qwasar Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 W polskiej książce o Nissanie Primera (wyd. Auto, s.127) jest taki tekst: "Między obudową przepustnicy i kolektorem dolotowym zostało zabudowane urządzenie do podgrzewania mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest ono sterowane przez centralne urządzenie sterujące i służy do polepszania rozpylenia paliwa, kiedy silnik jest zimny". Pytanie. Jak zlokalizować to ustrojstwo? Jak je ewentualnie wyeliminować? Czy usunięcie tego pogorszy czy polepszy osiągi silnika? Zużycie paliwa powinno się zmniejszyć czy zwiększyć? Coobcio w wielopunktach usuwał podgrzewanie przepustnicy i ponoć polepszało się silnikowi (jak się to miało do osiągów/zużycia paliwa?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Skoro dziala to tylko jak silnik jest zimny a pózniej nie to po co usuwać??Jak i tak pózniej nie dziala??Wiec nie ma znaczenia w wiekszosci pracy silnika.... Moze zle mysle,poprawcie ale nie krzyczcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Jest pod przepustnicą taka kratka na dnie kolektora - widać ją po otwarciu przepustnicy , na jej wysokości z tyłu kolektora jest kostka 2 grube kable Podgrzewanie przepustnicy jest na płyn chłodniczy połączone z ssaniem - przewody można zmostkować , tylko ssanie trzeba zablokować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 cały czas podgrzewa i dobrze by było się tego pozbyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Usunięcie podgrzewania ma sens (nawet gdyby działało tylko na zimnym silniku). W zimie jest zimno, CAI zasysa to zimne powietrze, więc przepustnica dłużej jest dogrzewana. Silnik dłużej chodzi na "ssaniu" --> więcej pali. Dlatego chętnie bym się tego pozbył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 osobiście twierzdze że żadnej oszczędności na paliwie nie będzie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Usunięcie podgrzewania ma sens (nawet gdyby działało tylko na zimnym silniku) To wyjmij tą wtyczke od podgrzewania mieszanki i zmostkuj podgrzewanie przepustnicy - u mnie na LPG śmiga bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Toli, zauważyłeś jakąś różnicę przed i po odłączeniu podgrzewania (osiągi, zużycie paliwa)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_nx Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 to nie jest przypadkiem to samo co w ga16ds *taka rurka odchodzaca od kolektora)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Wydaje mi się że jest lepiej w mieście na przykład i ogólnie lepsza dynamika , jeżdże tylko na LPG więc spalanie jest takie jak ja chce a nie takie jak ECU by chciał w DSie może jest podobnie ale w DI są 2 rurki wejście i wyjście płynu - obieg płynu wokół przepustnicy , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Jak to technicznie wygląda u Ciebie? Płyn nadal przepływa przez przepustnicę i tylko nie jest podgrzewany (wypięta wtyczka)? Czy zaślepiłeś otwory i płyn omija przepustnicę? Może zarzuć jakąś fotę swojej komory silnika i zbliżenie monowtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Wyjąłem obydwa węże z przepustnicy ( są z tyłu płyn wyleci z przepustnicy ) i połaczyłem je kawałkiem rurki aluminiowej . Trzeba cofnąć ssanie i zabezpieczyć bo inaczej silnik nie zejdzie ci z obrotów ( ssania poprostu nie ma ale krokowiec utrzymuje te 1200 obrotów jak silnik zimny ). No i wyjąłem wtyczke od podgrzewacza. postaram się wrzucić jakieś foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 zamiast łączyć je kawałkiem rurki to prościej każdy przewód z osobno zaślepić kołkiem w postaci śrubki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertss Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Witam jak to cholerstwo wypnę z SR20DE to czy coś muszę robiś ze ssaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Nie nic... Wszystko działa jak należy a nawet lepiej, odłanczać wody nie można w przypadku SR20DEH bo tam masz ssanie mechaniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Czemu w DE(e?) nie trzeba blokować ssania a w Di trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 DI De DE mają ssanie elektorniczne a DEH np. z priemry P11 i almery N15 GTI mają mechaniczne i w ich przypadku wywalenie rurek z wodą od przepustnicy powoduje to że jest ona cały czas uchylona i mamy obroty jak na ssaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Czyli w Di również wystarczy wypiąć wtyczkę, zaślepić lub połączyć rurki z płynem i po sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 W Di trzeba zablokować ssanie bo jest połączone z podgrzewaniem przepustnicy na zasadzie termostatu i to on uchyla przepustnice ! Zmostkowanie przewodów jest bezpieczniejsze - zachowany jest naturalny obieg płynu , [ Dodano: Nie 03 Lut, 2008 19:08 ] Na czerwono narysowane jest jak cofnąć ssanie Na biało krućce od podgrzewania przepustnicy i zmostkowanie obiegu Na niebiesko wtyczka od podgrzewacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Dla zainteresowanych usuwanie podgrzewania przepustnicy w SR20Di by toli: Czerwony kolor to ssanie, od lewej strony pierwsza strzałka pokazuje jak ssanie uchyla przepustnicę widać tam kawałek takiej jakby rolki po której przesuwa się taka rzeźbiona blacha, są na niej kreski i opisy. Druga strzałka pokazuje tę właśnie blachę, jest tam kreska i litera "A". Trzeba cofnąć sprężynę tak, jak pokazuje trzecia strzałka - do pozycji "A", będzie widoczne jak ta rolka zsuwa się z tej rzeźbionej blachy i zamyka przepustnicę. Wtedy trzeba zabezpieczyć w takiej pozycji tę sprężynę - zaznaczyłem w kółku takie ucho można przez nie coś przewlec i zahaczyć o trzpień od przewodu paliwowego. Na biało zaznaczyłem kostkę od podgrzewacza mieszanki. Na niebiesko przewód od podgrzewania przepustnicy - drugiego chyba widać, ale nie jestem pewien czy to ten i nie zaznaczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Witam! Odłączyłem rurki podgrzewania przepustnicy połaczyłem je łacznikiem na cybantach, otworów przy przepustnicy nie zaślepiałem, gdyż obieg jest nie używany. Czy muszę jeszcze coś dłubać w elektryce, czy mogę tak śmigać?. Mam SR20De i oczywiscie CAI więc temp. w dolocie na pewno spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.