ogr Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Zaczynam nowy temat bo do http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=23810 już mało kto zagląda. Czytając posty z tematu dotyczacego spalania, szczególnie dotyczące spalanie silników 2.0 D zaczynam się martwić. Moja n15 właśnie 2.0 D pali jak smok ( około 7,4l/100 ) liczone 2x po przejechaniu 400km i tankowaniu pod korek. :/ teraz trochę na temat warunków i samej jazdy. 95% czasu jazdy to miasto i bardzo krótkie odcinki, może silnik być niedogrzany. Stosuję się do zaleceń hamowania silnikiem , nie jeżdżę na luzie. Nie wiem dokładnie w jakim zakresie obrotów mam jeździć. Teraz staram się jeździć na 1500/min a biegi zmieniać przy 2200-2500/min.Nie przyspieszam mocno. zdarza mi się ,że obroty spadną w okolice 1000 i przyspieszam powoli od tej wartości, nie redukuję na niższy bieg. Olej i filtry ( paliwa, oleju, powietrza ) wymienione dnia 30.11.2007r. Podpowiedzcie co może być przyczyną takiego dużego spalania. Co trzeba jeszcze sprawdzić , zmienić, wyregulować. Paliwo ze stacji "orlen". dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam. Może ktoś mi napisać przy jakich obrotach osiąga się maksymalny moment w n15 2.0D ? PS jeśli bedą potrzebne jakieś info dodatkowe piszcie wszystko postaram się jak najszybciej uzupełnić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gwiazdorix Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Nie wiem czy ci pomogę. Z Almera nie miałem do czynienia. Miałem natomiast Sunnego N13 1,7D. W zimie auto mi paliło około 7-7,5l - mierzone dokładnie tak jak napisałeś. W lecie to zużycie spadało czasem do 6,5l. Mowa oczywiście o mieście. Ja podrożowałem głównie do pracy na dystansie 15km. Auto rozgrzewało sie dosyć szybko, jak sam wiesz. Trasę mam taką, że od kiedy auto rozgrzewa się jadę przeszło 10km stałą prędkością. Mimo to zużycie duże. Myślę, że styl jazdy nie miał tu nic do rzeczy, raczej temperatura. W pewnym momencie zacząłem mieć kłopoty z chłodnicą - zapchała się. Temperatura pracy wzrosła prawie do maximum i tu niespodzianka. Auto zaczęło palić poniżej 6l, niestety wkrótce, mimo że wymieniłem chłodnicę, poszła uszczelka pod głowicą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patriot Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Ja mysle, ze nie masz co narzekac, 7,4l to nie jest wcale duzo, kiedy silnik nie zdarzy sie zagrzac. Zaslon moze tektura kawalek chlodnicy, zeby silnik nagrzewal sie szybciej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcin101 Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Nie zaslaniac chlodnicy, spalicie uszczelke pod czaszką. To nie syrena. Jak slabo i powoli sie rozgrzewa to najpierw sprawdzic termostat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chemmist Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Zaczynam nowy temat bo do http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=23810 już mało kto zagląda. Czytając posty z tematu dotyczacego spalania, szczególnie dotyczące spalanie silników 2.0 D zaczynam się martwić. Moja n15 właśnie 2.0 D pali jak smok ( około 7,4l/100 ) liczone 2x po przejechaniu 400km i tankowaniu pod korek. :/ teraz trochę na temat warunków i samej jazdy. 95% czasu jazdy to miasto i bardzo krótkie odcinki, może silnik być niedogrzany. Stosuję się do zaleceń hamowania silnikiem , nie jeżdżę na luzie. Nie wiem dokładnie w jakim zakresie obrotów mam jeździć. Teraz staram się jeździć na 1500/min a biegi zmieniać przy 2200-2500/min.Nie przyspieszam mocno. zdarza mi się ,że obroty spadną w okolice 1000 i przyspieszam powoli od tej wartości, nie redukuję na niższy bieg. Olej i filtry ( paliwa, oleju, powietrza ) wymienione dnia 30.11.2007r. Podpowiedzcie co może być przyczyną takiego dużego spalania. Co trzeba jeszcze sprawdzić , zmienić, wyregulować. Paliwo ze stacji "orlen". dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam. Może ktoś mi napisać przy jakich obrotach osiąga się maksymalny moment w n15 2.0D ? PS jeśli bedą potrzebne jakieś info dodatkowe piszcie wszystko postaram się jak najszybciej uzupełnić. w mojej splanie jest podobne, imo TTTM :one: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 ogr nie narzekaj. Moja żona jeździ do pracy 3 km. Podczas mrozów auto potrafi spalić 11l/100km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest logis Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Zaczynam nowy temat bo do http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=23810 już mało kto zagląda. Czytając posty z tematu dotyczacego spalania, szczególnie dotyczące spalanie silników 2.0 D zaczynam się martwić. Moja n15 właśnie 2.0 D pali jak smok ( około 7,4l/100 ) liczone 2x po przejechaniu 400km i tankowaniu pod korek. :/ teraz trochę na temat warunków i samej jazdy. 95% czasu jazdy to miasto i bardzo krótkie odcinki, może silnik być niedogrzany. Stosuję się do zaleceń hamowania silnikiem , nie jeżdżę na luzie. Nie wiem dokładnie w jakim zakresie obrotów mam jeździć. Teraz staram się jeździć na 1500/min a biegi zmieniać przy 2200-2500/min.Nie przyspieszam mocno. zdarza mi się ,że obroty spadną w okolice 1000 i przyspieszam powoli od tej wartości, nie redukuję na niższy bieg. Olej i filtry ( paliwa, oleju, powietrza ) wymienione dnia 30.11.2007r. Podpowiedzcie co może być przyczyną takiego dużego spalania. Co trzeba jeszcze sprawdzić , zmienić, wyregulować. Paliwo ze stacji "orlen". dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam. Może ktoś mi napisać przy jakich obrotach osiąga się maksymalny moment w n15 2.0D ? PS jeśli bedą potrzebne jakieś info dodatkowe piszcie wszystko postaram się jak najszybciej uzupełnić. Spalanie katalogowe dla twojego samochodu w mieście to 6,9l/100km.Oczywiście dane te są podawane przez producenta i są mierzone w idealnych warunkach.Wiec sądzę ,że twoje 7,4l zimą w mieście jest ok.Co do momentu obrotowego to dla twojego silnika to 132Nm/2800rpm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zdenek Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Cześć, Przyłaczam się do głosu wszystkich przedpiszców. Kiedy wymieniłem żonie starletę P9 (benzyna 1,4 4efe, taki sam silnik co w corollach z tamtych czasów), na N15 2,0d po pierwszym miesiącu nie chciałem uwierzyć w wyniki spalania, było prawie 11l/100km. Po zmianie techniki jazdy, w miesiacu trzecim spalanie zaczyna trzymać się poniżej 8l/100km. Jazda w mieście odcinki ok. 10km. Na pocieszenie, poza miastem, utrzymując prędkość około 90km/h spalanie na 600km trasy wyszło 5,2l/100km. pozdrawiam zdenek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.