Gość G_H_O_S_T Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Witam! Mam pytanie a mianowicie czy jak zapnę przód w mojej Navarce to czy dioda na desce 4WD ( żółta) powinna świecić, mrugać czy w ogóle nie zapalić się. Bo czasami mruga a czasami w ogóle się nie świeci i nie wiem czy jest to ustarka czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cieniu Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Nie powinna się ; ani świecić, ani mrugać - ona sygnalizuje nieprawidłowości ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Dokładnie. Ona zapala się tylko po włączeniu zapłonu żebyś mógł sprawdzić że istnieje, potem gaśnie i tak powinno zostać. Jeśli zapala się podczas pracy silnika, to może to oznaczać jakiś problem z napędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość G_H_O_S_T Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Bo ja mam czasami tak, że gdy przełączę na 4x4 to czasami miga ale zazwyczaj zdarza się, że się nie świeci dlatego zadałem to pytanie. Teraz wiem, że coś jest nie tak i będę szukał nieprawidłowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cieniu Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 A spróbuj przełączyć na odpuszczonym pedale gazu i nie naciskaj - póki nie zaskoczy.. Jeśli zamruga, spróbuj na luzie.. W przeciwnym razie chyba czeka Cię wizyta w serwisie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 W Navarze potwierdzeniem załączenia napędu na cztery koła jest ten symbol zaczernionych czterech kół na lewym ciekłokrystalicznym wyświetlaczu w zegarach. 4WD zapala się podczas włączenia silnika i musi zaraz zgasnąć. Jeśli zapala Ci się podczas przełączania napedów, to tak jak koledzy radzili - podjedź do serwisu. Może jakiś głupi czujnik zwariował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość G_H_O_S_T Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 No i właśnie mi się wydaje, że po załączeniu 4H nie ciągnie na 4 koła. A jeszcze jedno pytanko: Czy po załączeniu na 4H koła na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym na desce rozdzielczej powinny mrugać czy świecić? Bo u mnie mrugają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Powinien się na LCD zaświecić na stałe symbol przedniej osi (zwykle nie od razu, czasem po sekundzie albo dwóch) po przełączeniu na 4H, na 4LO również (wtedy dodatkowo napis 4LO). Prosty test czy masz dołączony przedni napęd: na suchym asfaltowym parkingu lub drodze skręć mocno w którąś stronę i jedź, jak będziesz czuł duże opory i kierownica będzie ciężko działać - napęd działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Prosty test czy masz dołączony przedni napęd: na suchym asfaltowym parkingu lub drodze skręć mocno w którąś stronę i jedź, jak będziesz czuł duże opory i kierownica będzie ciężko działać - napęd działa. Gdzieś czytałem (w jakiejś gazetce motoryzacyjnej), że można uszkodzić ten napęd jeżdżąc po asfalcie. 4H służy do jazdy na śliskim śniegu, błocie lub sypkim piasku. Jazda po twardej nawierzchni raczej niewskazana. Z własnych doświadczeń wiem, że nie da się manewrować np. przy parkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość G_H_O_S_T Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ja nie jeździłem po asfalcie z zapiętym przodem nawet na śliskiej nawierzchni tylko w terenie. Jednak ostatnio nie miałem czasu, żeby sobie pojeździć. Teraz gdy chciałem zapiąć 4H zaczęło się tak dziać. Czeka mnie chyba wizyta u elektryka :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Prosty test czy masz dołączony przedni napęd: na suchym asfaltowym parkingu lub drodze skręć mocno w którąś stronę i jedź, jak będziesz czuł duże opory i kierownica będzie ciężko działać - napęd działa. Gdzieś czytałem (w jakiejś gazetce motoryzacyjnej), że można uszkodzić ten napęd jeżdżąc po asfalcie. 4H służy do jazdy na śliskim śniegu, błocie lub sypkim piasku. Jazda po twardej nawierzchni raczej niewskazana. Z własnych doświadczeń wiem, że nie da się manewrować np. przy parkowaniu. No to właśnie napisałem, żeby sprawdzić czy przy manewrach będzie ciężko czy nie: trzeba włączyć i sprawdzić. A od takiego sprawdzania to na pewno nic się nie popsuje, z plastiku te napędy nie są zrobione ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zajcew83 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 N apoczatek chcialbym powitac wszystkich posiadaczy NAVAR i nie tylko Mam pytanie odnosnie zalanczania reduktora oraz uzywania 4X4 przy cofaniu i w zakretach. Pomiewaz niemoge zprecyzowac poprawnie instrukcji. Czy 4X4 mozna uzywac przy cofaniu i w zakretach,po wczesniejszym zalaczeniu na postoju i z wyprostowanymi kolami :?: :?: :/ Czy wogole niemozna uzywac 4X4 Hi, LO przy cofaniu i na zakretach :?: ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jestem nowy wiec jesli bedzie krytyka to poprosze light na poczatek. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 N apoczatek chcialbym powitac wszystkich posiadaczy NAVAR i nie tylko Mam pytanie odnosnie zalanczania reduktora oraz uzywania 4X4 przy cofaniu i w zakretach. Pomiewaz niemoge zprecyzowac poprawnie instrukcji. Czy 4X4 mozna uzywac przy cofaniu i w zakretach,po wczesniejszym zalaczeniu na postoju i z wyprostowanymi kolami :?: :?: :/ Czy wogole niemozna uzywac 4X4 Hi, LO przy cofaniu i na zakretach :?: Cześć, fajnie że do nas dołączyłeś! Co do korzystania z reduktora i/lub 4x4 w jeździe do tyłu to osobiście nie widzę przeciwwskazań. Nie raz trzeba po coś cofnąć, wyjechać z jakiegoś mokradła etc. i to wszystko z 4x4 i nie ma powodu żeby coś działało do tyłu inaczej niż do przodu. A z zakrętami to trzeba uważać z tej prostej przyczyny, że włączenie 4x4 w navarze to zblokowanie mostów ze sobą, 1:1, a więc koła przednie obracają się z taką samą prędkością jak koła tylne. Ja wiadomo jadąc np. w przód i skręcając powodujesz, że koła przednie mają do pokonania dłuższą drogę (po większym łuku) od kół tylnych, więc będzie występował efekt "jak gdyby" koła tylne kręciły się szybciej, co powoduje wypychanie przodu na zewnątrz łuku. Nie stanowi to problemu technicznego na powierzchni o słabej przyczepności (śnieg, żwir, ziemia, etc), natomiast na asfalcie i podobnych objawi się stukami, zgrzytaniem i innymi efektami naprężeń, dlatego nie jest zalecane korzystanie z 4x4 w takim przypadku. W skrajnych sytuacjach możesz doprowadzić do uszkodzenia mechanizmu napędowego. Spróbuj kiedyś na parkingu manewrować przy włączonym 4x4 to zrozumiesz w mig o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zajcew83 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Dzieki bardzo domadm. Juz probowalem wczesniej manewrowac z 4X4 na parkingu ale naszczescie zadnych zgrzytow niebylo. A wiec w instrukcji chodzilo o zakaz wlanczania 4X4 w czasie jazdy do tylu i w zakretach (ostrych) :?: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cieniu Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Nie bardzo Was rozumiem :/ Staram się wyobrazić sobie sytuację, że jadę do tyłu i włączam 4x4 - po co ?? jakby przed ruszeniem do tyłu (czyli na postoju) nie można tego było zrobić... I wtedy mnie "wali" zastanawianie się, co autor instrukcji miał na myśli... Nieprawda :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 No właśnie: "włączania W CZASIE JAZDY" ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 z tego co wiem to w czasie jazdy tylko nowy mitsu l200 moze sobie pozwolic na zmiane napedow z 2 na 4 i odwrotnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 z tego co wiem to w czasie jazdy tylko nowy mitsu l200 moze sobie pozwolic na zmiane napedow z 2 na 4 i odwrotnie... Nieprawda :kosci: W Navarze tak jak i w L200 można zapinać 4 łapy jak i odpinać przy prędkościach do 100 km/h. Czytać instrukcję i nie straszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 zgadza się. A podejrzewam że w Mitsu reduktora podczas jazdy też nie da się załączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Czytać instrukcję i nie straszyć wlasnie czytam i u mnie jak wol na suficie jest naklejka i instrukcja jak sie poslugiwac i przelaczac ustrojstwa 2H 4H 4L i jak wol jest napisane zatrzymac sie, przezucic na N (AT) i wtedy wajhlowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Czytać instrukcję i nie straszyć wlasnie czytam i u mnie jak wol na suficie jest naklejka i instrukcja jak sie poslugiwac i przelaczac ustrojstwa 2H 4H 4L i jak wol jest napisane zatrzymac sie, przezucic na N (AT) i wtedy wajhlowac Może w hamerykańskich jest inaczej. Tam gdzie są sprzegiełka trzeba się zatrzymać. Tam gdzie są zabieraki mozna podczas jazdy. Tu Nissan pisze o prędkości do 100 km/h. ( 2H na 4H i z powrotem) A tam gdzie są sprzegiełka ręczne to dodatkowo oprócz zatrzymania, trzeba drzwi otworzyć, wyjść na zewnątrz i kluczem do kół przerzucić wjachy w przednich kołach. :one: A z 4H na 4L i z powrotem trzeba się zatrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 poczekajcie - polazlem do auta doczytac temat i jak wol to ja niedoczytalem 2H i 4H przelaczac ponizej 25 MPH - czyli 40 kmph, jedynie 4L tylko przy zatrzymaniu - sorki za zamieszanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 :one: Czytać i jescze raz czytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 MKmario wnioskując, posiadasz osławione :diabel2: automaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 MKmario wnioskując, posiadasz osławione :diabel2: automaty.sie znaczy ze co?? ano automat, daje rade poki co wszedzie jesli o teren chodzi - jak czegos nie wiem to chetnie przyjme DW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.