Gość andy_czarny Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Siemka ludziki ze wzgledu na pewne okolicznosci zmuszony jestem sprzedac moja n15 dolozyc i kupic diesla... Problem w tym ze chcial bym zostac przy nissanie i ciekawi mnie: 1.Jak wypada diesel z n16 w porownaniu do tdi z grupy VW??charakterystyka i moc?? 2.Czy ktos jezdzil i tym i tym...? Ja jezdizlem tylko 90 tdi w cordobie i mile mnie zaskoczyl. 3.Jak wyglada silnik z almy pod wzgledem tuningu mozna jakas moc z niego wykrzesac??Wiem ze w almerce jest fajniejsza skrzynia bo dluzsza a z silnikow tdi mozna latwo fajna moc wykrzesac.... 4.Jak wyglada spalanie obu silnikow?? 5.ostanie i najglupsze pytanie dci/di jaka roznica?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Jako ze wielbicielem vw mnie nazwac nie mozna to powiem tak: szmelcwageny jezdza na pompowtryskiwaczach (tdi) a nissany tak jak wiekszosc cywilizowanego swiata na zasilaniu common rail (tdci albo dci hdi itp). I jeszcze jedno z tego co mi wiadomo silniki dci w nissanach to to samo co dci w renault, krotko mowiac jeden z lepszych silnikow na rynku. Polecam internet aby poszukac porownan tych typow zasilania pompowtryski to rozwiazanie starsze i chyba glosniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 silnik dci to ulepszona wersja silnika di (ulepszona czytaj wzmocniona... ) i nie mieszac silnika dci z silnikiem dci z renault... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 jesli chodzi o 2.2 DI to minusem jest to ze wolno turbina wstaje, i ma ograniczone ze wzgledu na pompe mozliwosci tuningu. tdi to silniki pancerne, czesci w cholere, tuning nie sprawia naszym firmom zadnych problemow i sa ekonomiczniejsze. ja bym bral tdi, almere kupilem tylko dlatego ze nie udalo mi sie trafic dobrego VAG'a a almere kupilem bezwypadkowa i super zadbana po dobrej cenie [ Dodano: Nie 13 Sty, 2008 12:59 ] na minus tdi przemawia kultura pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Co do brzmienia silnika TDI mam zupelnie odmienne zdanie. Swego czasu jezdzilem wersja 110 konna i jego dzwiek bardzo mi sie podobal Ogolnie zlego slowa o tym silniku powiedziec nie moge - jedyna dosc popularna usterka - turbina potrafi sie w trakcie jazdy wylaczac a ponowne uruchomienie silnika likwiduje objaw. Z silnikami dci nie mialem niestety doczynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Czyli mowicie ze lepszy tdi i brac golfa/leona czy cos takiego...?? Jesli jednak almere to szukac z silnikiem dci- od ktorego roku byl dci montowany?? Po zawirusowaniu silnik dci moze dojsc do mocy kolo 140 KM bo chyba tyle by mi starczylo...?? pozdro i dzieki za pomoc... kurde jakos tak ciezko z nissana rezygnowac... z moja n15 mam super wspomnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 1.Jak wypada diesel z n16 w porownaniu do tdi z grupy VW??charakterystyka i moc?? VW wypada lepiej, przynajmniej z tego co patrzyłem na silniki 110KM 3.Jak wyglada silnik z almy pod wzgledem tuningu mozna jakas moc z niego wykrzesac??Wiem ze w almerce jest fajniejsza skrzynia bo dluzsza a z silnikow tdi mozna latwo fajna moc wykrzesac.... Tak jak pisali poprzednicy max to ok 140KM, w VW można więcej po zmianie turbin/wtrysków. 4.Jak wyglada spalanie obu silnikow?? Kumpla A3 1.9 TDI 110KM pali teraz w trasie koło 5L, mi ostatnio w trasie spalił 5,8L. Mniej palą VW, możesz popatrzeć na Spritmonitor. 5.ostanie i najglupsze pytanie dci/di jaka roznica?? Dci to common-rail o mocach 112KM i 136KM, Di to turbo diesel ze zwykłymi wtryskiwaczami bez common-raila. Ps. dla mnie ideałem byłaby Almera z silnikiem VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ps. dla mnie ideałem byłaby Almera z silnikiem VW święte słowa na minus tdi przemawia kultura pracy co przez to rozumiesz?? podstawową różnicą między tdi a di czy dci, jest rodzaj rozrządu, w almach jest zdecydowanie głośniej niż chociażby w fabii, nie wspominając octavi ( wiem bo jeździłęm i złego słowa nie dam powiedziec o tych silnikach ) czy innych modeli grupy vw. Spalanie?? zdecydowanie niższe niż w 2,2 di czy dci. Ostatnio jadąc Octavią II na trasie Warszawa-Radom-Warszawa ( wracając w korkach ) średnie spalanie miałem 5,2 a, że miejscami jest gdzie przycisnąc, nie oszczędzałem auta pompowtryski to rozwiazanie starsze i chyba glosniejsze fakt, ale czy głośniejsze - nie dam się przekonac Ogólnie, tak jak napisał TERES idealne połączenie to alma z tdi i wyciszeniem wnętrza chociażby na poziomie octavii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 a nissany tak jak wiekszosc cywilizowanego swiata na zasilaniu common rail (tdci albo dci hdi itp). I jeszcze jedno z tego co mi wiadomo silniki dci w nissanach to to samo co dci w renault, krotko mowiac jeden z lepszych silnikow na rynku. Nie zgodzę się z tobą - silniki TDi kręcą sie po 200-300 kkm i nic im nie trzeba. Jednostka dci 1,5 jeżdżąca we flotach renault - padała po 150-170 kkm, nie mówiąc o awariach szyny rail, turbinie itd (nie mówiąc juz o dmuchaniu uszczelek po daniu do pieca) - konstrukcje nowsze - ale mniej trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Dobrze powiedziane. Nissan z silnikiem vw.Według mnie tdi są dużo lepsze, ale nissany są mniej awaryjne i ich tak nie kradną co też się liczy:) Ja mam almere 2.2 di. Jezdziłem tez octawia tdi 90km i musze przyznać że jezdziło sie super i pod względem spalania ( sr 5.5 l) i osiągów. tyle że to skoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 i jeszcze jedno - silnik dci np. 1,5 wącha , wąchał i będzie wąchał dymy za każdym tdi, niezależnie czym go będziecie wirusować. Po prostu to nie jedzie.... Wejdź na forum Octavii i poczytaj ile mozna wyciągnąć z TDI prostymi modami chipu i turbiny. Z dci dobijesz max do stu kilkunastu KM i to nie wiadomo czy się motor nie rozleci. Moja rada - jak już diesla i almę to raczej 2,2 di. 1,5 jest słaby, choć bardziej oszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Kurde w sumie z tego co wyczytalem to sam silnik tdi jest lepszy ale za alma przemawia to ze ma duzo ciekawszy wyglad od np golfa. Ktos napisal ze 2.2 dci bo tylko o tym myslalem ma 136 km i co z tego silnik nie da rady wykrzesac wiecej skoro seryjnie ma tyle??A moze jakis swapik z jakiejs terenowki eehehehe:P Łatwa decyzja to nie bedzie i chyba z zadnej nie bede do konca zadowolony... :zly2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Alma 2,2 dci? nie szła na polski rynek (w ofercie w salonach były tylko 1,5 dci), musiałbyś szukać w strefie SZ.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ok dzieki za info ale pewnie i tak bym jechal po autko na zachod:) Odktorego roku byly montowane te 136km- tzn z ktorych lat szukac autka?? 136km to juz nawet fajna moc nakrecic go na te 150 i juz mi styknie:) przeciez to to samo jak nakrecic 110 tdi na 140:) Ahai jak z awaryjnoscia tego autka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ejdamus Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ja bym jednak się zastanowił nad tym dieslem... Jeździłem Passatem 1,9 wersją 110KM, jak na masę tego auta to super się sprawował przy tych parametrach. Poza tym, że VAG-a można bez problemu jeszcze podkręcić i to nie dużym kosztem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 2.2dci sa od 2003r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Z diesli to tylko TDi. Już zadnych eksperymentów z pseudodislami jakie są Tdci, Di, Hdi, JTD itp. Kup sobie paska lub jakąś audike i bedziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Kup sobie paska lub jakąś audike i bedziesz zadowolony jeżeli to ma być auto budżetowe, porównywalne w zakupie i kosztach eksploatacji, to tylko LEON. Koszty serwisu passata, nie mówiąc o audi, są o wiele większe. LEON 1,9 TDI z min 110KM ( były również fabryczne wersje 130 i 150 KM ) to niezawodność, a dzięki twardemu i sportowo zestrojonemu zawieszeniu, niesamowita przyjemność z jazdy ( nie mówię o dziurach w miastach bo tutaj niczym komfortowo się nie jździ ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gigi6660 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Ok dzieki za info ale pewnie i tak bym jechal po autko na zachod:)Odktorego roku byly montowane te 136km- tzn z ktorych lat szukac autka?? 136km to juz nawet fajna moc nakrecic go na te 150 i juz mi styknie:) przeciez to to samo jak nakrecic 110 tdi na 140:) Ahai jak z awaryjnoscia tego autka?? sam mam alme 2,2 ale starszą Di i tuning tego silnika jest koszmarny... nie ma żadnych części... wszystko trzeba kombinować i cudować... gdyby nie ludzie z tego forum to jedynym modem był by chip w moim motorku... a z tego co mi się wydaje to silnik 136km w n16 jest nie chipowalny... gdzieś chyba było o tym na forum więc lepiej się dobrze wywiedz zanim ją kupisz i się przekonasz o jego niechipowalności oraz nietuningowalności... generalnie tak jak poprzednicy... almercia z silnikiem leona 150km... ehh marzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 urbina potrafi sie w trakcie jazdy wylaczac nie sie wylacza tylko zmienna geometria lopatek nie dziala jak nalerzy.turbina nie moze sei wylaczyc co przez to rozumiesz?? podstawową różnicą między tdi a di czy dci, jest rodzaj rozrządu, w almach jest zdecydowanie głośniej niż chociażby w fabii, nie wspominając octavi wg mnie bardziej klekocze.moze dlatego ze almera ma dwa walki rozrzadu.ale to subiektywne odczucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 herson napisał/a:co przez to rozumiesz?? podstawową różnicą między tdi a di czy dci, jest rodzaj rozrządu, w almach jest zdecydowanie głośniej niż chociażby w fabii, nie wspominając octavi wg mnie bardziej klekocze.moze dlatego ze almera ma dwa walki rozrzadu.ale to subiektywne bardziej klekocze almera, tak mam rozumieć? Jeżeli twierdzisz, że TDI, to jesteś w wielkim błędzie Krunch napisał/a:urbina potrafi sie w trakcie jazdy wylaczac nie sie wylacza tylko zmienna geometria lopatek nie dziala jak nalerzy.turbina nie moze sei wylaczyc dokładnie, turbina, w przeciwieństwie do tego co myśli większośc ludzi, działa cały czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 wiem wiem mowie tylko prostym jezykiem ze auto czasem pracuje raczej jak zwykly diesel a nie turbodoladowany supermegamocny diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 bardziej klekocze almera, tak mam rozumieć nie, bardziej klekocze tdi Jeżeli twierdzisz, że TDI, to jesteś w wielkim błędzie wiadomo, odczucia subiektywne, ale wg mnie tak jest ze DI bardziej miekko pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 herson napisał/a:bardziej klekocze almera, tak mam rozumieć nie, bardziej klekocze tdi jak można to uzasadnic, skoro w almie po primo, większy motor, po drugie primo łańcuch, a ten zawsze będzie głośniejszy Ale co by nie mówic, masz rację, odczucia subiektywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Jezdziłem tdi i di i tez uważam że di są mimo wszystko cichsze. Tdi klekocze, ale to jedyny minus tych silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.