Gość himek Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Wielokrotnie na forum poruszaliście temat 4WD, jednak nie znalazłem interesującego mnie przypadku.Jak wracacie do bazowych ustawień 2WD lub 4WD?Sprzedawca w T&T powiedział,żeby każdorazowo po odłączeniu czegoś wykonać jeden pełny obrót kół do tyłu w celu rozpięcia się napędu,a z kolei instukcja mówi wyraźnie, że ''podczas załączania i rozłączania 4WDLO i blokady dyfra koła nie mogą się obracać a tym bardziej wstecz. Oto mój przypadek:Po zjechaniu z asfaltu w teren jadąc 40 km/h przełączyłem z 2WD na 4WD.Bezproblemowo.Błoto było coraz większe więc zatrzymałem Navkę i na neutralu(N) włączyłem 4WDLO.Głośny dzwięk i zaskoczył chociaż najpierw długo mrygał(właśnie ile to powinno trwać przy ciepłym silniku?).Dojechałem do strumienia, znowu automat na pozycję N i zapiąłem blokadę dyfra.Bezproblemowo.Po pokonaniu tego odcinka postanowiłem wrócic do ustawień 2WD bo zbliżałem się do asfaltu.Zatrzymałem Navkę, automat na pozycję N i wyłączam najpierw blokadę dyfra a następnie z 4WDLO na 4WD.Zaczyna piszczeć przez chwile,zapala się czerwona kontrolka ATP,znika cała ikonka napędów na lewym wyświetlaczu a automat na Drive stoi w miejscu.Co zrobiłem nieprawidłowo i jak wy powracacie do 2WD po wyjeździe z terenu?Dodam ,że był to mój pierwszy test tych napędów od wyjazdu z salonu.Po wyłączeniu silnika i odczekaniu wszysko wróciło do normy a napęd był w trybie 4WD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Jak wracacie do bazowych ustawień 2WD lub 4WD? Z 4LO na 4H to tylko poprzez zatrzymanie, inaczej się nie da. Tak samo w drugą stronę. z 4H na 2H: trochę zwalniam, puszczam lekko gaz i zwykle zaraz się rozpina. Z 2H na 4H w dowolnym momencie, aczkolwiek staram się żeby nie było to więcej niż 100km/h, tak dla spokoju sumienia. Aa, mam manuala, być może AT ma jeszcze jakieś uwarunkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 himek i nie słuchaj panów w salonie. Jakbyś miał sprzęgiełka w piastach to trza cofnąc ale też niekoniecznie a w Navarze i tak elektryka zrobi co trzeba dopiero wtedy jak zaistnieją odpowiednie warunki. Więc możesz kręcić pokrętłem prawie dowolnie a samochód i tak podejmie decyzję za ciebie. Pierwsze włączenia i wyłączenia odbywają się z trudem. Z czasem wszystko zaczyna działać płynnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GRZEGORZ36 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Z tego co mi mondrala z salonu mówił ( nie testowałem ) koła musisz miec do jazdy na wprost Przełączanie z 2WD NA 4WDLO testowałem jadę i przełączam w jedną i drugą strone bez problemu też mam automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Wiem, że nie można zapiąć blokadę dyfra bez 4LO ale miałem przypadek, że po rozłączeniu napędów z 4LO i blokada dyfra skrzynia się przełączyła na 2 WD i dyfer został załączony. Przejechałem ok 30m i dalej kicha. Dopiero po cofnięciu most się rozłączył. :/ Miał już ktoś taki przypadek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Petroniusz001 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Ja z kolei miałem kilkakrotnie takie zjawisko: po przełączeniu z 2D na 4H miałem bardzo duże opory przy jeździe do tyłu, do tego stopnia, że potrafił zgasnać silnik. Czy ktoś z was mial taki przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biernik Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Dopiero po cofnięciu most się rozłączył. :/ Miał już ktoś taki przypadek? Z tego co słyszałem , że tak się zdaża to wtedy trzeba po prostu cofnąć kawąłeczek i się rozłacza, w starszych modelach, podobno jest to w instrukcji napisane, a w nowych już zapomnieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Z 4LO na 4H to tylko poprzez zatrzymanie, inaczej się nie da. Tak samo w drugą stronę. Aa, mam manuala, być może AT ma jeszcze jakieś uwarunkowania.tu jeszcze na N trzeba skrzynie przerzucic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.