Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] sprężarka klimy


Guest Bodzió

Recommended Posts

Guest Bodzió

mam pytanie bo nie mogłem znaleźć nic na podobny temat w wyszukiwarce. Otóż chodzi mi czy wie ktoś co może dziać się z klimą bo po jej włączeniu obroty silnika maleją i rosną tak jakby gdzieś coś było zapchane trwa to koło sekundy może dwóch i obroty znów wracają do normy i tak co jakiś czas jakby sprężarka nie miała siły "przepchnąć" chłodziwa, jeśli się orientujecie o co chodzi odpiszcie coś ok z góry dzięki :/ :!!: :612: [/b]

Link to comment
Share on other sites

po jej włączeniu obroty silnika maleją i rosną tak jakby gdzieś coś było zapchane trwa to koło sekundy może dwóch i obroty znów wracają do normy

Jeżeli włączasz kilmę to uruchamiasz dodatkowe obciążenie dla slinika, dlatego obroty chwilowo spadają. Spróbuj odpalić slinik i skręcić kołami na max w prawo lub w lewo aż poczujesz opór, przytrzymaj ją w tej pozycji przez chwilę, później puść kierownicę i znowu skręć ją na max w tą samą stronę co poprzednio. Zrób tak kilka razy i popatrz co się dzieje z obrotami - też będą spadały i rosły - bo to jest obciążenie dla silnika wywołane przez pompę od wspomagania. Normalna rzecz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Paweł28

czy klima wogóle działa?? należało by sprawdzić ciśnienia w układzie klimy, ilość czynnika, działanie zaworu ciśnieniowego, no i czy rurki nie są gdzieś zagniecione, może to być problem z filtrem osuszaczem, (taka puszka z alu) jak się zapcha to też tak się dzieje

Link to comment
Share on other sites

w przepustnicy nad silnikiem krokowym masz zawór FICD - służy do dodawania gazu przy włączonej klimie - wykręć go i sprawdz czy pracuje poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bodzió

Paweł28,

dzięki Paweł 28 byłem u gościa co się klimą zajmuje i potwierdził że jest to osuszacz ta puszka przy chłodnicy pozdrawiam nara !! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Mariano_85
Spróbuj odpalić slinik i skręcić kołami na max w prawo lub w lewo aż poczujesz opór, przytrzymaj ją w tej pozycji przez chwilę, później puść kierownicę i znowu skręć ją na max w tą samą stronę co poprzednio.

 

Tak masz racje ale.......lepiej tego nie robić w miejscu i nie mieć dłuzej niz 10 sek skręconą kierownice w jednym położeniu może spaść pasek i kłopot gotowy

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Ja mam pytanie trochę z "innej beczki". Z tego co się orientuje to na cykliczną pracę sprężarki ma wpływ jakiś czujnik temperatury(chyba), jak na wiosnę byłem na przeglądzie klimy to facet nazywał to czujnikiem oblodzeniowym-pewnie co fachowiec to inna nazwa. Gdzie dokładnie umiejscowiony jest ten czujnik w 1.6?

Link to comment
Share on other sites

W parowniku - wymienniku ciepła, podłączony jest takim małym kabelkiem.

 

Masz też dwa inne czujniki w instalacji. Jeden w kompresorze - odłącza jak za gorący jest gaz

oraz w zbiorniczku wyrównawczym - osuszaczu - koło chłodnicy. czujnik cisnienia, jak nabije duze cisnienie to odlacza.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...