Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Pomocy disel kopci


Gość stalon1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam od tygodnia Primere 2002 2.2 disel , zauwazylem ze jesli jej przyciskam gazu za mną widać chmure, może ktos mi jest w stanie podpowiedzieć co może byc tego przyczyną? Jeśli chodzi o kolor w jakim kopci to cieżko mi zdefiniować bo to tylko sie dzieje jak jade i w lusterku widze chmure za samochodem, bo jak go gazuje na biegu jałowym to nie widać prawie nic. Zmienilem filtr powietrza ale nadal nic sie nie zmienilo. Może macie jakies pomysly jaka może być tego przyczyna i jak ją wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o mechanike to z gory mowie ze jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie .A może być przyczyną filtr oleju ktory bardzo dawno temu nie byl wymieniany? Mieszkam w UK , w historii serwisu samochodu wyczytałem ze filtr oleju nie byl od 40000 km wymieniany bo nie mogli go wykrecic sam nie wiem dlaczego! Gdy pojechalem zaraz po zakupie na wymiane oleju i oczywiscie filtra nastepni spece nie mogli go wyciagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny serwis, że filtra nie wymienili, zmień serwis- pojedż do kogoś innego, jak brakuje mocy to może turbina. To droga zabawa a jak masz wymieniać to lepiej zdiagnozuj przyczynę, bez mechanika się nie obejdzie- może po prostu masz kobylasty przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauwazylem to mocy nie brakuje... kopa ma dobrego...ale co z tego jak nie widze za sobą świata jak przycisne gaz. To najśmieszniejsze jest że poprzedni wlasciciel jak wymienial olej w serwisie to nie wymienił filtra bo spece nie dali rady i tydzien temu bylem w innym serwisie i tylko olej zdolali my wymienic bo stwierdzili ze filtra nie potrafia wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopa ma to przynajmniej turbina nie umarła- ale jeżeli świata nie widzisz z tyłu to jest bardzo żle- z czymś innym, ale nie wiem w takim razie z czym- a jak tam Twoje spalanie- spalanie w mieście nie powinno przy normalnej jeżdzie- nie w stylu gaz hamulec gaz większe niż 8-9 litrów. Te silniki nie dymią same w sobie (brak zużycia) do 200 tkm i wtedy nawet leciutko- zresztą to zależy od jazdy. Rozumiem, że kupiłeś używany i raczej tak bez sprawdzenia przed sprzedażą- czeka Ciebie pełna diagnostyka silnika- i nikt tutaj Tobie nie pomoże- po prostu za mało danych (zajrzyj jeszcze do oleju, może podcieka do komory spalania) ale rada jest dobra jedna- serwis tak, że pakuj sę bracie do serwisu bo inaczej się Tobie coś stanie naprawdę- tak jak B12 powiedział- przyczyn może być wiele a i tak nic sam nie zrobisz. Nie wiem jak w Anglii ale u nas pełna diagnostyka kosztuje coś 300 zeta. Póżniej wybór serwisu, mechanika zależy już od Ciebie, ale te wszystkie wozy mają już gniazda serwisowe, czytniki błędów itd- będziesz wiedział co z silnikiem a to podstawa. Pojeżdzisz bez diagnozy to zamiast silnika możesz mieć złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przejmuj sie. ja tez mialem podobne problemy, min tez nie mogli wykrecic filtra. pojedz do serwisu i wczesniej popros aby sciagneli oslone, jak peknie przy odkrecaniu (pewnie tego sie bali) to bedziesz mial nowke na wymiane.

tez mialem problemy z dymieniem i zaden z (3 autoryzowanych) serwisow nie wiedzial co jest grane. odepnij egr (wyciagnij wtyczke) i sprobuj pojezdzic dluzszy czas bez egr. moze masz podwieszony i dowala ci spalin do powietrza przy przyspieszaniu , dawka powietrza jest za mala i stad dymienie. zaden komputer tego nie pokaze. jesli bedziesz mial troche szczescia to moze sie sam przedmucha. jeszcze jedna rada. sprawdz filtr paliwa, odwodnij. ten silnik jest bardzo wrazliwy na jakosc paliwa. zdarzylo mi sie ze umowilem sie na wizyte w serwisie poniewaz silnik slabo wkrecal sie na obroty i dymil przy przegazowywaniu. myslalem ze jakas awaria. okazalo sie ze zamulil mi sie filtr, odwodnilem i po bolu. wizyte w serwisie odwolalem.

jesli silnik dobrze sie zbiera i nie bierze oleju to turbina jest absolutnie zdrowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie informacje. Mam jeszcze pytanie troche z innej beczki. Ściąga mi tą Primere na lewą strone. Zrobiłem zbieżność i nic nie pomogło? Czy ktoś ma jakis pomysl gdzie szukać przyczyny? Z gory wielkie dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zbieżność i nic nie pomogło? Czy ktoś ma jakis pomysl gdzie szukać przyczyny?

Wyeliminuj koła. Zamień stronami, nawet jeśli są kierunkowe i nawet jeśli były wyważane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak to jest z egr mozna bez zadnych problemow odlaczyc?i gdzie znajduje sie ta wtyczka bo bym u siebie to przetestowal ;) moze CLEX jakies foto zapoda na ta dolegliwosc P12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli oponki mają już ok. 4 lat lub więcej, to nie dziw się że mogą różnie pracować. przecież istnieją rozrzuty parametrów w fabryce i po jakimś czasie opony nawet z tej samej serii mają inne właściwości. poza tym opona stale pracuje i podlega odkształceniom. opony (najczęściej po stronie prawej) wjeżdżają na krawężnik, co je bobrze kasuje, poza tym dziury w jezdni, sól zimą, różnica temperatur w ciągu roku i wiele innych przyczyn mogło doprowadzić do ściągania samochodu.

wbrew pozorom równe ciśnienie w kołach jednej osi ma ogromne znaczenie. opona niedopompowana stawia dużo większy opór niż napompowana i staje się jakby osią obrotu samochodu (ściąganie na tą stronę). itd, itp.

jeszcze jedno. opony powinno zmieniać się po 6 latach od daty produkcji, bez względu na stan bieżnika (parcienie gumy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kopcenie to mogą lać wtryski lub żle jest ustawiona pompa paliwa. Ściąganie i zużycie nierówne opon musiało mieć swoją przyczynę i po pewnym czasie wróci, może być zużyty górny wahacz lub łożysko piasty, sworzeń wahacza. Czy masz równo ustawioną kierownicę przy jeździe na wprost?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od kiedy to w common railu ustawia sie pompe paliwowa?

Wiesz jestem starej daty i jak miałem Diesla to się jeszcze ustawiało :) A teraz technika poszła do przodu i pewnie jak piszesz to pewnie się nie ustawia mój faul :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka. A moglby mi ktos wytlumaczyc jak to jest z tymi silnikami w primerce p12?

Wiem, ze sa 2 odmiany diesla 2.2 ( di i dci). Czy oba te dieselki maja system wtrysku common rail ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sofaboss
obydwa to common rail. di jest nissana a dci renault. di byl montowany tylko przez rok (2002).

 

kolego "clex" widze że mało się orientujesz akurat w tym temacie... więc poczytaj forum bo już była o tym mowa... a tak wprowadzasz w błąd innych...

Pozdro!

 

[ Dodano: Sob 09 Lut, 2008 16:28 ]

2.2dci W p12 nie ma nic wspólnego z silnikiem z renault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli oba to common rail. Dziwi mnie fakt, ze mimo mniejszej mocy i tej samej pojemnosci di wedlug uzytykownikow spala wiecej. Czy silnik 2,2 di jest az tak zacofany techonologicznie? Tak o to wypytuje z tego powodu, ze mam w planach zakup takowej maszyny ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sofaboss

z tego co ja sie orientuje to di spala mniej niz dci...

powiem tak... moim autem jak jezdze to na zbiorniku... czyli 50l przejezdzam do 600km... i czy jezdze na trasie czy po miescie to wychodzi mi podobnie....

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaceknissanP12
zzdjecia nie mam, moze moglbym zrobic jutro. egr jest za blokiem silnika po prawej stronie, bezposrednio pod podszybiem (silnik 2.2dct) na lewo od filtra paliwa.

 

cześć potrzeba mi pomocy w zakresie doradzenia co boli mojego nissana p12 czy nie sprawi to klopotów mianowicie idzie o to że co jakiśczas zapala mia sięikona silnika na pulpicie doszedłem do tego że jest to zawodniony filtr paliwa jak zrzucę trochę paliwa przez ten filtr to ona gaśnie i się nie świeci i jak silnik ma obroty około 1000 /min to ruszanie i przyspieszanie jest OK ale jak stoi na tych wolnych obrotach kilka minut to staje się znowu zamulony wiem że do paliwa można dolać trochę dykty żeby się połączyła z wodą i tak zrobiłem ale teraz silnik zaczął nierówno pracować i wkręcać się na obroty co może być tego przyczyną (ten denaturat silnik jest takl czuły )zbiornik zalałem na fuul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość tomekvipex

Wracając do dymienia to do niedawna miałem to samo co kolega , primerka się zbierała super ale kopciła wymieniłem wszystkie filtry olej na lepszy sprawdziłem szczelność przewodów itd i niestety nic nie pmagało . niestety dwa dni temu ruszając ze skrzyżowania usłyszałem świst i samochód stracił moc PADŁO TURBO . Teraz po wymianie mogę cisnąć do dechy i może troszeczkę zadymi na początku ale póżniej wcale . No jeszcze jedno myślałem że auto dobrze się zbiera ale teraz to jest rakieta (mam chipa podobno 174km)

Także różnie bywa , koszt wymiany turbo na regenerowane z 2 letnią gwarancją 910 zł + vat

POzdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...