Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podgrzewanie przepustnicy SR20Di


qwasar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W polskiej książce o Nissanie Primera (wyd. Auto, s.127) jest taki tekst: "Między obudową przepustnicy i kolektorem dolotowym zostało zabudowane urządzenie do podgrzewania mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest ono sterowane przez centralne urządzenie sterujące i służy do polepszania rozpylenia paliwa, kiedy silnik jest zimny".

 

Pytanie. Jak zlokalizować to ustrojstwo? Jak je ewentualnie wyeliminować? Czy usunięcie tego pogorszy czy polepszy osiągi silnika? Zużycie paliwa powinno się zmniejszyć czy zwiększyć?

 

Coobcio w wielopunktach usuwał podgrzewanie przepustnicy i ponoć polepszało się silnikowi (jak się to miało do osiągów/zużycia paliwa?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dziala to tylko jak silnik jest zimny a pózniej nie to po co usuwać??Jak i tak pózniej nie dziala??Wiec nie ma znaczenia w wiekszosci pracy silnika....

 

Moze zle mysle,poprawcie ale nie krzyczcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pod przepustnicą taka kratka na dnie kolektora - widać ją po otwarciu przepustnicy , na jej wysokości z tyłu kolektora jest kostka 2 grube kable ;) Podgrzewanie przepustnicy jest na płyn chłodniczy połączone z ssaniem - przewody można zmostkować , tylko ssanie trzeba zablokować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie podgrzewania ma sens (nawet gdyby działało tylko na zimnym silniku). W zimie jest zimno, CAI zasysa to zimne powietrze, więc przepustnica dłużej jest dogrzewana. Silnik dłużej chodzi na "ssaniu" --> więcej pali. Dlatego chętnie bym się tego pozbył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie podgrzewania ma sens (nawet gdyby działało tylko na zimnym silniku)

To wyjmij tą wtyczke od podgrzewania mieszanki i zmostkuj podgrzewanie przepustnicy - u mnie na LPG śmiga bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jest lepiej w mieście na przykład i ogólnie lepsza dynamika , jeżdże tylko na LPG więc spalanie jest takie jak ja chce a nie takie jak ECU by chciał ;) w DSie może jest podobnie ale w DI są 2 rurki wejście i wyjście płynu - obieg płynu wokół przepustnicy ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to technicznie wygląda u Ciebie? Płyn nadal przepływa przez przepustnicę i tylko nie jest podgrzewany (wypięta wtyczka)? Czy zaślepiłeś otwory i płyn omija przepustnicę? Może zarzuć jakąś fotę swojej komory silnika i zbliżenie monowtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem obydwa węże z przepustnicy ( są z tyłu płyn wyleci z przepustnicy ) i połaczyłem je kawałkiem rurki aluminiowej . Trzeba cofnąć ssanie i zabezpieczyć bo inaczej silnik nie zejdzie ci z obrotów ( ssania poprostu nie ma ale krokowiec utrzymuje te 1200 obrotów jak silnik zimny ). No i wyjąłem wtyczke od podgrzewacza. postaram się wrzucić jakieś foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast łączyć je kawałkiem rurki to prościej każdy przewód z osobno zaślepić kołkiem w postaci śrubki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic...

Wszystko działa jak należy a nawet lepiej, odłanczać wody nie można w przypadku SR20DEH bo tam masz ssanie mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DI De DE mają ssanie elektorniczne a DEH np. z priemry P11 i almery N15 GTI mają mechaniczne i w ich przypadku wywalenie rurek z wodą od przepustnicy powoduje to że jest ona cały czas uchylona i mamy obroty jak na ssaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Di trzeba zablokować ssanie bo jest połączone z podgrzewaniem przepustnicy na zasadzie termostatu i to on uchyla przepustnice ! Zmostkowanie przewodów jest bezpieczniejsze - zachowany jest naturalny obieg płynu ,

 

[ Dodano: Nie 03 Lut, 2008 19:08 ]

be7a0dae94679308.jpg

Na czerwono narysowane jest jak cofnąć ssanie

Na biało krućce od podgrzewania przepustnicy i zmostkowanie obiegu

Na niebiesko wtyczka od podgrzewacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dla zainteresowanych usuwanie podgrzewania przepustnicy w SR20Di by toli:

 

podgrzewanie2.jpg

 

Czerwony kolor to ssanie, od lewej strony pierwsza strzałka pokazuje jak ssanie uchyla

przepustnicę widać tam kawałek takiej jakby rolki po której przesuwa się taka rzeźbiona blacha, są na niej kreski i opisy. Druga strzałka pokazuje tę właśnie blachę, jest tam kreska i litera "A". Trzeba cofnąć sprężynę tak, jak pokazuje trzecia strzałka - do pozycji "A", będzie widoczne jak ta rolka zsuwa się z tej rzeźbionej blachy i zamyka przepustnicę. Wtedy trzeba zabezpieczyć w takiej pozycji tę sprężynę - zaznaczyłem w kółku takie ucho można przez nie coś przewlec i zahaczyć o trzpień od przewodu paliwowego. Na biało zaznaczyłem kostkę od

podgrzewacza mieszanki. Na niebiesko przewód od podgrzewania przepustnicy - drugiego chyba widać, ale nie jestem pewien czy to ten i nie zaznaczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam! Odłączyłem rurki podgrzewania przepustnicy połaczyłem je łacznikiem na cybantach, otworów przy przepustnicy nie zaślepiałem, gdyż obieg jest nie używany. Czy muszę jeszcze coś dłubać w elektryce, czy mogę tak śmigać?. Mam SR20De i oczywiscie CAI więc temp. w dolocie na pewno spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...