Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Wymiana licznika bez obrotmierza na ten z obrotomierzem


Gość ABT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podepnę się pod ten temat chociaż sprawa jest raczej nietypowa mianowicie: Posiadam licznik do K 11 z elektronicznym wyświetlaczem przebiegu i z obrotomierzem wg Nissana jest to tzw. Typ B. Problem polega na tym, że wskazówka poziomu paliwa jest jakby po za skalą widać to na pierwszej fotce:

 

100_2923.jpg

 

Nie wiem co jest tego przyczyną, natomiast po uruchomieniu silnika wskazówka przesuwa sie tzn. działa ale nadaj po za skalą jak widać na fotce drugiej:

 

100_2924.jpg

 

Dodam, że posiadam jeszcze jeden licznik bez obrotka i tam wskaźnik paliwa działa bez problemu więc znaczy, że czujnik paliwa w baku i instalacja jest OK.

 

Zwracam się więc z pytaniem, czy może spotkał się ktoś z czymś takim i wie jak można to naprawić o ile to wogóle możliwe. Dodam, że pozostałe wskaźniki działają bez zarzutu.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ŻonkaMaFII

Mysle ze to problem ze wskazowka ,ktos kiedys probowal je sciagnac moze chcial biale tarcze zalozyc czy cus i problem ze zalozyl ja i nie trafil na fabryczne miejsce. Lecz uwazam ze kalibracja w warunkach domowych nie ma szans

 

 

ps. ihhih ten własnie licznik chciałam od Ciebie odkupic ale nie odpisałes na maila;) kupiłam od diesla i tez sie mecze ale z innym problemem, impulsatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koleżankę, cóż nie odpowiedziałem bo na licznik polowałem kilka dobrych miesięcy... Wracając do problemu dzisiaj pokombinowałem ze wskazówką łatwo da się ją zdemontować, ustaliłem jej położenie wzorując się na drugim działającym liczniku. Wskazania są identyczne ok 3/4 baku zarówno na starym jak i nowym liczniku gdy kluczyk jest w pozycji ON, gdy kluczyk wyciągnę wskazówka wraca do 0. Zobaczę czy kalibracja się udała na trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ŻonkaMaFII

to ja wracam do swojego ostatniego postu z pytaniem czy ktos moze wie jak sobie poradzic z licznikiem z obrotkiem od diesla w autku na benzyne?? predkosciomierz pokazuje maks 50km/h :/ a wskazówka podnosi sie bardzo powoli :/ :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wszystko jest opisane, nawet jak nie bedzie dzialac to masz moje zdjecia wrzucone z kostkami, pokazane jest miejsce gdzie w razie co podlaczyc przewod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam , na imie mi Marek i jestem tu nowy. Mam pytanie odnośnie wymiany liczników, chciałbym zastosować licznik z cyfrowym wyśfietlaczem i obrotomierzem do mikry k11 z 1996 roku. Obecnie mam też obrotomierz, ale nie w tym jest problem tylko w zupełnie innej instalacji elektrycznej. Czy ktoś już to robił lub coś wie na ten temat? Jakiekolwiek sugestie lub schematy starej i nowej instalacji , aby można było coś wymyślić. Dodam że nowe wskaźniki mam już zakupione i czekają na przeróbkę . Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc bo zgłupiałem. Posiadam K11 1.0 GX 1996r - golas (bez: ABS, poduszki, klimy, NCTV) poprostu silnik fotele kierownica i inne podstawy.

Oczywisty jest fakt że nie posiadam obrotka. Za to mam kontrolke engine check, 1 lampkę od ręcznego i tuż obok światełka długie.

 

Jeżeli chce przekładać licznik z takowym to który mam model mam wybrać?

 

http://www.allegro.pl/item592935524_liczni...micra_k_11.html

tu ledwo widać ale chyba jest to NCTV białe

 

http://www.allegro.pl/item594864553_liczni...micra_k_11.html tu chyba jest ABS

 

Czy może jeszcze jakiś inny bez tych ikonek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba powinny pasować. Jeśli któraś z niepotrzebnych ikonek jakimś cudem się jednak podświetli (nie powinna), to wystarczy wyciągnąć odpowiadającą jej żarówkę i po sprawie. Jeśli trudno w to uwierzyć, to wystarczy zdjąć własny licznik i obejrzeć od tyłu i pod światło i z tyłu będzie identyczny (lub prawie), a pod światło powinno być gdzieś widać kontrolkę ABS, NCVT i może nawet coś jeszcze ;).

 

to ja wracam do swojego ostatniego postu z pytaniem czy ktos moze wie jak sobie poradzic z licznikiem z obrotkiem od diesla w autku na benzyne?? predkosciomierz pokazuje maks 50km/h
Jeśli obrotomierz pracuje poprawnie, to wystarczy podmienić sobie sam prędkościomierz na ten z licznika na benzynę. Jeśli jednak i obrotomierz kłamie, to nie mam pojęcia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś musiałem wymienić diodę więc przy okazji rozkręcania zrobiłem pare zdjęć poglądowych. Moje pytanie kieruje do innych użytkowników bo nie widziałem innej micry od wewnątrz.

licznik.th.jpg

Czy istnieje taka wersja w której zegary od moich różnią się jedynie tym że po lewej stronie jest obrotomierz a po prawej 2 wskaźniki temp chłodziwa i wkaźnik paliwa?

Przeglądając dostępne na allegro liczniki stwierdziłem że posiadają one 2 wkaźniki hamulca (zaciągnięty ręczny P i (!) co oznacza niski stan płynu hamulcowego czy czujnik zużycia klocków?) W sumie zamienione miejscami znaczki mi by nie przeszkadzały ale co na badaniu okresowym? Osobiście nie posiadam u siebie żadnej kontrolki aktywnej nad wkaźnikiem paliwa, czy w tych które przedstawiłem znajduje się tam check engine czy są to te starsze zegary z micry która nie posiadała jeszcze kontrolki silnika?

Z góry dziękuje za okazaną pomoc i wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są. Przykłady:

1) Zwykły licznik z obrotkiem (prędkościomierz z zepsutym cyferblatem - można wymienić na swój prędkościomierz z własnym przebiegiem):

pict1 pict2 pict3 pict4

2) Wersja zielona, ale i przy okazji angielska (km/h mniejszą szarą czcionką):

pict1

3) Wersja zielona "europejska" (km/h) zamontowana w aucie, które pojechało sobie do pracy (dlatego brak zdjęć).

Gdybyś był zainteresowany kupnem 1) lub 2), to pisz na PW, co do ceny się dogadamy, oba liczniki są w pełni wartościowe, choć do prędkościomierza w wersji angielskiej ciężko się przyzwyczaić (za to przebieg jest też w milach, więc bez kręcenia licznika będzie z czasem mniejszy :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość PawelRm

przyznam szczerze ze nie czytałem całego tematu bo troche duzo tego więc licze na krótką odpowiedz:

 

Czy mając wersje 1.0 i kupując licznik z obrotkiem dużo trzeba przerabiać żeby działał poprawnie ? I czy ktoś sobie przypomina żeby było to opisane w tym temacie ?

 

 

pozdrawiam leniwych :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wosovsky

Nie wydaje mi się aby był jakikolwiek problem jeśli tylko wybierzesz wersje z tych samych lat. Sam zmieniałem w swojej K11 1,0 licznik na ten z obrotkiem i nie było żadnych komplikacji poza tym iż nowy licznik był wyskalowany do 200km/h a poprzedni do 180.

Jedynym utrudnieniem było trafienie z linka prędkościomierza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich klubowiczów !!!

Odświeżam temat.

Jak napisał wyżej któryś z klubowiczów, najlepiej jest szukać licznika z obrotomierzem z modeli podobnych rocznikowo.

Moja Micra '94 1.0 LX (totalny golas:bez el. szyb, bez centrala, bez wspomagania, bez abs-u, bez klimy, bez jaśków, no i oczywiście bez obrotomierza...)

Dawca: Micra '94 lub '95 1.3 Super S, central, wspomaganie, abs, el. szyby, brak jaśków, obrotomierz. :dribble:

Przekładka odbywała się na zasadzie "plug&play". Wszystko działa cacy, licznik kilometrów wraz z prędkościomierzem zostawiłem ze swojej Micruni, dodatkowa kontrolka od abs-u która była w adoptowanych zegarach w niczym nie przeszkadza.

Śmiem twierdzić iż uboższe wersje Micry LX które nie posiadają obrotka, mają w wiązce fabrycznej kabel odpowiedzialny za obroty.

Szukajcie zegarów z tego samego rocznika jak Wasze auto !!!

Nie wiem jak sytuacja wygląda w modelach po lifcie tj. od '98...

Pozdrawiam :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witajcie,

 

a ja mam poniższy problem z obrotomierzem w K11 po lifcie 2000r (przebieg na wyświetlaczu)

 

Mialem liczniki bez obrotomierza, kupilem takie same tylko z obrotkiem,

 

Po podłaczeniu kupionych z obrotkiem działa wszystko jak należy. Aby mieć taki sam przebieg co w swoim, rozebralem liczniki i przełożylem elementy (obrotek, poziom paliwa i temperatury) do mojego. Płyty głowne są takie z wygladu.

 

Po podpieciu moich "przerobionych" działa wszystko poza obrotomierzem. nie wiem gdzie lezy problem - czy trzeba cos dodać jeszcze na plycie starej,czy cos innego zrobic?

Po powtórnym przełożeniu obrotka to wersji kupionej działa bez problemu.

 

Może macie jakies pomysły?

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tatakai mylisz się co do wiązki. W moim 'golasie' (z bajerów jest tylko 1 poducha) nie było na 2 pinie sygnału do obrotka. Sygnał musiałem pociągnąć osobnym kabelkiem...

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kupiłem do K11 z 2002 roku licznik z obrotomierzem z roku 2000. Wystarczyło go tylko zamontowac i wszystko działa tylko przebieg auta zmniejszył się o 120 tys km :-/ Jeżdzę teraz autem na dotarciu z przebiegiem 15 tys. km :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam Mam K11 1.0 z 1997 roku. 1 airbag i ABS i mam w związku z tym pytanie czy ten licznik będzie pasował bez problemu, czy coś przerabiać trzeba. Licznik od micry 95r.

licznikj.jpg

Edytowane przez Piter80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

:nissan2: witam, znam temat z autopsji, mialem w micrusie licznik bez obrotomierza, kupilem na allegro taki sam ten sam rocznik z wersji 1,3, sam go nie zmienialem, ale elektryk w Miñsku Mazowieckim zrobil caøá robote. Patrzyøem mu na réce, pociagnal przewód z cewki i wpial do kostki. Dziala elegancko. Gdyby ktos potrzebowal danych elektryka piszcie na gg 49175515 pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój pierwszy post na forum. Witam wszystkich.

Dosłownie wczoraj kupiłem Nissan Micra K11 1.0 16V 1998r. po lifcie

Mam w niej zegary bez obrotomierza, samochód będzie używany przez moją żonę w głównym celu doleżdzania do pracy.

Chcę założyć zegary z obrotomierzem.

Jeżeli ktoś ma montowany ten kabelek do sygnału obrotów.

Bardzo proszę o wstawienie fotki i zaznaczenie gdzie się go wpina.

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

wtyczka oryginalna ktora jest u mnie w aucie

03adbf65d1308de7.jpg

wtyczka z zegarow ktore dostalem

06c6f30edf9b146b.jpg

 

dwie wtyczki w gornej w lewym rzedzie jest drugi od gory wolny niebieski przewod rozumiem ze to jego brakuje, ale w moich w prawym slupku 3ci od dolu jest rozowy (a w kupionych zegarach nie ma)

34681bf4701fa6a4.jpg

 

zegary kupione od tylu

345bac985316bf7f.jpg

 

Witam mam samochód od liku dni kupiłem inny zegar tylko problem polega na tym że

Brakuje mi 4kabli dwa niebieskie różowy i czerwony

Nie działa obrotek bo nie pociągniety kabelek jeszcze ale nie działa też zegar

Jak to podłączyć bo pewnie za zegar to te trzy niebieski różowy i czerwony ale jak i gdzie

Podłączyć może ktoś wie

 

przepraszam jeszcze raz przeczytałem cała dyskusje i przecież napisane jest że

rózowy to air bak

czerwony -stały plus

czarny-masa 

ale drugi niebieski to nie wiem od czego ?

teraz czas to wykonac jak bedzie czas

Witam ponownie

doszedłem co i do czego -przeczytałem od początku posta i jest opisane :whistle:  wiec pociągnąłem od aku "+" i masę z karoserii i sygnałowy z aparatu . kable pociągnąłem przy ścianie grodziowej w stronę pasażera i tam są dwa wielkie otwory w ścianie zaślepione gumowymi zaślepkami :) kable wychodzą pod schowkiem . później do zegarów , niestety przy probie na sucho bez lutowania zetknąłem + i masę i spaliłem ścieżki   płytki  :( po przełożeniu ze starego licznika ścieżki  okazało się że brak podświetlenia zegarka ( brak kondensatora który widać na zdjęciu wyżej  z prawej strony ) moje próby przylutowania nic nie pomogły nic się nie trzymało a że to moje pierwsze lutowanie ( drugie pierwsze było na przepustnicy) to zapewne coś nie tak robiłem albo płytka nie znam się :) wiec pociągnąłem cienki kabelek od żarówki wyżej do tej na dole i działa :)

 

teraz mam już polutowane druciki i dziś idę szukać sygnału do obrotomierza :)

już zmalałem za sygnał odpowiada u mnie biały kabel w aparacie zapłonowy 3 od góry

 

pytanie teraz do obrotów przy dzisiejszej temp -17 po odpaleniu 2500obr/min

po 10 sek zszedł na 2000 i po następnych 10sek zszedł na 1500 obr/min to chyba normalne przy takim mrozie czy za dużo?

witam

 

 pytanie do obrotów czy ktoś wie jakie powinny być obroty na danym biegu przy jakiej prędkości

mi obrotek pokazuje tak :

 

3bieg 50km/k 3000ob

4bieg 60km/h 3000obr

5 bieg 50km/h 2500obr

 

mysle żę przekłamuje

Edytowane przez siwy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po odpaleniu gdy jest zimny w granicach -5 ma około 1200 później schodzi do 760. Co do prędkości to 3000 na czwórce to mam jak przekrocze 80 dokładniej podam jak będę wracał z pracy po 23.

 

Na 3 i 4 przy 3000 słyszysz jak wyje silnik bo przy takich obrotach silnik juz wyje.

 

Edit

No i poczekasz do jutra z obrotami przesiadłem się ze służbowego w micrunie, a tam kapec ehh. Dobrze że miałem drugie auto i czym do chałupy wrócić bo o 23:30 jeszcze na tym mrozie kolo zmieniać..

Edytowane przez camello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...