Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak prawidłowo rozłączać napędy?


Gość himek

Rekomendowane odpowiedzi

Wielokrotnie na forum poruszaliście temat 4WD, jednak nie znalazłem interesującego mnie przypadku.Jak wracacie do bazowych ustawień 2WD lub 4WD?Sprzedawca w T&T powiedział,żeby każdorazowo po odłączeniu czegoś wykonać jeden pełny obrót kół do tyłu w celu rozpięcia się napędu,a z kolei instukcja mówi wyraźnie, że ''podczas załączania i rozłączania 4WDLO i blokady dyfra koła nie mogą się obracać a tym bardziej wstecz.

Oto mój przypadek:Po zjechaniu z asfaltu w teren jadąc 40 km/h przełączyłem z 2WD na 4WD.Bezproblemowo.Błoto było coraz większe więc zatrzymałem Navkę i na neutralu(N) włączyłem 4WDLO.Głośny dzwięk i zaskoczył chociaż najpierw długo mrygał(właśnie ile to powinno trwać przy ciepłym silniku?).Dojechałem do strumienia, znowu automat na pozycję N i zapiąłem blokadę dyfra.Bezproblemowo.Po pokonaniu tego odcinka postanowiłem wrócic do ustawień 2WD bo zbliżałem się do asfaltu.Zatrzymałem Navkę, automat na pozycję N i wyłączam najpierw blokadę dyfra a następnie z 4WDLO na 4WD.Zaczyna piszczeć przez chwile,zapala się czerwona kontrolka ATP,znika cała ikonka napędów na lewym wyświetlaczu a automat na Drive stoi w miejscu.Co zrobiłem nieprawidłowo i jak wy powracacie do 2WD po wyjeździe z terenu?Dodam ,że był to mój pierwszy test tych napędów od wyjazdu z salonu.Po wyłączeniu silnika i odczekaniu wszysko wróciło do normy a napęd był w trybie 4WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wracacie do bazowych ustawień 2WD lub 4WD?

 

Z 4LO na 4H to tylko poprzez zatrzymanie, inaczej się nie da. Tak samo w drugą stronę.

z 4H na 2H: trochę zwalniam, puszczam lekko gaz i zwykle zaraz się rozpina.

Z 2H na 4H w dowolnym momencie, aczkolwiek staram się żeby nie było to więcej niż 100km/h, tak dla spokoju sumienia.

 

Aa, mam manuala, być może AT ma jeszcze jakieś uwarunkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

himek i nie słuchaj panów w salonie. Jakbyś miał sprzęgiełka w piastach to trza cofnąc ale też niekoniecznie a w Navarze i tak elektryka zrobi co trzeba dopiero wtedy jak zaistnieją odpowiednie warunki. Więc możesz kręcić pokrętłem prawie dowolnie a samochód i tak podejmie decyzję za ciebie. Pierwsze włączenia i wyłączenia odbywają się z trudem. Z czasem wszystko zaczyna działać płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GRZEGORZ36

Z tego co mi mondrala z salonu mówił ( nie testowałem ) koła musisz miec do jazdy na wprost

Przełączanie z 2WD NA 4WDLO testowałem jadę i przełączam w jedną i drugą strone bez problemu też mam automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wiem, że nie można zapiąć blokadę dyfra bez 4LO ale miałem przypadek, że po rozłączeniu napędów z 4LO i blokada dyfra skrzynia się przełączyła na 2 WD i dyfer został załączony. Przejechałem ok 30m i dalej kicha. Dopiero po cofnięciu most się rozłączył. :/ Miał już ktoś taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Petroniusz001

Ja z kolei miałem kilkakrotnie takie zjawisko: po przełączeniu z 2D na 4H miałem bardzo duże opory przy jeździe do tyłu, do tego stopnia, że potrafił zgasnać silnik. Czy ktoś z was mial taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero po cofnięciu most się rozłączył. :/ Miał już ktoś taki przypadek?

Z tego co słyszałem , że tak się zdaża to wtedy trzeba po prostu cofnąć kawąłeczek i się rozłacza, w starszych modelach, podobno jest to w instrukcji napisane, a w nowych już zapomnieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 4LO na 4H to tylko poprzez zatrzymanie, inaczej się nie da. Tak samo w drugą stronę.
Aa, mam manuala, być może AT ma jeszcze jakieś uwarunkowania.
tu jeszcze na N trzeba skrzynie przerzucic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...