Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jak sprawdzić ładowanie alternatora


Fer
 Share

Recommended Posts

Czy mając miernik elektryczny (taki ze sklepu elektrycznego) można samemu sprawdzić czy alternator ładuje dobrze ?

 

Czy potrzebna jest do tego specjalna aparatura czy takim mierniczkiem spokojnie można sprawdzić ? http://www.allegro.pl/item291947351_mierni...i_t_ut33d_.html

 

 

To jest to jak się fizyke olewało :) Jaki prąd (V) ?/natężenie (A) ? powinien podawać alternator ? No i gdzie trzeba przytknąć mierniczkiem :?: :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mariano_85
Czy mając miernik elektryczny (taki ze sklepu elektrycznego) można samemu sprawdzić czy alternator ładuje dobrze ?

 

Czy potrzebna jest do tego specjalna aparatura czy takim mierniczkiem spokojnie można sprawdzić ? http://www.allegro.pl/item291947351_mierni...i_t_ut33d_.html

 

To jest to jak się fizyke olewało :) Jaki prąd (V) ?/natężenie (A) ? powinien podawać alternator ? No i gdzie trzeba przytknąć mierniczkiem :?: :)

 

 

 

Tym mierniczkiem da sie zmierzyć czy alternator ładuje!!

 

Zaciski do + i - na zapalonym powinien wskazywać ok 14,5 - to alternator jak nówka :D

Ale jak bedziesz miał ok 14 to znaczy że dobrze ładuje!!

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest peryskop
można samemu sprawdzić czy alternator ładuje dobrze ?

 

podjedz sobie do byle jakiego serwisu co sprzedają akumulatory,oni mają takie cosik do mieżenia pod obciążeniem i Ci sprawdzą akumulator kompleksowo , do tego( u mnie tak było) za darmo :D pozdro

Link to comment
Share on other sites

podjedz sobie do byle jakiego serwisu co sprzedają akumulatory,oni mają takie cosik do mieżenia pod obciążeniem i Ci sprawdzą akumulator kompleksowo , do tego( u mnie tak było) za darmo pozdro

 

Ja nie mam problemu narazie z alternatorem i aku, ale będe kupował drugiego Nissana i chce wiedzieć na miejscu czy alternator jest ok, bo jak nie to urywam z ceny i tyle

Link to comment
Share on other sites

Tak, można takim sprawdzić. Napięcie ładowania przy średnich obrotach powinno wynosić ok. 14,4V. Ustawiasz na pomiar napięcia stałego, ustawiasz odpowiedni zakres, podłączasz miernik do akumulatora, plus do plusa, minus do minusa, i odczytujesz napięcie.

Napięcie samego, naładowanego akumulatora powinno wynosić powyżej 12V (12,4-12,8)

 

pzdr

 

[ Dodano: Nie 06 Sty, 2008 14:49 ]

możesz też sprawdzić czy nie ma zwarcia i czy coś nie rozładowuje akumulatora.

 

Ustawiasz miernik na Ampery, zdejmujesz klemę ujemną, wyłączasz wszystkie odbiorniki w aucie i podłączasz miernik do klemy minus i minusa w aku. Wskazanie powinno wynosić 0 ale dopuszczalne jest kilka miliamperów (może to być np. zegarek pokładowy).

Link to comment
Share on other sites

Guest wiesiek

Niestety ale zwykłym miernikiem można sprawdzić napięcie ładowania, natomiast zalecane jest sprawdzenie także prądu ładowania przy różnych obrotach (producent podaje wartości), tyle, że zwykłe mierniki wytrzymują do max. 10A (te lepsze) a to jest za mało. :029:

Tyle mówi teoria elektrotechniki samochodowej - w praktyce jak prosiłem kilku elektryków o sprawdzenie PRĄDU ładowania (nie mam odpowiedniego miernika), to podawali mi napięcie. Dla "fachowców" różnicy między napięciem a prądem widać nie ma .... ;)

Link to comment
Share on other sites

Prąd ma mniejsze znaczenie. Chodzi o to, by generalnie pracujący alternator ładował aku a nie odwrotnie. Temu służy regulator napięcia alternatora. I faktycznie napięcie powyżej 14 V wystarcza by prąd płynął od alternatora do aku. Amperaż prądu zależny jest od oporu aku - rozładowany - więcej amperów płynie (znaczy się - większe natężenie prądu ładowania), naładowany - mniej, z padniętą celą - wcale nie płynie, choć napięcie nawet pzekroczy 15 V.

Generalnie - wzrost napięcia po odpaleniu silnika + zgaszenie lampki ładowania aku świadczy, że alternator działa i ładuje aku. Wartości mierzone na mierniku nie zależą od jakości alternatora lecz od stopnia wysterowania regulatora napięcia alternatora. Zaś prąd ładowania od oporu wewnętrznego akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

wszystko się zgadza lecz jeśli włączysz zbyt dużo odbiorników może się nagle okazać iż alternator daje 25A zaś odbiorniki zabierają 30A i akumulator będzie rozładowywany.

Więc sprawdzenie maksymalnego prądu ładowanie też ma duże znaczenie.

Ja zaopatrzyłem się w specjalny przewód pomiarowy dzięki któremu można zmierzyć pobór prądu od 0,1A do 400A więc prąd rozruchowy też mogę mierzyć :) przez co stan rozrusznika i połączeń przewodów też da się określić :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mas444
wszystko się zgadza lecz jeśli włączysz zbyt dużo odbiorników może się nagle okazać iż alternator daje 25A zaś odbiorniki zabierają 30A i akumulator będzie rozładowywany.

Więc sprawdzenie maksymalnego prądu ładowanie też ma duże znaczenie.

Chodzi Ci znaczy o wydajność prądową alternatora? Tu jednak voltomierz w zupełności wystarczy. Jeśli alternator będzie mocno obciążony to nie zdoła doładować aku. co zasygnalizuje spadek napięcia ładowania na wskaźniku.
ja zaopatrzyłem się w specjalny przewód pomiarowy dzięki któremu można zmierzyć pobór prądu od 0,1A do 400A więc prąd rozruchowy też mogę mierzyć :) przez co stan rozrusznika i połączeń przewodów też da się określić
A to dobry patent :)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sprawdziłem elektrykę w/g Waszych pomysłów i utknąłem w martwym punkcie. Konkretnie: wyłączone wszystkie eletryczne rzeczy (zdemontowałem radio, odłączyłem alarm i immobilaiser) i miernik pokazał pobór prądu na poziomie 70mA. Co może ciągnąć tyle prądu (bo chyba nie zegarek w obrotomierzu)? Rezystancja karoserii 13kOhm.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ostatnio zauważyłem że coś mało kwasu w aku, kupiłem wode destylowaną, pouzupełniałem w każdej celi i zaczęło wylewać (chyba gotować) przez otwory w górnej części akumulatora.

Jako całkowity laik w sprawach elektrycznych postanowiłem sprawdzić sam :D

Podpiąłem tak jak napisał bodek_n14 z tym że sprawdzałem na wolnych na wolnych obrotach silniku (z wyłączonymi światłami i wszelkimi odbiornikami prądu) plus pod plus i minus pod minus i napięcie było 14,31-14,32 V znaczy regulator dobry ?

Chciałem również sprawdzić cze coś nie pobiera prądu i tu jest problem bo niby wetknąłem tak jak pisał Szymeq w inną dziurke ale z zakresami nie wiem za bardzo o co biega :diabel:

Posługiwałem się takim wynalazkiem miernik.jpg

Jak tym czymś sprawdzić czy coś nie rozładowuje akumulatora, który kabelek do której dziurki i na jaki zakres :D

 

I zastanawiam się dlaczego po dolaniu wody tak sie podziało

Link to comment
Share on other sites

Wody dolewamy tyle, żeby przykryła wkłady, nie pod korek. Może dlatego wypłynął nadmiar.

 

W mierniku czarny kabel w dolne wejście (masa), czerwony w środkowe wejście. Wejście górne służy do pomiaru większych prądów.

Link to comment
Share on other sites

Fakt wody dolałem pod korek :) - z przyzwyczajenia :diabel:

czarny w dolne, czerwony w środkowe - a zakres jaki ?

 

[ Dodano: Pią 24 Paź, 2008 16:02 ]

Dobra, udało sie. Wyszło 9,1 mA czyli wszystko w porządku, ale aku i tak do wymiany bo leje kwasem niemiłosiernie

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Jeżeli chodzi ci o mierniki to ja ci mogę polecić z własnego doświadczenia miernik wurtha https://eshop.wurth.pl/Kategorie-produktow/Tester-do-akumulat.i-alternatorow-sam./311120050701.cyid/3111.cgid/pl/PL/PLN Solidny sprzęt. Na pewno wystarczy ci na parę lat. Jedyny minus to chyba trzeba konto założyć na tej stronce. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...