Gość seba_malpa Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 To normalne że przy ruszaniu lub poprostu ciężkim bucie samochód ma największe spalanie. Moje pytanie raczej skierowane jest to tych co się znają a nie do tych którzy myślą że się znają. Musze was spytać bo obiło mi się o uszy że czym więcej obrotów silnika tym uzyskujemy krótszy czas spalania a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa, tzn na 2000tys obrotach spalimy więcej paliwa niz przy tej samej prędkości na 4000tys obrotach, czy to prawda ? a drugie pytanie to jakie wysokie obroty silnika sa dla niego szkodliwe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 wszytko zależy jak głęboko wciskasz gaz, jak się wolno toczysz i ciągle trzymasz 2000rpm to zawsze mnie spali niż przy 4000rpm natomiast jak chcesz szybko i sprawnie przyśpieszyć to lepiej na wyższych obrotach tak żeby czas przyśpieszania trwał jak najkrocej, gaz wciskamy tak do 3/4 położenia pedału i sprawnie przyśpieszamy na wyższych obrotach no i w ten sposób silnik mniej katujemy niż jeżdząc od 2000rpm co do spalania to warto poobserwować wskaźnik chwilowego zużycia paliwa w aucie z komputerem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Musze was spytać bo obiło mi się o uszy że czym więcej obrotów silnika tym uzyskujemy krótszy czas spalania a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa, tzn na 2000tys obrotach spalimy więcej paliwa niz przy tej samej prędkości na 4000tys obrotach, czy to prawda ? Co ma czas spalania do obrotów silnika i do ilości spalanej mieszanki? Czas spalania jest uzależniony od ilości mieszanki paliwowo powietrznej podanej do cylindra. Przy wyższych obrotach ilość mieszanki jest większa a więc i spalanie jest większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Ekonomiczna jazda to jazda na obrotach okolo 2000, łagodne przyspieszanie wciskajac pedal gazu do 3/4 polozenia. granie auta na 4000 moze spowodowac przegrzanie silnika. Do jazdy dynamicznej trzeba dokladnie znac charakterystyke silnika i trzymac obroty od max moment do max moc. Wysokie obroty nie oznaczaja krotszego spalania, wtedy zaplon jest wczesniej. Nie da sie skrocic spalania dawki paliwa. Zaplon zawsze jest przed ZZ (dla tych co sie znaja zrozumialy skrot) przy wysokich obrotach wczesniej przy niskich pozniej. Komputer tak tym steruje aby najwieksze cisnienie w komorze spalania nastapilo w chwili gdy tlok mija ZZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McAlmera Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Marcin101 możesz rozwinąć tę myśl? "granie auta na 4000 moze spowodowac przegrzanie silnika" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blufut Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 co do spalania to warto poobserwować wskaźnik chwilowego zużycia paliwa w aucie z komputerem Hehe- kolega ma dość ciężką nogę i do niedawna jeździł seatem tolego pierwszej generacji 1.8 benzyna. Z tego co pokazywał komputer pokładowy wynikało, że najnizsze średnie spalanie ma wtedy gdy dosyć mocno wkręci go na obroty na 3 pierwszych biegach, a potem wrzuci piątkę. Może wiele osób mi nie uwierzy ale tak się właśnie działo- nawet jego ojciec się dziwił jak syn robi niższe spalanie od niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba_malpa Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 No właśnie też mi coś sie obiło o uszy że przy wiekszych obrotach silnika czas spalania jest krótszy, i uzyskujemy w ten sposób mniejsze zużycie paliwa. Dokładnie to dowiedziałem się tego gdy robiłem uprawnienia na ciężki sprzet miałem wtedy zajęcia "silniki spalinowe" i tam własnie takie coś usłyszałem, niemam komputera który pokazuje mi spalanie, tak jak to jest w niektórych brykach, i bardzo mnie to ciekawi, po zatankowaniu do pełna, jeżdże własnie na wysokich obrotach i naprawde delikatnie przyspieszam (czasem czuje sie jak c*p* ż etak wolno jeżdże no ale to w imie nauki ) jeszcze niemoge nic stwierdzic czy mniej spalam czy więcej, ale zobaczymy, może ktos z was to jeszcze bardziej wyjaśni, wydaje mi się że temat wszystkich zainteresował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cino Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 HELLO__o wy za bzdury piszecie! Ludzie kochani jeżeli mamy wyzsze obroty to tylko i wyłącznie dlatego że mamy więcej mieszanki paliwowo-powietrznej, jeżeli podajemy więcej paliwa to jak może być niższe spalanie!!!!tym bardziej że każda ilość paliwa musi być spalona inaczej nie pojedziemy, tak więc wciskają pedał gazu zawsze będziemy więcej spalać i nie piszcie bzdur o krótszym czasie spalania bo czas jest zawsze taki sam, chodzi o intesywność spalania a ta zależy tylko i wyłącznie od ilości podawanego paliwa. Weźcie to na prosty rozum i nie piszcie takich baboli o krótszym czasie spalania bo z tego co piszecie wynika to że im szybcie jedziemy=wyższe obroty(po Waszemu krótszy czas spalania=kretyńska bzdura ) tym mniej spalimy, toż to się nijak kupy nie trzyma........i jeszcze jedno, NIE WIERZCIE DO KOŃCA KOMPUTEROM a tak na koniec to chyba mamy perpetum mobile, ponieważ wg. niektórych opini można wywnioskować że przy bbb wysokich obrotach w ogóle nie będzie nam potrzebne paliwo.................bo krótszy czas i takiem tam........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Myślę, że zapanowało tutaj ogólne nieporozumienie. Zakładający wątek kolega pytał się o zużycie paliwa i jego zależność od obrotów silnika. Pojawił się czas spalania i wszyscy zaczęli się do niego odnosić i udowadniać jeden drugiemu, że się myli. Proponuję wyjść od definicji zużycia paliwa: jest to stosunek zużytego paliwa do przejechanej drogi. Mając na uwadze taki wzór można dojść do prostego wniosku, że maksymalne zużycie paliwa w każdym pojeździe występuje przy prędkości 0 km/h (na postoju) i to bez względu na obroty silnika i wynosi nieskończoność. należy zatem zastanowić się, jaki wpływ ma prędkość obrotowa silnika na przebytą drogę i tu dochodzimy do sedna sprawy. Czy jadąc 120 km/h na trzecim biegu spalimy na pewno więcej paliwa niż jadąc z tą samą prędkością na 5 biegu ? Obstawiam, że tak. Jednak jadąc 50 km/h na dwójce (załóżmy, że jest to 3000 rpm) na pewno zużyjemy więcej paliwa na długim dystansie niż kręcąc 4000 rpm na 5 biegu. sytuacja nie jest więc do końca jednoznaczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Zgadzam sie z kolegą -prosta filozofia -wyższe obroty=wiecej paliwa w komorze=wiec wtryskiwacze podają go WIĘCEJ.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Zgadzam sie z kolegą -prosta filozofia -wyższe obroty=wiecej paliwa w komorze=wiec wtryskiwacze podają go WIĘCEJ.. z którym kolegą się zgadzasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Jednak jadąc 50 km/h na dwójce (załóżmy, że jest to 3000 rpm) na pewno zużyjemy więcej paliwa na długim dystansie niż kręcąc 4000 rpm na 5 biegu. - a ja myślę że:Większa prędkość -> większy opór powietrza -> większe zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Jednak jadąc 50 km/h na dwójce (załóżmy, że jest to 3000 rpm) na pewno zużyjemy więcej paliwa na długim dystansie niż kręcąc 4000 rpm na 5 biegu. - a ja myślę że:Większa prędkość -> większy opór powietrza -> większe zużycie paliwa. to jest jasne, tylko czy jest ono na tyle większe, że przejeżdżając np. 100 km z prędkością 120 km/h (ok. 3100 rpm) spalisz więcej paliwa niż jadąc dwa razy dłużej z prędkością 60 km/h na 3 biegu ( ok. 2000 rpm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 kolego cino starsznie wrzeszczysz na innych, ale trochę wiedzy o pracy silnika Ci brakuje ... Zadam pytanie - Czy w całym zakresie obrotów silnik ma jednakową sprawność? W szczególności czy przy 2krpm jest ona dokładnie taka sama jak przy 3krpm??? Czy czas wtrysku przy jeździe ze stałą prękością np 80 km/h na IV i V biegu jest taki sam ??? .... Trochę obserwacji w tym temacie zrobiłem z laptopem i NissanDataScanem ... pozdrawiam i zachęcam do większego stonowania opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgreen Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 A mi sie wydawalo, ze dawka paliwa do komory spalania zalezy od polozenia pedalu gazu nie od obrotow. Jak wciska sie pedal do deski to wiecej paliwa sie leje do komory niz jak sie ma pedal ledwie dotkniety a wyzsze obroty. Pytanie ile razy wiecej. Czy kilka razy wiecej ? jesli tak to 4000 rpm a 2000rpm to 2 razy wiecej obrotow, ale jesli pedal wcisniety mocniej powoduje 4 wiecej mieszanki paliwa, to chyba lepej jezdzic na wyzszych obrotach niz wciskac do deski pedal :] Mam nadzieje, ze ktos mnie poprawi jak sie myle :] Aha i najmniejsze jednostkowe zuzycie paliwa jest zawsze w okolicach najwiekszego momentu obrotowego silnika - wiec raczej okolice 3600-4000rpm dla benzynowych. Wogole przydal by mi sie jakis art lub ksiazka z opisem co i jak wplywa na prace silnika spalinowego-moze macie linka do czegos takiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 elgreen oczywiście uwagi o uchyleniu przepustnicy są jak najbardziej słuszne, na ale w ramach rozważań o ekonomicznej jeździe styl jazdy typu "but w podłodze" odpada. Co do max momentu obrotowego to warto by poprzeglądać wykresy z hamowni. W dziale NPT jest trochę takich obrazków aczkolwiek często dla silników nieco "grzebanych". Pamiętam że koledzy z GA14DE z podmienionymi wałkami od GA16 mieli bardzo fajne przebiegi momentu tzn już od 2krp do ponad 6krp moment był "praktycznie stały" tzn w tym zakresie różnił się zaledwie o 1-2 Nm. Ale widziałem też jeden wykresik dla silnika ze "zdeaktywowanym" EGR , no i moment "trochę pływał" +/-10 Nm, a maxa miał przy c.a. 4250 rpm. W każdym razie trudno wyciągnąć jednoznaczne wnioski ze względu na stan ogólny silnika i jego osprzętu oraz zakres modyfikacji. Ja nigdy z moim autem nie byłem na hamowni, więc nie wiem jaki mam przebieg momentu, ale obserwując czasy wtrysków vs obroty przy stałej prędkości 80-85 km/h wyszło mi że lepiej jest jechać na IV z około 2800 rpm (czas wtrysku rzędu 4,5ms) niż na V z około 2200 rpm (czas wtrysku rzędu 6,5ms) ( piszę tu o wskazaniach licznkowych, które są trochę zawyżone wzgledem rzeczywistych np 2krpm na liczniku to w rzeczywistości około 1800 rpm) Dane przytaczam "z pamięci", więc mogą być nieco nieprecyzyjne, ale wnioski powinny być słuszne ... to tyle pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Mam licznik spalania i jednoznacznie wskazuje ze spalnie przy 2000 rpm jes tmniejsza niz przy 4000 rpm. i to znacznie. jak nie zapmne to podam dokąłdne wartości jak bede wracał z pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 To bardzo fajnie że kolega ma licznik spalania (?czy może jest to komputerek by Ynio?). Gdyby kolega mial czas i ochotę przejechać po kilka km ze stałą prędkością (np 80km/h) dla każdego z biegów - no powiedzmy od III do V, a jeszcze lepiej żeby zrobić takie sprawdzenie dla kilku prędkości np z zakresu 60-100 km/h (10 km/h) to myślę że byłaby już jakaś baza do wyciągania sensownych wniosków. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 zrobiłem narazie taki orientacyjny "pomiar" spalania na III, IV i V biegu przy obortach ok 2000 i 4000. III 2000 - 6,4-6,7 4000 - 7,5 IV 2000 - 4,7 4000 - 7,0 V 2500 - 4,3 Ciezko jest zrobić taki pomair dokałdnie, bo dorga musiałby miec non stop idealnie takie samo nachylenie. jechał po w miare poziomej drodze, ale nie zawsze czuć czy sie jedzie lekko pod góre czy moze górki. W kazdym razie mozna założyc ze na jedym biegu nachylenie było pdobne przy 2000 i 4000, wiec chyba jasno widac kiedy spalanie jest wieksze. We wtorek zrobie taki pomair o jakim mówił Darek (mam nadzieje ) wykres mojego auta hamowni. zatkany EGR. reszta wszystko seryjnie http://i14.photobucket.com/albums/a345/vul...30/PICT6116.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Do jazdy dynamicznej trzeba dokladnie znac charakterystyke silnika i trzymac obroty od max moment do max moc. Wysokie obroty nie oznaczaja krotszego spalania, wtedy zaplon jest wczesniej to w moim słonku pomiędzy 4 a 6k obrotów - oj zawirowałoby w baku. Teza może słuszna dla diesla, chć wątpię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Ogólnie ilość spalanej benzyny jest uzależniona od czasu otwarcia wtrysku i prędkości obrotowej silnika. Większy czas otwarcia wtrysku to więcej wlanej benzyny. Większe obroty to większa częstotliwość pracy wtryskiwacza/y. Jak by ktoś znalazł wykres czasu otwarcia wtryskiwacza w zależności od obrotów silnika to sprawa była by jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ogólnie ilość spalanej benzyny jest uzależniona od czasu otwarcia wtrysku i prędkości obrotowej silnika. Większy czas otwarcia wtrysku to więcej wlanej benzyny. Większe obroty to większa częstotliwość pracy wtryskiwacza/y. Jak by ktoś znalazł wykres czasu otwarcia wtryskiwacza w zależności od obrotów silnika to sprawa była by jasna. nie ma to zasadniczego znaczenia, jeśli rozmawiamy o ZUŻYCIU paliwa, czyli stosunku ilości spalonego paliwa do przejechanej drogi ! po pierwsze wynikałoby z tego, że kręcąc 5000 rpm na 4-tym biegu zużyjemy dokładnie tyle samo paliwa co kręcąc 5000 rpm na 5 biegu, a zatem zużycie paliwa będzie niższe w tym drugim przypadku (przejedziemy dłuższą drogę) po drugie nie ma to żadnego znaczenia, jeśli mamy rozłączone sprzęgło (stoimy) - zużycie paliwa ZAWSZE wynosi wtedy nieskończoność bez względu na "częstotliwość pracy wtryskiwaczy" po trzecie są sytuacje, gdy mając ponad ok. 1200 rpm zużycie paliwa równa się ZERO (hamowanie silnikiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 po trzecie są sytuacje, gdy mając ponad ok. 1200 rpm zużycie paliwa równa się ZERO (hamowanie silnikiem) jak to jest z tym "zerowym" zużyciem paliwa, :?: przeczytałem kilka wypowiedzi na ten temat ze silniki z wtryskiem tak maja itd. i było by OK gdyby nie to ze u mnie na kompie by Ynio nigdy nie wyskakuje zerowe spalanie chwilowe obojętnie przy jakich prędkościach obrotowych silnika (4000; 3000 ;2000tys.obr/min) zawsze spada do 0.4litra niżej nigdy nie miałem, a zaczyna wzrastać jak obr. zaczną spadać poniżej chyba 1600. Czyżbym miał coś nie tak z kompem?? vulture30 jak to jest u ciebie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 klajgus, jeździłem kilkoma autami i komp zawsze wskazywał zero przy hamowaniu silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgreen Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 w toyocie avensis diesel komp wskazywal 1,6 l/100 przy hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.