Gość ABT Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Temat wiele razy się powtarzał i każdy odpisuje, że wystarczy przełożyć i będzie działało. Owszem sam obrotomierz będzie działał ale jeśli już mamy kontrolkę ABS czy poduszki powietrznej i mamy micre która jeszcze nie ma kontrolki check engine to napotykamy na różne problemy. Proszę o podwieszenie tego jakże popularnego tematu w przyklejonych dla potomnych Ogólnie mamy dwa rodzaje liczników w micrach dla wersji z silnikiem 1.3 Te z lat 1993-1995 i 1995-1998 (nie mówię o tych micrach po lifcie od 1998 r które już mają elektorniczny licznik km (przebieg). Pierwsze micry nie miały kontrolki check engine i mają inne rozwiązanie odnośnie kontrolki poduszki powietrznej niż te nowsze co widać na zdjęciu. Drugie mają już wspomnianą kontrolkę engine i do tych raczej nie możemy wpasować licznika ze starszego rocznika wiadomo dlaczego, tzn możemy ale nie będziemy mieli kontrolki. To po pierwsze Dwa jeśli mamy starszą micre a dostaliśmy nowszy licznik to nie ma żadnego problemu podłączyć, ale jeśli mamy już air baga to trzeba zastosować takie rozwiązanie jak na zdjęciu, diodę ze starego licznika należy podpiąć do nowszego w ten sposób jak na zdjęciu poglądowym. Oczywiście jak mamy nowszy licznik bez obrotka a z poduchą i jak dostaniemy też nowszy z obrotomierzem ale bez poduchy to wystarczy spojrzeć na ten bez obrotmierza i podpiąć diodę w tym co dostaliśmy tak jak na tym co mieliśmy do tej pory. Na górze stary licznik i namalowane jak była podpięta fabrycznie dioda poduszki dla starszego licznika a na dole widzimy ten nowszy licznik i jak należy podpiąć diodę żeby świeciła w starszej micrze ale już na nowszym liczniku (na dole widzimy licznik z auta bez poduszki i abs więc nie wiem jak fabrycznie ta dioda jest podpięta, więc nie wiem co będzie jak dostanie się nowszy licznik z fabryczną poduszką czy też będzie działać w starszej micrze). Niebieska plama na gorze to kondensator pod tym plastikiem, który został przelutowany do nowszego licznika (jest pod czerwona koszulką termokurczliwą) tam gdzie wskazuje to niebieska strzałka na dolnym liczniku. Natomiast kwestia ABSu to już błaha sprawa bo jeśli go w liczniku który chcemy włożyć nie było a my mamy to wystarczy przelutować kondensator (zielona pofałdowana kreska górny licznik) w miejsce gdzie wskazuje zielona strzałka na dole, na które jak się tylko spojrzy to od razu widać ze to ma być tak bo w każdym liczniku wygląda to identycznie więc tu nie ma wielkiego problemu bo wystarczy spojrzeć na bez obrotomierza i analogicznie zastosować to z obrotomierzem. To chyba wyjaśnia problem w miarę dokładnie dla modeli k11 ale przetestowany na silnikach 1.3 (1993-1998), Czyli podsumowując jeśli mamy poduszkę w micre 1993-1995 (mogę się jednak mylić co do daty 1995 że od wtedy gdzieś micry już miały check engine) lepiej szukać obrotmierza starszego choćby pochodził z modelu bez poduszki (bez tego całego plastikowego ustrojstwa na nim z tyłu, byle by było miejsce pod nie aby przełożyć to z tego licznika bez obrotmierza), ale jeśli już nam się trafił nowszy licznik dla starszej micry należy zastosować taki wariant jak na zdjęciu. A ABS to dowolna swoboda Oczywiście tylko nie wkładamy do nowszej micry licznika od starszej bo nie będziemy mieli wszystkich kontrolek I najważniejsze, jeśli zależy nam na tym samym przebiegu oraz na tym żeby nic nie przelutowywać, możemy wymienić boczne wskaźniki lewy temp silnika na sam obrotomierz wyciągnięty z licznika i prawy wskaźnik paliwa na podwójny wskaźnik wyciągnięty z kupionego licznika, wymaga trochę więcej rozkręcania pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 przelutować no wiem, ale słownik firefoxa to popodkreślał i pozmieniał że oba końce przewodów były zakończone podkładkami i nie były lutowane do licznika, a przykręcane wkrętami. Czerwony tam gdzie przylutowałeś, czarny na drugim końcu ścieżki no dokładnie, poucinałem końce diody bo były właśnie przykręcone w starym liczniku i przylutowałem bo tak było wygodniej, bo tam gdzie są miejsca fabryczne te otwory na śruby są nieco większe i nie miały gwinta i nie chciało mi się szukać jakiś śrubek i wkręcać ich gwintując Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 ja kupiłem licznik z samochodu ze skrzynią CVT z 97r i nie mam check engine, ale mam za to 2 diody z hamulca ręcznego i (P) z automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 a no tak rzeczywiście jeszcze jest ta różnica, że ręczny ma podwójną kontrolkę a w nowszym liczniku już jest jedna. A i nie wiem jak jest w wersjach z silnikami 1.0, niby liczniki wyglądały tak samo jak 1.3 tylko inna skala a nie miałem możliwości dokładnej analizy A ten licznik na pewno kupiłeś z micry z 1997 r. Wychodziło by na to, że k11 1.3 miały check engine od któregoś tam roku a 1.0 nie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 nie mam 100% pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Tak w sumie, to jest jeszcze jedno rozwiązanie dla tej przekładki - bez lutowania. Po prostu z nowego licznika wykręcamy obrotek i wskaźnik poziomu paliwa+temperatury i wkręcamy do starego licznika w miejsce wskaźników poziomu paliwa i temperatury - nie da się wkręcić nie tam, gdzie trzeba, bo jeden jest mocowany na dwie śruby, a drugi na jedną. Potem jeszcze przekładamy parę żarówek od kontrolek i wszystko działa super, przebieg mamy swój własny, prędkościomierz na pewno działa tak samo, jak wcześniej... same zalety... . Może oprócz tego, że aby wykręcić/wkręcić te dwa mechanizmy to trzeba albo mieć odpowiednio wąski klucz, albo odkręcać/wkręcać na dwa śrubokręty... ABT co Ty na to (widziałeś więcej wersji liczników niż ja ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Tak w sumie, to jest jeszcze jedno rozwiązanie dla tej przekładki - bez lutowania. Po prostu z nowego licznika wykręcamy obrotek i wskaźnik poziomu paliwa+temperatury i wkręcamy do starego licznika w miejsce wskaźników poziomu paliwa i temperatury a co ja pisałem ? I najważniejsze, jeśli zależy nam na tym samym przebiegu oraz na tym żeby nic nie przelutowywać, możemy wymienić boczne wskaźniki lewy temp silnika na sam obrotomierz wyciągnięty z licznika i prawy wskaźnik paliwa na podwójny wskaźnik wyciągnięty z kupionego licznika, wymaga trochę więcej rozkręcania no właśnie z tym rozkręcaniem stwierdziłem, że mi się nie chce choć jak później jeszcze to oglądałem to pewnie bym się zdecydował na przekładkę samego obrotomierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 a co ja pisałem ?A faktycznie, przepraszam, tak naprawdę całość czytałem dość dawno temu... moja wina . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 a ja wrzucilem i mi nie dzialal obrotek :/ mam micre 97r a zegary maja obrotek nie ma abs i check`a.. jakies sugestie ? cos trzeba doprowadzic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jabuszko Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 ja mam podobnie wstawilem licznik do micry 1.0 z 93 rok i nie dzialal obrotek ani nawet zegarek... wiecie mzoe dlaczego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Na czarnej wtyczce do licznika tylko pin 1 powinien być bez kabla. Za zegarek odpowiadają zaledwie dwa z tych kabli, chyba 9 i 10 (trzeba prześledzić ścieżki). Jeśli jest tyle kabli, ile trzeba, to albo jakiś bezpiecznik, albo nie wiem co... jakoś nigdy mnie nie interesowało rozgrzebywanie wiązki kabli by się dowiedzieć, skąd idzie sygnał do obrotka, skoro ten u mnie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jabuszko Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 w weekend rozbiore licznik swojej pani i sprawdze porobie zdjecia jak co i ocenimu ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 wtyczka oryginalna ktora jest u mnie w aucie wtyczka z zegarow ktore dostalem dwie wtyczki w gornej w lewym rzedzie jest drugi od gory wolny niebieski przewod rozumiem ze to jego brakuje, ale w moich w prawym slupku 3ci od dolu jest rozowy (a w kupionych zegarach nie ma) zegary kupione od tylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jabuszko Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 to zapewne pin odpowiedzialny za sygnal dla obrotka tylko teraz zagwistka skad wziasc sygnal jesli go niema fabrycznie?? ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 albo alternator albo cewka. zapomnialem dodac wlasnie to pytanie. a ten rozowy co jest w moich zegarach to jest na 90% AIRBAG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Albo ze sterownika/komputera (nie mam pojęcia). Różowy to na 100% jest od air bag. Do tego czarny i czerwony są na 100% od zegarka - czarny to masa - może być używana przez coś jeszcze, na czerwonym powinno być stale napięcie 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 eh, kurde juz wystarczy ze w octavii bawilem sie z przewodami od sterownika do tempomatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktusiorr Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Niech mi ktos powie, bom glupi zupelnie teraz...i zamiast mniej, to pytan wiecej sie rodzi: - oryginalnie mam ten niebieski kabel we wtyczce (pin 2 bodajze) a mimo to obrotomierz nie dziala - Czy to, ze wywalilem niebieskie zarowki(niebieskie plastiki)..no i brazowe tez, zastepujac wszystko zwyklymi zarowkami, ma wplyw na to? Bo teraz to mysle, ze moze to nie byly zwykle zarowki a moze jakies inne elementy, ktore tak wygladaly? - zakladajac, ze pin 2 jest z sygnalem dla obrotomierza...ucinam go, dolutowuje kabel do komory silnika...i gdzie go wpiac tam? Juz 2 miesiace licznik w aucie zamontowany....wszystko zrobione wizualnie...a obrotomierz sie nie rusza :/...wkurza mnie to....a tu, gdzie jestem to nie ma szans na kumatego mechanika, ktoremu z 'pier**la' by sie bawic chcialo w 'starym rzechu' [ Dodano: Sro 16 Kwi, 2008 21:32 ] http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=8773 Wynikaloby ,ze to bedzie niebieski kabel z cewki....i to by sie zgadzalo z tym kolorem przy wtyczce (zdjecia wypowiedzi powyzej). Zatem niech mi tylko ktos powie, gdzie znajde cewke?....bo wnioskuje, ze tylko sie podpiac pod kabel i powinno smigac Aha, w innych postach zauwazylem, ze ludzie pisza o oporniku i kondensatorze polaczonych szeregowo...zeby obrotek nie plywal...no coz...to sie zobaczy, gdy sie podepne Reasumuja: moze ktos mi lopatologicznie napisac, gdzie znajde cewke i kable do niej idace? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 kaktusiorr, swoja droga napisz na pw skad zamawiales takie ladne ringi na zegary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jabuszko Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 rozumiem ze z tego wlasnie nibieskiego kabelka mozna sobie wziasc sygnal do obrotka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 kurcze jabuszko, nie testowalem osobiscie u siebie, a niestety ten weekend na drutowanie mi odpada, a w ns mam szkole... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaktusiorr Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opis: Pin 2 we wtyczce, ktora idzie do obrotomierza, to jest TEN , ktory jest nam potrzebny. Faktycznie, to jest ten opisany powyzej...niebieski kabel. Jesli przewod fabryczny idzie z wtyczki do ECU, trzeba go przeciac (Tak, zeby mozna bylo przylutowac do resztki kabla z wtyczki nowy kabel,ktory ciagniemy sami z komory silnika)...bo przy podlaczonym obrotomierz nie chce dzialac. Sam kabel z komory silnika pociagnalem jedna z dziur pod podszybiem..sa tam specjalne otwory technologiczne, ktorymi spokojnie kabel idzie prosto do kabiny. Wystarczy wpychac kabel (kupilem ok 3m)..i pociagnac go od wewnatrz, gdy sie pokaze gdzies ...pozniej juz tylko gdzies tylem pod kokpitem do licznika...i przylutowac koncowke do przygotowanego kabla z wtyczki (niebieskiego). Od strony silnika, moj kabel wpialem nie do niebieskiego przewodu (tam jest faktycznie sygnal), ale do kabla przed wtyczka, ktore jest przedluzeniem niebieskiego (zaznaczone miejsce na zielono)...WAZNE, zeby nie pomylic kabli...niebieski idzie na dol gniazda, wiec trzeba sie wpiac do przewodu, ktory jest na dole wtyczki....u mnie bylo to zielono cos tam Przecialem go jakies 3cm od wtyczki, sciagnalem moze z 7mm izolacji po obu stronach przecietych...tyle samo zostawilem w nowym,dokladanym przewodzie..wszystkie 3 koncowki ze soba skrecilem i zalutowalem calosc cyna. Pozniej tylko zaizolowanie wszystkiego. Najlepiej przed lutowaniem zalozyc koszulke termoskurczliwa, ktora scisnie wszystkie 3 kable...zaizolowac wszystko jeszcze tasma izolacyjna porzadnie, wlacznie z dodatkowym kablem.... Moj przewod podczepilem za pomoca opaski do rurek dolotowych powietrza...zeby sie nie paletaly gdzies blisko silnika niepotrzebnie. ..I JUZ Zalozyc wtyczke, od ktorej prulismy kabel i mozemy sie cieszyc z fabrycznego obrotomierza w K11 Najwiecej 'zabawy' trwalo zalozenie licznika spowrotem, bo linka predkosciomierza sie nie chciala ustawic w pozycji, w ktorej ja sciagnalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZonkaMafiosa Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 a co z micrą z 2000r po lifcie?? mam licznik bez obrotka i chcialm zamontowac taki z obrotkiem, mam elektryczny wskaznik kilometrów i co w takiej sytuacji bo wiem ze licznik z predkosciomierzem na linke do mnie nie pasuje (bo niedoczytalam, kupiłam i teraz lezy) z ktorego modelu bedzie do mnie pasowal ?? szukałam na forum i nie znalazlam, jesli gdzies jest to nie bijcie od razu tylko podajcie chociaz link do tematu ;)please Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=obrotomierz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=obrotomierz Ciężko będzie znaleźć taki elektroniczny po 2000 z obrotomierzem ja już kilka miesięcy poluje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ŻonkaMaFII Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 hej mam taki problem zakupilam licznik elektroniczny z obrotomierzem do swojej micry z 2000 r taki licznik za 89zl licznik jest od 1.5D a ja mam 1.0 i mam problem obrotomierz pokazuje dobrze a predkosciomierz zaniza i to duzo max predkosci jaka wskazuje to 55km/h w czym lezy problem ? impulsator inny jest w dieslu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.