, kupiłam i teraz lezy) z ktorego modelu bedzie do mnie pasowal ?? szukałam na forum i nie znalazlam, jesli gdzies jest to nie bijcie od razu tylko podajcie chociaz link do tematu ;)please

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość ŻonkaMaFII

hej mam taki problem zakupilam licznik elektroniczny z obrotomierzem do swojej micry z 2000 r

 

taki licznik za 89zl

406230740

 

licznik jest od 1.5D a ja mam 1.0

 

i mam problem obrotomierz pokazuje dobrze a predkosciomierz zaniza i to duzo max predkosci jaka wskazuje to 55km/h :( w czym lezy problem ? impulsator inny jest w dieslu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...