Gość jarkk Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Właśnie, historia ze zwężkami w dolocie jest dłuuuuuga, co już tam nie było. Jak wyciągnąłem tą zwężkę, to gaziarze (2 różne punkty) twierdzili, że nie ma możliwości wyregulowania, tak żeby było dobrze. Więc się zastanawiam jaki ma być mikser moze on był od początku źle dobrany. Jakie u Ciebie są średnice otworów w mikserze, bo silniki mamy raczej te same, więc miksery też powinny być jednakowe. :?: P.S. Jak ja bym zakładał instalkę to z dużym prawdopodobieństwem wybrałbym właśnie to co jest u Ciebie. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaZeLoT Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Już to prezentowałem w tym wątku, ale powtórzę. U mnie wygląda to tak: a) dysze w przepustnicy "CAI" c) komplet rurek Od razu wyjaśniam, w puszce nie mam w ogóle zamontowanego miksera. Jedyna zwężka jaka jest, jest na końcu rurki w nadkolu i ma średnicę 40mm. Ale tylko w okresie zimowym, bo latem ma średnicę 50mm (zmieniam rurkę, restartuję kompa i jeżdżę dalej). A czy się da wyregulować... na pewno się da, tylko komuś się nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Dzieki Kazelot, ale właśnie Ty masz dyszki, a ja mam mikser i to robi zasadniczą różnice. W związku z tym mam pytanie: Jaka powinna być średnica dużego a jaka małego otworu w mikserze do GA16DE :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Z mojej wiedzy wynika, że trzeba przytkać dolot bo LPG potrzebuje po prostu mnie powietrza niż benzyna. Ale przyznam, że na własne oczy widziałem instalacje bez zwężek :shock: Rozwiązaniem byłsby przepuustnica w dolocia któa się przymyka na lpg i otwiera dla benzynki ;-) Patent Coobcia. Umnie jeszcze nie wdrożóny (no time) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaZeLoT Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Jaka powinna być średnica dużego a jaka małego otworu w mikserze do GA16DE :?: Otwory w mikserze są na tyle małe, że więcej już ich nie trzeba przytykać. Mikser masz dedykowany do tego silnika, więc nie w tym bym się upatrywał niewłaściwego działania instalacji. Jeśli nie działa poprawnie z samym tylko mikserem, to przyczyny trzeba szukać w ilości powietrza (czy nie ma lewego, np. w dziurze którą wprowadzane sa przewody gazowe do filtra), a w dalszej kolejności w regulacji (nastawy silnika krokowego) i reduktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Jeśli nie działa poprawnie z samym tylko mikserem, Działa poprawnie tylko, że mógłby być mocniejszy, :twisted: a próbowali w serwisie Nissana (Adamus K-ów :x ) założyć dysze to nie chciało wogóle jeździć, tak samo jak zdemontuje zwężke.to przyczyny trzeba szukać w ilości powietrza (czy nie ma lewego, np. w dziurze którą wprowadzane sa przewody gazowe do filtra). Wszystko szczelne do bólu.Sam poprawiałem po gazownikach #-o Rozwiązaniem byłsby przepuustnica w dolocia któa się przymyka na lpg i otwiera dla benzynki Patent Coobcia. Umnie jeszcze nie wdrożóny (no time) Jak masz jakieś foto to mile widziane, zapraszam do wklejenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Moje trzy grosze nt. mikserów Obecnie mam założony Landi Renzo AB392 wg katalogu dedykowany do N15 1.6, chociaż mając silniczek 1.4 powinienem mieć AB395. Ale we wrześniu 2005 kiedy go wymienałem nie sposób było go dostać. Cóż autko jeździ całkiem fajnie, żadnych dziur podczas jazdy na gazie i benzynie, brak falowania itp, chociaż na zimnym silniku po wrzuceniu na luz obroty potrafią spaść, ale nigdy jeszcze nie zgasł. Jedyne moje zmartwienie to zbyt bogata mieszanka przy pracy na benzynie w zakresie do 2.5k obr i przy okazji b. kiepskie spaliny (cos podobnego opisywał kolega Saki). Po zdjęciu miksera benzynka chodzi prawie ok. Prawie bo na jałowym mieszanka jest uboga AFR ~1.5-1.7,Ale po nieznacznym podniesieniu obrotów na do 1000-1100 sonda lambda już ładnie oscyluje. W sumie to nie wiem czy problem wynika z tego że mikser jest od trochę "większej" Almy i w związku z tym nie udaje się ustawić tej mosiężnej tulejki dokałdnie nad tulejką przepływomierza. Czy może kończy mi się już lambda i pora na nową (134 kkm z czego 15kkm na LPG) Ma może ktoś z Was dobrą teorię na temat konieczności/lub braku takowej ustawiania tulejki miksera współosiowo względem tulejki przepływomierza? Taką konieczność sugerował p.Radek z Łodygowej nieźle serwisujący Nisma i inne japońce. Sorry że za dużo nie widać ale mikserek siedzi pod puszką filtra no i za siateczką :-( [/img] wcześniej był taki - standardowy chłam. Z tego powodu autko się muliło, falowały jałowe obroty na gazie i benzynie, była dziura w obrotach pomiędzy 2000-3000, puszka podziurawiona, siatka ochronna tez ,dalej nie wymieniam, bo i tak juz starczy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Rozwiązaniem byłsby przepuustnica w dolocia któa się przymyka na lpg i otwiera dla benzynki Patent Coobcia. Umnie jeszcze nie wdrożóny (no time) Jak masz jakieś foto to mile widziane' date=' zapraszam do wklejenia.[/quote'] Niestety to na razie koncepcja. Sam nie bardzo wiem jak to zorganizować. Myślę, że trzeba by wstawić przpeustnicę wraz z jej osadzeniem z jakiegoś gaźnika i podłączyć do tego silniczek krokowy. Zrezygnowałem z tego pomysłu, bo wydaje mi się, że po przełączeniu na benzynkę komputer coś tam zmienia w parametrach pracy silnika. Po prostu nie zaobserwowałęm wyraźnej poprawy na benzynie po ręcznym zdjęciu zaślepki na dolocie (na gazie wtedy nie da się jechać). Dochodzę do wniosku, że najlepsze rozwiązanie to jednak sekwencja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Moje trzy grosze nt. mikserówObecnie mam założony Landi Renzo AB392 wg katalogu dedykowany do N15 1.6, chociaż mając silniczek 1.4 powinienem mieć AB395. A jaką średnice ma kolega w tym mikserku, a jakie miał w poprzednim :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 W starym to było 38 mm, a w nowym to jest ... no nie mierzyłem, a ponieważ jak widać z obrazka mikserek siedzi schowany pod puszką to chwilowo pomiaru nie zrobię ... z pamięci gazerzy mówili że ma (???) 32mm (???). Ogólnie na starym palił więcej i był "zamulony". Teraz z jazdy na gazie jestem b zadowolony. Spalanie do 8,5l przy średniej jeździe w proporcjach 40%-miasto, 60%traski podmiejskie.Dynamika przyzwoita, tym bardziej że na seryjnym 1.4 i na noPB cudów też nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Dzieki za wymiary, ale jak miałeś 38mm a teraz masz 32mm to dlatego na gazie jest OK. Ja mam u siebie tak jak wcześniej pisałem 37mm, także to samo co Ty wywaliłeś. Wydaje mi się, że czym mniejsza średnica otworu (oczywiście nie bez przesady) tym łatwiej wyregulować gaz. Dodam, że u takiej samej Primery (silnikowo) jak moja jest taki sam mikser ja u mnie i tam chodzi bez żadnych dodatkowych zwężek i to mnie ciekawi. Ja docelowo bym chciał jak największą średnicę miksera, żeby na benz w razie czego :twisted: można pojechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zgadzam się z tym spostrzeżeniem dotyczącym średnicy. Im mniejsza tym większe podciśnienie wytwarza się w kolektorze i lepiej po prostu jest zsysany gaz z reduktora, więc "stabilniejsza" mieszanka itd. Zobacz czy kumpel przypadkiem nie ma jakiejś kryzy , przesłonki na początku dolotu - to podciśnienie musi gdzieś być wytwarzane. U mnie na starym mikserze, po założeniu kryzy też zaczął lepiej jeździć na gazie. Ale benzyna to była porażka z kryzą i bez (dziura w mocy pomiędzy 2000-3500 obr, do tego falowanie na jałowym, chociaż z kryzą te efekty były silniejsze). Więc wniosek jest taki - sama średnica sprawy nie załatwia bo .... pozostaje jeszcze kwestia przesłaniania przepływomierza przez standardowe/chłamiaste miksery. Silnik GA jest bardzo wrażliwy na ten efekt. Jam mam mikserek , który ma tulejkę (ta mosiężna na fotkach), która powinna znajdować się dokładnie nad tulejką przepływomierza i wtedy będzie ok. Z tym że mój mikserek jest do GA16, więc ta tulejka się nieco nie centruje, dlatego przymierzam się do sprzedarzy tego i kupienia nieco mniejszego. Jest jeszcze jeden patent - dysz kątowa zakładana niestety po rozwierceniu kolektorka (oczywiście umiarkowanym). Aczkolwiek nadal potrzebna będzie jakaś kryza na dolocie, bo podciśnienie musi być. Tak robi jeden polecany gazownik w Wieleszewie. Cóż jakbyś nie kombinował z instalką II gen zawsze będziesz miał jakiś negatywny efekt na benzynie. Więc dla tych co chcą mieć nietkniętą benzynkę muszą założyć IV gen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Kumpel nie ma zwężki , a ja chyba zostanę przy tym co mam, tylko sprubóje przycisnąć gaziarzy o regulacje bez zwężki, a jak nie to zrobie na tokarni z plastiku coś takiego jak mam tylko nie fi 30mm ale fi35,40 i 45. Takie do testów. Jak dojde z tym do najlepszego stosunku benz / gaz to dam znać. Pozdrawiam Jarek :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 witam wiem ze dawno nikt nie pisal w tym temacie ale chcialbym swoje bolesci z ga14de opisac ...wiec mikser mam taki jak ma jarkk a rure dolotu mam ucieta zaraz kolo tej harmonijki kolo puszki filtra ...oprocz tego w mniejszy otwor miksera mam wmotowana tylejke ktora zmnijesza jej srednice ...wynikie tego jest tylko czasowe falowaine obrotow na benzynie ...dlaczego ?? ciezko jest zamontowac mikser tak aby nie przyslanial przeplywomierza ,gdyz nawet najmniejsze jego przysloniecie powoduje zla prace sondy lamba ...niektorzy z was wyzej opisywali ze w niektorych zakresach obrotow jest dobrze a w niektorych zle tak samo jej i u mnie ale niestety nie moge znalezc patentu aby bylo bezbledie ...i po wielu probach ustawienia tego stwierdzilem ze chyba jakiegos farta trzeba miec zeby to dzialalo ...no chyba ze ktos chce sie zajac moim autem ;-) pozdrawiam i zycze milych prob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 sergiej załóż blosa i dywagacje jaki mikser będzie lepszy, jakiej średnicy zwężka ? itp. Jeszcze jakbyś miał gazowników w okolicy z softem i chęciami do roboty to tak. U mnie takowych brak, a chciałem jak najwięcej wyciągnąć z tej instalacji . Założyłem blosa i pierwszy lepszy gaziarz go wyregulował i odkąd założyłem to tylko jade wymienić filtr gazu i sprawdzić na analizatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.