Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] stuki - zawieszenie tył


drax
 Share

Recommended Posts

witam,

przegladalem forum ale nie znalazlem zbyt wielu postow odnosnie tylnego zawieszenia

problem mam taki ze przy przejezdzaniu np przez progi,dolki slychac z tylu dosc glosne dupniecie, tak jakby cos dosyc mocno walilo w podwozie

ogladalem zawieszenie no i wyglada wszystko ze jest ok, przy dociskaniu autka reaguje ono ok - ugina sie bez jakis zgrzytow etc

Link to comment
Share on other sites

Sam bez kanalu tego nie sprawdzisz.Zacznij od sprawdzenia zamocowania zapasówki,gaśnicy i innych rzeczy z bagażnika.W mojej corolli szukałem dość długo i w zawieszeniu nic a rupotala gaśnica.Jak to wszystko sprawdzisz i nic to pozostaje mechanior i kanal.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie wydlubalem wszystko z auta, kombinowalem nawet z rozkladaniem/skladaniem tylnych siedzen ale dalej mialem to samo

jak sie okazalo rzygnal amorek no i trzeba bedzie wymienic

 

ciekaw jestem czy zawsze tak nagle to sie dzieje, bo wczesniej nie mialem zadnych objawow zdychajacych amorkow, zero plywania i podskakiwania autka

Link to comment
Share on other sites

Mam u siebie dokładnie to samo. Na najbliższą sobotę tj. 5 stycznia jestem umówniony w ASO na oględziny i diagnoze co trzeba wymieniać. Wstępna sugestia znajomego z ASO, bez kanału i jazdy autem, to poduszka nad tylnym amortyzatorem. Ale dokładne informacje dopiero po ogledzinach.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie wydlubalem wszystko z auta, kombinowalem nawet z rozkladaniem/skladaniem tylnych siedzen ale dalej mialem to samo

jak sie okazalo rzygnal amorek no i trzeba bedzie wymienic

 

ciekaw jestem czy zawsze tak nagle to sie dzieje, bo wczesniej nie mialem zadnych objawow zdychajacych amorkow, zero plywania i podskakiwania autka

 

Objawy były tylko ich nie czułeś.Amory zazwyczaj siadają stopniowo ,że tego nie wyczuwamy ponieważ kierowca sie do tego przyzwyczaja.A tak poza tym zdaża sie też ,że amor pada nagle i już.Założyłem kiedyś Delphi( bo były tańsze) zdechły 2 dni później.Reklamacja,wymiana i znowu 2 tygodnie jazd i koniec-syf albo pech.Założyłem KYB i total spoko. :)

Link to comment
Share on other sites

no ja bede zakaldal kayaby czy jak one tam sie zwa

a co do objawow to w sumie racja bo tak troche glosniej chyba bylo w aucie ostatnimi czasy na doleczkach :) ale od czego ma sie radyjko

Link to comment
Share on other sites

Guest scarab
ale od czego ma sie radyjko

radio dobre lekarstwo na stuki, aczkolwiek zbyt póżna reakcja na nie prawidłową prace podzespołów może kosztować znacznie więcej

Link to comment
Share on other sites

Guest blufut

U mnie też sie pojawiły stuki w tylnym zawieszeniu. z tym że gdy samochód był obciążony kompletem pasażerów +bagaże to te stuki ustawały. Ponadto te stuki raz się pojawiają a raz nie. Kiedys wjeźdżałem na mały stopień z ziemii top stuki trwały także po zatrzymaniu samochodu. Wydaje mi się że to może byc wina mocowania tłumika. Ale amortyzator tez na wszelki wypadek sprawdzę. Amortyzatory wymienia się odrazu oba na jedną oś, wszystkie w samochodzie, czy tez mozna je podmieniać pojedyńczo?

 

Pozdrawiam

blufut

Link to comment
Share on other sites

U mnie też sie pojawiły stuki w tylnym zawieszeniu. z tym że gdy samochód był obciążony kompletem pasażerów +bagaże to te stuki ustawały. Ponadto te stuki raz się pojawiają a raz nie. Kiedys wjeźdżałem na mały stopień z ziemii top stuki trwały także po zatrzymaniu samochodu. Wydaje mi się że to może byc wina mocowania tłumika. Ale amortyzator tez na wszelki wypadek sprawdzę. Amortyzatory wymienia się odrazu oba na jedną oś, wszystkie w samochodzie, czy tez mozna je podmieniać pojedyńczo?

 

Pozdrawiam

blufut

Amortyzatory wymieniamy zawsze parami :)

Link to comment
Share on other sites

No i w moim przypadku znamy już przyczynę stukania tylnego zawieszenia - najprawdopodobniej pęknięty tylny prawy amortyzator. O dziwo jest sprawny w 75%, tak samo jak wszystkie, ale pracuje po ukosie. Do wymiany tylny amor i chyba przy okazji poduszka nad nim.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slavecky

Ciekawe... Mam to samo w prawym tyle choć furka ma dopiero 46tys....

To nawet nie walenie, czy dudnienie..

Ot takie telepanie, postukiwanie (zwłaszcza na z pozoru "niewinnych" nierównościach)

Może to jakaś wada fabryczna amorów albo poduszek pod nimi?

Jeszcze nie sprawdzałem co to ale czytając wasze zmagania wydaje mi się, ze to właśnie amor lub poducha.

S.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam u siebie 94 tyś km. Według miejscowego ASO bardzo rzadko występuje defekt poduszek pod amortyzatorami w N16. To jest przypadłość głownie primer kombi. Koszt oryginalnego amorka nissana to z 330zł - na szczęście robociznę ma u nich za darmo (znajomości :D )

Link to comment
Share on other sites

Guest Michel

warto sprawdzić. Mój ojciec jeździ Mitsubushi Lancerem, coś mu z tyłu stukało, nikt w serwisie nie wiedział co to jest...Było to tym bardziej dziwne, że samochód miał 30 tyś przebiegu. Pewnego dnia do serwisu Mitsubishi wpadł mechanik z Nissana i powiedział, że w niektórych Nissanach i mitsubishi stukają tak jakieś prowadnice w hamulach, któe trzeba albo smarować albo wymienić jakieś podkładki. Szczegółów nie znam - postaram się dowiedzieć. Ale warto się tym zainteresować. Trzymam kciuki!

Link to comment
Share on other sites

no u mnie zdecydowanie to byly amory, teraz jakos tak dziwnie cicho w aucie i jednak wczesniej nie trzymala sie tak drogi jak obecnie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...