Gość Rycho Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Witam Wszystkich! Od pół roku jeżdzę D40. Obecny przebieg to 31 tys km. Po odebraniu samochodu od dealer'a okazało się, że przy jeżdzie na wprost kierownica musi być odrobine skręcona. Początkowo ten drobiazg mi nie przeszkadzał, niemniej przy kazdej okazji prosiłem o eliminacje usterki. Do chwili obecnej serwis Nissana próbował "wyprostować" kierownicę 5 razy. Po ostatnim przeglądzie dodatkowo trzymali samochód dwa dni i też im się nie udało. Postanowiłem spróbować ustawić kierownicę i oczywiście jednocześnie geometrię w "znajomym" warsztacie". Niestety mechanik siedział cały dzień i nic tzn. ustawia geometrię i kierownicę "na wprost", dalej krótka jazda testowa i okazuje się że samochód skręca w lewo lub w prawo. Może ktoś z Was miał podobny problem i wie jakie jest jego rozwiązanie? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam, Rychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJTEK P Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Ja kiedyś miałem podobne zdarzenie--tylko w samochodzie osobowym.po ustawieniu geometrii . po skręcie w lewo kierownica zostawała lekko skręcona w lewo , a po skręcie w prawo kierownica zostawała lekko skręcona w prawo. I dopiero w drugim warsztacie okazało się ,że jedna ze śrub mocujących kolumnę kierowniczą jest poluzowana i cała kolumna przesówała się okilka milimetrów w lewo lub prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cieniu Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 A ciśnienie w oponach masz jednakowo - prawa - lewa strona :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Cieśnienie w oponach jest identyczne. Układ kierowniczy (kolumna, przekładnia, drążki) żadnych luzów. Problem polega na tym, że nie można ustawić kierownicy tak by przy jeżdzie na wprost kierownica nie była skręcona lub tozsamo przy ustawionej na wprost kierownicy samochód nie skręcał. Przy ustawianu geometrii wszystko teoretycznie jest ok. Wyjeżdżam na drogę i samochód skręca. Może tego rodzaju regulacja powinna odbywać się poprzez demontaż kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red1 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 A moze droga na ktorej testujesz jazde na wprost jest zawsze pochyla w ktoras strone?? w koncu nawet parkingi przed markietami nie sa rowno wypoziomowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zajcew83 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Ja mam sytuacje taka ze jak puszcze kierownice to auto zaczyna uciekac w lewo w serwisie mowili mi ze to moze byc przyczyna uksztaltowania nawieszchni drogi powiedzialem, ze za niedlugo jade w dluga trase i sprawdze dokladnie w czym tkwi problem nawiezchnia czy geometria :?: jesli to geometria to z gosciem zrobie tak :573: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Problem nie polega na tym, że mój samochód "ściąga" na lewo lub prawo. Tor jazdy jest utrzymywany prawidłowo zaróno przy przyśpieszaniu, jeździe ze stałą prędkością czy hamowaniu. W zależności od tego jak się "udało" mechanikom ustawić geometrię kierownica musi być lekko skręcona (ale zawsze tak samo) by samochód jechał na wprost. W akcie desperacji podczas ostatniej regulacji geometrii mechanik próbował (juz bez uzycia systemu diagnostycznego) bardzo małymi zmianami ustawienia drążków wycentrować kierownicę. Niestety za każdym razem by samochód jechał na wprost kierownica musiała być lekko skęcona w prawo lub w lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Spróbuj zamienić koła. Wrzuć te z osi tylnej na przód i niech mechanik ustawi zbieżność na zero. Sądzę, że jeździłeś z przestawioną lekko zbieżnością i opony się już do tego dostosowały, a teraz chcesz ,zeby jechały prosto :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Oczywiście spróbuję zamienić koła przód/ tył. Na oko nie widać by przednie opony nosiły ślady nie równomiernego zużycia, ale to tylko na oko... Zastanawia mnie fakt, że mój problem istnieje od początku eksploatacji samochodu (opny były wówczas nowe) - czy sądzisz, że powodem może być "krzywy" wachacz, rama , cos jeszcze? Dzięki i pozdrawiam, R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Z tego co czytałem to nie próbowałeś korygować zbieżność jak miałeś zerowy przebieg. Kieorownica szła lekko w lewo - mała kontra na kierownicy i się jechało. Jeszcze napisz czy przez te 30 tys km przekładałeś koła, czy cały czas są tak jak z fabryki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 By mieć pewność że się rozumiemy ja nie muszę kontrować kierownicą by jechać na wprost, ona cały czas musi być lekko skręcona. Założyłem, że będę zmieniał olej cześciej niż jest to zalecane. Przy kazdej takiej zmianie była próba ustawienia geometrii, a zatem kolejno po 5, 15 i 30 tyś km. Dodatkowo, gdy okazało się że po przeglądzie przy 30 tyś znów jest źle, zostawiłem mojego Nissana na 2 dni w serwisie. Panowie strasznie się męczyli ale nic nie zrobili. Koła były zamieniane przy 15 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 By mieć pewność że się rozumiemy ja nie muszę kontrować kierownicą by jechać na wprost, ona cały czas musi być lekko skręcona.... ... to nie wystarczy zdjąć kierownicy i przestawić o jeden ząbek ????? albo dwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 w którymś z poprzednich postów nawet pytałem o taka możliwość. Sugerowałem takie rozwiązanie również w serwisie Nissana, ale stwierdzili że to duży problem (nie wiem dlaczego?) i zdecydowanie jeśli już coś regulować to tylko drążkami. Z drugiej strony to czemu regulacja drążkami nie pozwala na prawidłowe ustawienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 No ale jak jedzie prosto to po co regulowac drążkami? Z tego co pamiętam to ktoś już w Navarze to przerabiał i przestawiali tylko kieownicę A ASO nie chce tego robić bo musza w kompie grzebać - trzeba poduszkę z kierownicy odłaczyć i podłaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 jeśli już ktoś to przerabiał to sprawa jest jasna. Widać spece z serwisu do którego jeździłem czegoś nie potrafią bo z czystego lenistwa by tą kierownice przestawili i juz (zamiast n razy cwiczyć geometrię). Może za dużo jest kabelków do tych wszystkich przycisków w kierownicy i chłopaki boją się ze przy składaniu nie dadzą rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pietja Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Witam. Rowniez sugeruje przestawienie kierownicy o 1 lub 2 zabki i powinno byc dobrze. U siebie tez ustawialem zbioeznosc i po ustawieniu kierownica musiala byc lekko skrecona w prawo. Po przestawieniu kierownicy auto jedzie prosto i kierownica tez jest w idealnym polozeniu :one: Widac panowie w ASO nie maja zbyt wielkiego ilorazu inteligencji... Pozdrawiam :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szywal Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Nie ma żadnego kopotu z kompem po odpinaniu i podpinaniu poduszki - opis procedury jest w SM. Wiem bo u siebie też to robiłem ale w związku z kwestią tempomatu i przycisków. Nie odkrecałem kierownicy za to. Pozdrawiam Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Max77 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 U mnie też od początku lekko ściąga na prawo, a na laserze wszystko jest w normie. Olałem to bo gum nie tnie, a usługa gwarancyjna i serwis nissana w Polsce jest na żenującym poziomie, i auto mogło po takiej korekcie cztery ślady zostawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Kurcze, a ja już myślałem, że tylko Terrano mają takie problemy. Jeszcze jedna ciekawa sytuacja mnie spotkała - złapałem kapcia w prawym kole, więc pojechałem do wulkanizera i mi załatał, napompował oponę do takiego ciśnienia jak mu powiedziałem (2,0 atm) i tu zonk. Jak się opony trochę dogrzały to zaczęło ściągać właśnie w prawo. Z tej bajki morał jest taki - jak sie pompuje powietrzem to trza wszystkie. Prawie koło zostało napompowane jakimś gazem (pneumix chyba). Przemiana izochoryczna nie leci tak szybko jak z powietrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość geroni Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 temat z lutego ale podzielę sie swoim doswiadczeniem. w sprawie geometrii użerałam się z serwisem 4 miesiące. ja twierdziłam że auto ściąga w prawo - serwis nieustannie odpowiadał że jest ok. tudzież że niektóre navary tak mają.... Sprawa oparła się o centralę w Budapeszcie i okazało się że ASO ustawiało geometrię wg. ZŁYCH DANYCH teraz geometria jest ok., kierownica prosto i auto sie prowadzi super , rekompensata od serwisu też była . generalnie myślę że przez jakiś czas ASO PGD w Krakowie będzie ekspertem w ustawianiu geometrii i może nie kombinujcie z przestawianiem kierownicy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.