Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Zwariowane obroty silnika


Gość prim4x4

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i prosze o pomoc

Stałem się posiadaczem primery 2.0 slx i mam z nią problem który polega na zbyt wysokich obrotach silnika po odpaleniu wchodzi na jakieś 1200 -1300 po złapaniu temperatury obroty gwałtownie zwiększają się nawet do 4500

Może ktoś się już spotkał z takim problemem

Z góry wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy na forum różne problemy z wolnymi obrotami ale żeby były na poziomie 4500tys. to jeszcze nie słyszałem. Napisz coś więcej na temat swojej Primery, jaki dokładnie masz silnik, bo ciężko coś powiedzieć jak nawet nie wiemy czy to Di czy De. Swoją drogą trochę czytałem o primie 4x4 ale jeszcze takiej nie widziałem, ciekawy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuzin rzeczy to może byc - przyjrzal bym sie przepustnicy - jesli wzrastają to raczej nie przeplywomierz, podejrzewam ze cos z tym dyngsem co uchyla przepustnice na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest to samochód z 95r z silnikiem SR2.0Di

Po uruchomieniu silnika obroty na ssaniu są w okolicy 1200 do 1400 w miarę wzrostu temperatury wzrastają takze obroty a gdy silnik jest już nagrzany to obroty sa w granicach 4500.czasem jest tak że po przejechaniu paru kilometrów obroty wracają do normy ale po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie obroty znów wariują z tym że odrazu wyskakują na 4000 do 4500.Próbowałem odzytać kod usterki na złączu diagnostycznym ale nie wykazało nic tzn wyskoczył kod 55 czyli wszystkie podzespoły działają poprawnie

 

Szukałem ale może niezbyt dokładnie informacji jak sprawdzic czy przepływomiez powietrza jest dobry jak ktoś z Was wie jak to zrobić prosze o informacjei zgóry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przepływomierz byłby uszkodzony to silnik wkręcał by się do 2000, góra 2500 tyś/obr. i się dusił, wystarczy zdjąć wtyczkę i widać co się dzieje jak nie działa. Tutaj szukałbym przyczyny gdzie indziej, silniczek krokowy, zawór regulacji przyspieszonego biegu jałowego (taki zaworek elektromagnetyczny wkręcony z lewej strony w przepustnicę), ssanie na bimetalu (czy jak to ładnie w książce napisali zawór termostatyczny przyspieszonego biegu jałowego), jakaś nieszczelność gdzieś na wężykach od podciśnienia a może sama przepustnica gdzieś się zacina albo linka od gazu. Podpowiem, że zaworek przy siniczku krokowym da się rozebrać, trzeba zdjąć metalową zaślepkę i pod nią jest mosiężny wykęcany "korek", ciężko go wykręcić ale mi się jakoś udało, można wtedy ładnie wszystko wyczyścić. Pisz jak czegoś nie wiesz, w miarę możliwości pomożemy. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wczoraj rano auto nie odpaliło więc wziąłem lawete od znajomego i rozpocząłem wędrówke po warsztatach W ilu byłem tego nie liczyłem ,ale historia sie ma tak w1 wymienili świece i filtr paliwa co nic nie dało i rozłożyli ręce

W 2 rozebrali cały zespół związany zxasilania paliwem (to co znajduje się nad kolektorem dolotowym to też nie wiele dało jednak od czasu do czasu na chwile odpalił w nastepnymzaczęli od pompy paliwa bo stwierdzili że nie daje ciśnienia i na tym się skończyło bo dalej im nie dałem rozbierać Póżnym popołudniem zrezygnowany wróciłem do domu wepchnąłem auto do garazu i wtedy przyszedł sąsiad i zaczęlismy sami rozbierać i składać po kolei wszystko po kolejnych nieudanych próbach sąsiad zauważył że w chłodnicy jest nie zawiele płynu więc mając jeszcze w butelce troche wlałem ale ze to buło mało to do pełniłem wodą destylowaną w sumie wlałem około 3ch litrów zamknąłem klape i miałem iść do domu ale myśle że warto spróbować jeszcze na koniec odpalić iodziwo odpalił normalnie i bez wariackich obrotów jednak jeszcze jest coś nie tak bo silnik pali tylko ( przynajmniej mi się tak wydaje )na trzy cylindry

 

[ Dodano: Pią 25 Sty, 2008 20:19 ]

....CD...objawy są takie ze po dodaniu gazu tak jakby się dusił i nie ma mocy. Po wykręceniu świec są czyste nie zalane iskra tez występuje na kazdej nie wiem coto może byc może tylko kwestia wyregulowania bo przed tymi dziwnymi zjawiskami było wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam za bardzo budowy tego silnika, ale:

- czy go nie przegrzałeś, wtedy mogło dojść do uszkodzenia głowicy i dlatego pali na 3 cylindry,

- byćmoże przepustnica jest ogrzewana płynem chłodniczym (mam Mitsubishi Colta i tak jest) i to by tłumaczyło, że auto odpaliło po wlaniu płynu,

- może trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia, bo płyn nie dociera do przepustnicy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...