Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] SR20DE dużo pali i słabo jedzie:(


Gość kris013

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów! Jestem tu nowy na forum, więc na początek chciałbym się z wszystkimi przywitac:)

Niedawno stałem się posiadaczem Primerki 2.0 z końca 97 roku. W aucie zostały wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry i świece. Dodatkowo został ustawiony zapłon i zresetowałem kompa. Został także wyczyszczony przepływomierz i zrobiona autodiagnostyka. Komp nie wyrzucił błędów. Na analizatorze spalin wyszło, że spaliny są bardzo dobre. Auto niestety dużo pali, bo ok 10 litrów na trasie przy jeździe do ok 100 km/h i nie zbiera się tak jak powinno. Jedzie dopiero powyżej 4000 obr/min, dodatkowo występują delikatne szarpnięcia pomiędzy 2500 a 3000 obr/min. Nie podoba mi się także to, że na rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do ok 1900 i dopiero po dłuższej chwili do ok 1000 obr/min.

Koledzy, czy przyczyną tych objawów może być źle ustawiony rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz dowal jeszcze zapłon sprawdz jak będzie jak wiele sięnie poprawi to to samo zrób z sondą lambda odepnij ją i sprawdz co się zmieniło.

powodzoenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak mi poradziłeś i niestety nie pomogło :( Nie jedzie tak jak powinien i nadal ma dołek pomiędzy 2500 a 3000 ob/min.

Gdzie dalej szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisał Coobcio sprawdź ciśnienie paliwa, filtr, ew. wtryskiwacze.

 

Jak będzie wszystko ok to jedynie pozostanie skasowanie pamięci w ECU za pomocą konsulta (clean self learn) i przyuczenie go do jazdy od nowa. W trakcie uczenia polecał bym wkręcić nową sondę lambda żeby ecu poprawnie sobie dawki podobierał. Taki proces uczenia trwa kilka dziesiąt kilometrów . Z czasem jest coraz lepiej aż w końcu się nauczy i jeździ tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, filtr paliwa jest wymieniony. Czy przy słabej pompie, to przy wysokich obrotach nie powinien się dławić, albo słabo wkręcać na obroty? Czy źle ustawiony rozrząd może mieć wpływ na zużycie paliwa? Bo na to, że motor jest słabszy, to wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zle ustawiony rozrąd najczęściej obawia się spalaniem stukowym i słabą dynamiką auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tu troche kolego:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29016

 

Mysle ze mozemy sobie podac reke :D moj jest mulowaty i wciaga po miescie 17l LPG :)

Na PB jest to samo, nie wiem co jest przyczyna, juz przestalem szukac nawet i powoli pogodzilem sie z tym spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przeglądałem już Twój wątek. U mnie aż tak źle to nie jest, ale wydaje mi się, że powinien iść lepiej i przede wszystkim mniej palić. Na sprawdzenie rozrządu jestem umówiony na przyszły tydzień. Zobaczę, co wyjdzie.

Znalazłem jeszcze wydruk z analizatora spalin:

pomiar pierwszy:

CO = 0,0000 % Obj.

CO2= 14,130 % Obj.

HC = -2,000 ppm Obj.

O2 = 1,5900 % Obj.

Lambda= 1,0780

 

pomiar drugi:

CO = 0,0000 % Obj.

CO2= 14,210 % Obj.

HC = 1,000 ppm Obj.

O2 = 1,6100 % Obj.

Lambda= 1,0780

 

Nie znam się na tyle, żeby dokładnie zinterpretować te wynik. Jednak wydaje mi się, że nie jest źle. Największe wątpliwości mam co do lambdy. Nie powinna być niższa?

 

[ Dodano: Czw 10 Sty, 2008 20:48 ]

Dziś został sprawdzony rozrząd. Jest ustawiony dobrze. Gdzie dalej szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...