Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] ksenony p12


silver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

troche nie jestem zadowolony z jakosci swiecenia oryginalnych ksenonow w primerce

mam porownanie do drugiego auta ale tam mam palniki 6000 K - no i soczewki

czy to po prostu soczewki robia robote ??

 

mimo ze w p12 sa oryginalne palniki - 4300 K to swieca slabiej niz te 6000 K -

czy az taka bedzie rownica na korzysc soczewek ?

druga sprawa - jak wysoko mozna max podniesc ustawienie ksenonow w p12 ??

probowalem na maxa wyregulowac pokretla na silniczkach sterujacych ale efekt jest taki, ze faktycznie wiazka sie podnosci ale - nie swieca w kosmos ( w drugim aucie jak podniose na maxa to sie nie da jechac - tak oslepiaja innych uzytkownikow) - czyzby to byla wina ukladu samopoziomujacego -

co da wyciagniecie wtyczki z tego ukadu ( przy okazji - umieszczenie tego ukladu w lewym tylnym nadkolu to porazka ) - czy pozniesie sie snop swiatla czy opadnie ?? - pewnie opadnie ;]

jakie macie wrazenia - ja na razie nie jestem z tych ksenonow zadowolony w 100% - wiadomo, co do zwyklych lamp halogenowych to nie ma co porownywac - roznica kolosalna...

ale...

niech moc bedzie z Wami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze po prostu te w p12 juz sie koncza i dlatego sa slabsze.

tez to kiedys porownywalem z kumplem ktory ma omege na soczewach i faktycznie jak stoja i patrzy sie z zewnatrz to soczewki swieca jakby lepiej ale w czasie jazdy roznica niezauwazalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze po prostu te w p12 juz sie koncza i dlatego sa slabsze.

tez to kiedys porownywalem z kumplem ktory ma omege na soczewach i faktycznie jak stoja i patrzy sie z zewnatrz to soczewki swieca jakby lepiej ale w czasie jazdy roznica niezauwazalna

 

no w sumie to bedzie nieglugo mialo 5 lat uzywania - troche jest.... w sumie ale lampy swieca jeszcze na bialo.. jak sie zaczna wypalac to robia sie rozowe i calkiem padaja...

 

chyba, ze jest inna sprawa - plastik lamp jest albo brudny od srodka albo po prostu zzolk...

czy ktos rozbieral lampy, zeby je przeczyscic w srodku - na pewno bedzie syf....

 

a co z podnoszeniem - da sie podniesc ksenony w p12 zeby swiecily wysoko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, aby nie zakłądać nowego topicu poruszę swój problem w tym.

 

Otóż ostatnio zauważyłem, iż w mojej P12, lewy ksenon zaczął świecić wyraźnie fioletowym światłem. Jest to jednocześnie słabsze światło niż prawidłowe białe w prawym.

Teraz nie wiem, czy to po prostu objaw, że ksenon się kończy i trzeba go wymienić, czy to jakaś usterka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aurelius,

maja swiecic tak samo, jak ktorys zmienia kolor na fioletowy/czerwony ciemny i slabiej swieci - powoli pada lampy wyladowczej - musisz kupic dwie, bo to sie parami wymienia

 

ktos kiedys pisal, ze oryginalnie osram-y ida, ale philipsy tez dobre, panie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

 

teraz tak (wybaczcie, ale jestem zielony w tym temacie ksenonów) mam zakupić rozumiem żarniki ksenonowe. W serwisie pytałem się, to podali mi takie parametry żarówki D2R 85V 35W; Nie wiem jednak jaka temperatura(współczynnik K). Mam p12 hatchbak 1,8 visia z 2003r. z oryginalnymi ksenonami. Aha w ASO cena jednego, jak zrozumiałem żarnika z wymianą to ok. 550 zł. Na allegro widziałem żarniki firmy Osram i Philips do 200 zł, np. D2R 4300 K za 160 zł. W ogóle prosiłbym może o wytłumaczenie, jakie ma znaczenie własnie ten współczynnik K. Czy jeśli jest on wyższy, np. 8000 to jest lepszy efekt, jasniejszy itp.? Czy rzeczywiście muszę wymienić dwie żarówki, aby nie było różnicy w tonie światła?

 

pozdr. i wybaczcie za banalne pytania, jak się niektórym może wydawać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300K to jest światło idealnie białe, 6000K to jest światło błękitne, 8000K niebieskie światło są jeszcze 10000K i 12000K ale to jest..... szkoda pisać... Osobiście polecam 6000K mam takie u siebie i jestem zadowolony....

Orginalnie auto z salonu ma 4300K. Jak będziesz wymieniał to zaleca sie wymieniać parami (jezeli żarówki miales od nowości to jeżeli teraz założyz jedną nową to na 90 bedzie widoczna różnica w kolorze światła).

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aurelius,

sofaboss juz wszystko napisal o kolorze,

6000 K to jest kompromis pomiedzy wydajnoscia a kolorem ( fajny niebiesko/fioletowy kolor jest - troche sie wyrozniasz ) a moc swiecenia nie jest znacznie gorsza od fabrycznych 4300 K

 

co do cen pozostaje allegro - chyba, ze gdzies w poblizu masz sklep z podobnymi cenami - ale taka lampa wystarcza na pare lat - ja kupowalem juz pare razy na allegro bo miejscowe sklepy nie byly w stanie takich cen "zrobic" i nigdy nie bylo z zadna lampa problemow...

 

w nissanie mam 4300K ale jak padna to zmieniam na 6000K ;)

dobra lampe zostaw sobie na zapas - kupujesz 2 lampy - ASO omijasz z daleka :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do regulacji - silniczek sterujacy da sie wyciagnac z lampy....

 

procedura jest taka iz po wylaczeniu auta - silniczki zjezdzaja w dol a po wlaczeniu ustawiaja sie na odpowiednia wysokosc - widocznie dziala wtedy modul obciazenia na tylnej osi...

 

silniczek trzeba wlozyc w prowadnice

da sie to latwo zrobic gdy trzpien wyjdzie max. z silniczka - nalezy skrecic regulacja silniczka na min ulozenie swiatel ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...