Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamarzające spryskiwacze


em
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy w Waszych navarkach zamarzają spryskiwacze przedniej szyb i lamp ? zauważyłem, że przy mrozach ok -5 przestają działać spryskiwacze.

Macie jakieś pomysły co może być powodem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy w Waszych navarkach zamarzają spryskiwacze przedniej szyb i lamp ? zauważyłem, że przy mrozach ok -5 przestają działać spryskiwacze.

Macie jakieś pomysły co może być powodem ?

 

a moze zmienic plyn do spryskiwaczy ? ja kupuje shella do -22 i nie zauwazylem problemu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz słaby płyn w zbiorniku. Wlej koncentrat - są takie do -80 st.C.

 

Obniży Ci temperaturę zamarzania całego płynu w zbiorniku.

 

Albo denaturat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlaśnie ja też to zauważyłem , tzn spryskiwacze szyby spokojnie pryskają ale te od lamp , to raczej nie ..... teoretycznie owinno jeśli już zamarznąć tu i tu a nei tylko w jednych.... A temperatury bywały w ok -20 , i te przy szybie działają ...

a używam tych najtańszych z markietu... teraz wlałem orlenowski ... nie widzę różnicy :) no może nuta zapachowa jakaś inna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w wersji LE spryskiwacze i lusterka powinny być podgrzewane. Jeśli tak, to jak to włączyć ?

 

Ostatnio na trasie przy mrozie -5 C także zamarzły mi spryskiwacze. Zmienię płyn na lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denaturatu nie polecam, w którymś z poprzednich samochodów rozpuścił mi klej przedniej szyby :<

 

Nikt nie mówi , żeby jeździć na czystym :D

 

A czy się różni etanol z płynu do spryskiwacza od tego w denaturacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w wersji LE spryskiwacze i lusterka powinny być podgrzewane. Jeśli tak, to jak to włączyć ?

 

Ostatnio na trasie przy mrozie -5 C także zamarzły mi spryskiwacze. Zmienię płyn na lepszy.

 

Mam takie wrażenie, że podgrzewanie spryskiwaczy jest uruchamiane wraz z podgrzewaniem tylniej szyby.

 

Miłego dnia

Vratko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domadm - ze spryskiwaczy to trudniej przepuścić przez chlebek :D

 

Byli kiedyś u mnie w miasteczku tacy, którzy ludziom Borygo z chodnic spuszczali jak nie mieli spirytu.

Starszemu kiedyś z UAZ-a opróżnili - zabrali też 5l zapasu :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem w instrukcji, że podgrzewane są tylko lusterka (ta opcja włącza sie przy grzaniu tylnej szyby). Niestety nie ma podgrzewanych dyszy spryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

To jakiś koszmar. Jak mi zamarzły przy pierwszym mrozie to myślałem że pomyliłem płyn z letnim, wlałem koncentrat, nic nie dało, zamarzał podczas jazdy. Dzisiaj zalałem pusty zbiorniczek płynem z Orlenu do -22stn na stacji spryskałem szyby - chwilę działało i przy -4 na zewnątrz spryskiwacze zamarzły podczas jazdy. Już nie daję rady - szyby brudne, nic nie widać, ledwo z trasy wróciłem - czy ktoś jeszcze tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup inny płyn, nie oszczędzaj. Zauważyłem, że w sklepach jest dużo szajsu podpisane jako zimowy, co potrafi zamarzać i tworzyć szron na szybie przy -8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety alkohol w dyszach szybko odparowuje. Zostaje sama woda.. Też z tym walczę. Trzeba wymienić dysze na podgrzewane :ball:

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapomnialem w tym roku zmienic na plyn zimowy i oczywiscie przy pierwszym mrozie wszystko zamarzlo. Przez pewien czas po zmianie na zimowy nadal przymarzaly, ale teraz juz jest OK, no moze poza tym, ze spryskiwacze lamp nadal nie dzialaja - mam nadzieje, ze to tylko bezpiecznik sie przepalil.

Edytowane przez bravo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma podgrzewanych dysz jest tak jak kolega wyżej napisał alkohol odparowywuje i ta woda co zostaje zamarza jedyna rada to lać koncentrat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam Pata. Zamarzl mi plyn, teraz przy odwilzy wymienilem go na zimowy , a ze pompka nie podawała na szyby, zmienilem tez bezpiecznik. Teraz szyba jest ok, ale xenony nie sa spryskiwane. Czy pompka od nich tez ma oddzielny bezpiecznik, czy chodza obie na jednym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacze lamp mają oddzielny

 

Dzieki, znalazlem w skrzynce pod maską.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - zrobiło sie ciepłej i nie zamarza ;-)

a tak powaznie to nie jest to normalne zjawisko - w innych autach czegoś takiego nie doświadczyłem - sprawdziłem płyny z orlenu i bp - różnicy nie było - zamarzały podczas jazdy przy -5, ciepły płyn przyniesiony na stacji z zaplecza zamarzł po kilkunastu kilometrach

Znajimy proponował zalać alkoholem ale nie jestem aż tak zdesperowany...

Może nie doczytałem instrukcji w której producent zakazuje eksploatacji Smoka przy ujemnych temp.

Smok jest zwierzęciem ciepłolubnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz się troche pomądrze. W Nawarce i Pacie gdzie zamontowane są spryskiwacze reflektorów zbiornik na płyn ma dwie pompki. Jedna od szyb jest nisko przy dnie zbiornika, druga od lamp jest nad nią, tym samym nie ma niebezpieczeństwa "wypstrykania" plynu na lampy bez dbalosci o szyby, bo gdy stan plynu opadnie to tylko ta od szyb go zasysa. Bezpieczniki, ktore "palą" sie gdy plyn przymarznie zlokalizowane są: od spryskiwacza szyby w schowku pasażera w kabinie aura, od lamp w duzej skrzynce z bezpiecznikami pod maska samochodu. Oba maja moce 10 A, ale roznia sie konstrukcyjnie. Spryskiwacze lamp dzialają tylko gdy auto jest w ruchu i gdy sa zapalone oczywiscie. I ostatnia mądrość-lejemy na zime płyn zimowy i mamy spokojną głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś w Was ma możliwość przymierzyć dysze sprykiwaczy z Opla Vivaro albo Renault Trafic/Master ?

Są w wersji podgrzewanej i na pierwszy .... rzut oka wyglądają podobnie.

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie podobnie - przy minus 4, w trakcie jazdy, spryskiwacze szyby odmawiają posłuszeństwa. Co ciekawe, przy lampach działają cały czas. Kupiłem auto do jazdy w "trudnych" warunkach - nie spodziewałem się, że lekki przymrozek sprawi, że co kilkanaście kilometrów trzeba stanąć by samodzielnie przetrzeć szybę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Gdy jedzie się z prędkością powiedzmy 100 km/h opór wiatru potęguję temperaturę dość znacznie. Ja też miałem taki problem podczas większych mrozów i w końcu kupiłem płyn do spryskiwaczy - koncentrat na -80 stopni. Wlewam do każdego dolewania trochę tego płynu na oko 100 ml i problem już nie występuje. Polecam raczej taką metodę niż wlewanie innych specyfików.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zima sie kończy ale podzielę się spostrzeżeniami - problem występował przy mieszaniu płynów różnych producentów. Moje rozwiązanie - wypryskiwałem płyn do zera,i zalewałem kolejny i przy -15 nie było problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...