Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] problem z temperatura silnika


Gość lysyhasz

Rekomendowane odpowiedzi

termostat mowi papa...

w korku temperatura moze wzrosnac

- jak jedziesz na trasie - to nie ma prawa i bedzie znacznie nizej niz wlasciwa temp. silnika rozgrzanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
termostat mowi papa...

w korku temperatura moze wzrosnac

- jak jedziesz na trasie - to nie ma prawa i bedzie znacznie nizej niz wlasciwa temp. silnika rozgrzanego

 

Witam. mam taki problem z moim sunny 2.0 Diesel ze jak jade w trasie przy temperaturze otoczenia ok 10 stopni to dolny waz od chłodnicy jest zimny, tak jakby termostat nie puszczał na duzy obieg. Gorny waz jest goracy. Termostat został wymieniony a układ odpowietrzony. Ogrzewanie w samochodzie jest. Dodam jeszcze ze jak zatrzymam samochod i stoje w miescu to po ok 10 min grzania samochodu dolny waz jest goracy i jak sie nagrzeje chlodnica to włacza sie wiatrak, wiec zachowanie normalne. czy tak powinno byc ze silnik poprostu w malym obiegu trzyma taka temerature czyli mniejsza niz otwarcie termostatu (termostat 82 stopnie) Jesli ktorys z szanownych forumowiczow miał taki problem to bardzo prosze o porady.

 

Pozdrawiam wacmaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lysychasz napewno termostat,wymieniałem miesiac temu i jest ok. :)

wacmaku,mysle że niema powodów do zmartwień choć mam silnik benzynowy tez tak jest,i jesli temperatura stoi ci na polowie jest wszystko git :) ,chyba że sie myle,wiecej może koledzy dopowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam taki problem z moim sunny 2.0 Diesel ze jak jade w trasie przy temperaturze otoczenia ok 10 stopni to dolny waz od chłodnicy jest zimny, tak jakby termostat nie puszczał na duzy obieg. Gorny waz jest goracy. Termostat został wymieniony a układ odpowietrzony. Ogrzewanie w samochodzie jest. Dodam jeszcze ze jak zatrzymam samochod i stoje w miescu to po ok 10 min grzania samochodu dolny waz jest goracy i jak sie nagrzeje chlodnica to włacza sie wiatrak, wiec zachowanie normalne. czy tak powinno byc ze silnik poprostu w malym obiegu trzyma taka temerature czyli mniejsza niz otwarcie termostatu (termostat 82 stopnie) Jesli ktorys z szanownych forumowiczow miał taki problem to bardzo prosze o porady.

 

Wszystko jest ok, zauważ, że termostat nie działa na zasadzie 0-1, czyli na max. otwarty, zamknięty, tylko uchyla się w miarę wzrostu temp. Jadąc w trasie w zimny dzień będzie tylko lekko uchylony, płyn który jest w chłodnicy wolno krąży po obiegu dlatego wyjście z chłodnicy jest zimne, gdy się zatrzymasz pęd powietrza już nie schładza chłodnicy, temperatura rośnie, termostat więcej się otwiera, płyn w chłodnicy zaczyna krążyć po obiegu i dolny wąż staje się ciepły, potem gorący, aż podgrzewa się do temperatury włączenia wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...